  • 41. Data: 2002-06-22 16:57:36
    Temat: Re: cena sdi
    Od: "Paweł Zamaro" <z...@p...fm>

    No jakos nie u mnie, bo ciagle ktos cos odemnie zaciaga a ja cos z netu i
    dziala bardzo ladnie

  • 42. Data: 2002-06-22 17:49:51
    Od: Jan Srzednicki <w...@n...303.krakow.pl>

    Dnia pewnego, Sat, 22 Jun 2002 16:04:58 +0000 (UTC), niejaki(a)
    User VATAZHKA <v...@p...bedlam.org.pl> napisał(a) w wielce ciekawym
    artykule <P...@p...bed
    lam.org.pl>, co następuje:

    > To chyba nie wynika z asymetryczności łącza... Asymetryczność oznacza
    > tyklo tyle, że maksymalne prędkości "up: i "down" są różne.
    >
    > Żeby ruch "up" nie zatykał ruchu "down" i odwrotnie trzebaby mieć de facto
    > dwa osobne (w sensie fizycznym) łącza.

    AFAIK DSLe są łączami full-duplex. Czy nie? ;)

    --
    #- Winfried -------- wrzask@IRCNet -||- GG# 3838383 -||- JS500-RIPE -#
    #- ...@d...vg ---- ...@3...krakow.pl -||--- http://violent.dream.vg ---#

  • 43. Data: 2002-06-22 20:26:31
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Sat, 22 Jun 2002, User VATAZHKA wrote:

    > To chyba nie wynika z asymetryczności łącza... Asymetryczność oznacza
    > tyklo tyle, że maksymalne prędkości "up: i "down" są różne.

    zle sie wyrazilem - probowalem wyrazic dwie mysli w jednym zdaniu:
    1. dsl jest niesymetryczny - a czlowiek twierdzil, ze sdi jest
    'teoretycznie' symetryczne i lepsze bedzie neo, ktore juz jak najbardziej
    symetryczne nie jest - wiec w zasadzie nie wiadomo o co mu chodzi.
    2. z mniejszym uploadem ma wieksze szanse na zapychanie downloadu...

    > Żeby ruch "up" nie zatykał ruchu "down" i odwrotnie trzebaby mieć de facto
    > dwa osobne (w sensie fizycznym) łącza.

    czym sie roznia 2 lacza fizyczne od jednego full-duplex (a neo i sdi SA
    full-duplex)?
    a tak naprawde wystarczy troche sterowac ruchem...

    pozdrawiam/regards

    majek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 44. Data: 2002-06-23 12:02:59
    Od: User VATAZHKA <v...@p...bedlam.org.pl>

    Tutaj pisałem o asymetryczności...

    ...a tutaj o full-dupleksie (mając na myśli "dwa fizycznie osobne łącza",
    ale ujęte w jeden dwukierunkowy kanał transmisyjny - wówczas wysyłanie nie
    zatyka ściągania i odwrotnie).

    > AFAIK DSLe są łączami full-duplex. Czy nie? ;)

    Tematu full-dupleksowości DSL-i w ogóle nie poruszałem - czyż nie? :P

    --
    Neckties strangle clear thinking.
    -- Lin Yutang

  • 45. Data: 2002-06-23 21:13:27
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@d...devel.raszyn.pl>

    In article <m...@4...com>, futszaK wrote:

    > te gołodupiec, weż sie lepiej za ksiazki a nie z pierdoly, bo jak
    > widze masz jeszcze mleko mamusi pod nosem i nie wiesz jak funkcjonowal
    > Internet 2 lata temu, gdzie ludzie potrafili bulic po 500-1000zł
    > miesiecznie za dial-up gdyz nie bylo innej mozliwosci.

    Cennik z 1998 roku np Polboxu: ok. 1000 USD instalacja i 500 USD[1]
    abonament miesięczny za 2 Mbps, można było wynająć i rozprowadzać po
    firmach/ludziach, Tpsa raczej chętnie kable dawała. A że ludzie zamiast
    znaleźć kafejkę czy chadzać do szkoły woleli płacić w domu to już inny
    problem, powiedziałbym że ich.

    Były dość tanie terminale tekstowe w kilku piwnicach na krzyż w mieście
    stołecznym, ale pamiętam że do irc/mud czy wysyłania zagramanicę maili
    jakoś wystarczały. Około 3 pln/h, a obsługa była miła i kompetentna,
    gdy w 1999 roku liczyłem to przy 2-3h na tydzień korzystania nie opłacało
    się inwestować w modem. [2]

    > Nie bylo znizek po 18 (impuls cala dobe co 3 minuty) .nie bylo 30
    > godzin, nie bylo 56k (predkosc maksymalna modemu 28,8, potem było
    > 33,6)

    Łot? 2 lata temu? pierwsze próby z X2 na Total Control Hubie Us Robotics
    miały miejsce w wakacje 1997, strefa kierunkowego 0-71, ISP udostępnił
    nawet konto AFAIR multinet/multinet (na kształt ppp/ppp). Z tańszymi
    połączeniami to były po 22, pamiętam zjawisko wyścigu wśród dialupowców,
    kto pierwszy połączy się o 22:00:01, a nie o 21:59:59.

    > Jak weszło SDI to ludziska ręce do Boga złożyli że wreszcie skończył
    > się koszmar tykających impulsów.

    Prawda. Ale ludność kształcąca się już w '97 dostrzegła metodę: można
    przecież ściągnąć w szkole i przynieść do domq.

    1] razem z wypożyczeniem routera
    2] pamiętam dobrze, Netia zaczęła pierwszym ludziom u mnie na wsi
    radiolinnie zakładać, to TPSA jakoś kilka tygodni po wizycie w BOKu
    przyjechała i założyła telefon.

    --
    Krzysztof Drewicz
    h...@p...org.pl

  • 46. Data: 2002-06-24 18:09:30
    Od: "Olek" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik <m...@O...mamy.to> napisał:

    > czym sie roznia 2 lacza fizyczne od jednego full-duplex (a neo i sdi
    > SA full-duplex)?
    > a tak naprawde wystarczy troche sterowac ruchem...

    Czy pakiety potwierdzające nie mają jakiejś specyficznej
    flagi żeby dać im priorytet?
    --
    Olek =============================
    W nagłówku jest adres antyspamowy.

  • 47. Data: 2002-06-24 18:09:43
    Od: "zenon" <z...@p...fm>

    U mnie różnie.

    --
    pozdrawiam
    z poważaniem Zenon GG 1115983

  • 48. Data: 2002-06-24 19:06:05
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Mon, 24 Jun 2002, Olek wrote:

    > Czy pakiety potwierdzające nie mają jakiejś specyficznej
    > flagi żeby dać im priorytet?

    ACK.
    linux, opcje do tc filter (z jednego skryptu):
    match ip protocol 6 0xff match u8 0x05 0x0f at 0 \
    match u16 0x0000 0xffc0 at 2 match u8 0x10 0xff at 33

    nie chce mi sie sprawdzac czy dobrze, ale pewnie jest:-)

  • 49. Data: 2002-06-25 02:29:12
    Od: futszaK <f...@W...sitefinder.pl>

    On Fri, 21 Jun 2002 12:58:53 +0000 (UTC), "Artur Maśląg 'futrzak'"
    <f...@p...com> wrote:

    >Dopiero co pisałeś, że nie masz ani SDI, ani Neo.

    nobo istotnie tak jest w stanie obecnym, kjjednakze o SDI mnie probuja
    przekonac ze bedzie za jakis czas, natomiast o Neo/DSL ze nie bedzie w
    dajacej przewidzec sie przyszlosci

    --
    futszaK
    Uśmiechnij się, jutro będzie Lepper

  • 50. Data: 2002-06-25 02:29:18
    Od: futszaK <f...@W...sitefinder.pl>

    On Fri, 21 Jun 2002 16:17:00 +0000 (UTC), Marek Wodzinski
    <m...@O...mamy.to> wrote:

    >to neostrada jest podlaczona ethernetem do tpsa?
    >pierwsze slysze...

    ale do luzera juz tak

    >blablabla.
    >po prostu ten efekt jest mniej widoczny na szybszych laczach...
    >a dsl jest niesymetryczny wiec i tak upload bedzie Ci zatykal download...

    tiaaa, ale jinterfejs abonencki (ethernet) w Nesotradzie/DSL nie jest
    wykorzystany w sposob makksymalny, a w SDI tak i stad to wlasnie

    nie rozumie natomiast dlaczego mialoby sie zatykac przy laczu xDSL,
    skoro upload i download idzie po innych czestotliwosciach w kablu ????