  • 111. Data: 2011-12-17 10:15:33
    Temat: Re: ceny dysków twardych
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    Marcin N wrote:

    > Gdy tak czytam, to te mityczne 3 minuty urastają do godzin w procesie
    > "utrzymywania czystości".

    ależ skąd!
    Zrobienie kopii to też 3 min

    > To chyba jednak wolę mieć jeden obraz i
    > doinstalować sobie samodzielnie pozostałe elementy.

    a to może trwać już kilka godzin :)
    Wszystko zalezy ile programów musisz zainstalować od tej zerowej
    kopii i co ważne - ile ci zejdzie na powrotem do swoich ulubionych
    ustawień tychże programów. To pochłania najwięcej czasu.
    Ja wolę robić częstsze kopie przy których nie musze wytężać umysłu,
    niż jeszcze raz przechodzić proces instalacji i zastanawiać się,
    które składniki zainstalować, a których nie.
    Nie musze tez przechodzuić procesu ustawień użytkownika
    przy których też muszę sobie przypominać co było optymalne,
    a co nie.

  • 112. Data: 2011-12-17 12:15:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2011-12-17 11:09, Użytkownik Rafal napisał:

    > prosisz o zrozumienie, a sam nie szanujesz decyzji innych o zakupie
    > SSD i nie potrafisz zrozumieć ich argumentów sugerując, że są
    > nieuzasadnione i że w ogóle niepotrzebnie wydali swoje pieniądze,
    > na coś co nie jest warte swojej ceny.

    Nie proszę a pytam czy tego nie potrafisz zrozumieć.
    Nie krytykuje twojej decyzji o zakupie, krytykuje twoją
    propagandę namawiającą innych do Twojego wyboru który
    nie dla wszystkich będzie słuszny.
    Nie dostrzegasz tego ?

    Pozdrawiam

  • 113. Data: 2011-12-17 12:17:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2011-12-17 11:06, Użytkownik Rafal napisał:

    > Na partycji systemowej zwykle są programy. Sam mam taki jeden,
    > który ma 10 tys. plików. Podczas pracy połowa z nich jest intensywnie
    > czytana, a i też idzie trochę na zapis.
    > HDD tutaj wymięka :)
    > Poza tymn sama praca systemu bazuje przciecież na odczycie dużej
    > ilości małych plików. Czas urochomienia windows przy zastosowaniu
    > SSD może się skrócić nawet 4 razy

    I co chwila instalujesz ten program że piszesz "kopiowanie dużej
    ilości plików" ?

    > Jak ktoś ma DOS'a to faktycznie nie warto.

    Nie używam DOSa, a szybki ale wyraźnie droższy dysk SSD
    nie jest mi potrzebny. I co mi zrobisz ?

    Pozdrawiam

  • 114. Data: 2011-12-17 12:23:41
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    RadoslawF wrote:

    > Nie proszę a pytam czy tego nie potrafisz zrozumieć.
    > Nie krytykuje twojej decyzji o zakupie, krytykuje twoją
    > propagandę namawiającą innych do Twojego wyboru który
    > nie dla wszystkich będzie słuszny.

    Napisałem, że SSD jest wydajniejszy, bo takie są fakty.
    Propagandą natomiast jest usilne twierdzenie, że tak nie jest.

  • 115. Data: 2011-12-17 12:25:40
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    RadoslawF wrote:

    > Nie używam DOSa, a szybki ale wyraźnie droższy dysk SSD
    > nie jest mi potrzebny. I co mi zrobisz ?

    ale do czego zmierzasz?
    No gratuluje :)
    Pare setek jesteś do przodu :)

  • 116. Data: 2011-12-17 13:51:45
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Rafal napisał:

    > Napisałem, że SSD jest wydajniejszy, bo takie są fakty.
    > Propagandą natomiast jest usilne twierdzenie, że tak nie jest.

    Nie ma co sie sprzeczac :)

    SSD jest wydajniejszy od HDD - fakt 1

    SSD jest droższy od HDD (za 1MB) - fakt 2

    SSD jest lepszy od HDD jesli chodzi o predkosc czy brak czesci
    mechanicznych - fakt 3

    SSD jest gorszy od HDD jesli chodzi o cene i pojemnosc - fakt 4

    itd.

    Wybor zalezy po co i do czego. Ja kupilm SSD do stacjonarki testowo, bo
    przy naglym wzroscie cen HDD (powódź) i potrzebie wymiany dysku
    systemowego stwierdzilem "trzeba sprobowac w praktyce, bo teorie juz znam".

    Kolejny SSD kupie do drugiej stacjonarki jak za 250GB bede mogl zaplacic
    ponizej 800 pln. Czyli pewnie za jakis rok.

    Ale i tak jestem zachwycony wydajnoscia SSD 60GB, mimo, ze zaplacilem
    wiecej nizbym zaplacil za HDD 500GB nawet przy nowych cenach HDD (tych
    wysokich).