  • 1. Data: 2010-05-31 16:51:32
    Temat: cewka w kluczyku mercedesa
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    Witam
    Tak na szybko dostalem kluczyk od mercedesa do "popatrzenia", pojecie mam zadne .
    Chodzi o cewke /dlawik nawiniete kilkadziesiat zw. na rdzeniu ferrytowym fi
    1-1,5mm , owa cewka jest peknieta .
    Rownolegle z cewka jest kondensator 1210 , wnioskuje ze jest on dosyc stabilny
    temperaturowo , byc moze jest to uklad rezonansowy . Pilot jest na podczerwien .
    Jak to dziala moge sie tylko domyslac . Moje pytanie dotyczy nieszczesnej cewki
    rdzen skleilem , pozostaje nawiniecie uzwojenia . Czy ilosc zwojow jest bardzo
    krytyczna ?

  • 2. Data: 2010-05-31 17:17:01
    Temat: Re: cewka w kluczyku mercedesa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nenik" <n...@o...pl> napisał w
> [...]
    > dosyc stabilny
    > temperaturowo , byc moze jest to uklad rezonansowy.

    A to nie jest transponder z kodem ? Cos takiego
    http://www.steveslockout.biz/blog/?tag=transponder-k
    eys

> [...]
    > nieszczesnej cewki
    > rdzen skleilem , pozostaje nawiniecie uzwojenia . Czy ilosc

    no coz, zakladajac ze wlasciwy uklad kodowy nie jest w tym co
    wydawalo ci sie rdzeniem, to pozostaje sprawdzic.

    J.

  • 3. Data: 2010-05-31 17:24:28
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    > A to nie jest transponder z kodem ? Cos takiego
    > http://www.steveslockout.biz/blog/?tag=transponder-k
    eys

    takie cos
    http://500sec.com/wp-content/uploads/2009/11/Key1-49
    9x375.jpg
    ma to filtr ir , anteny w tym raczej nie widze , domyslam sie ze komunikacja
    odbywa sie na dwa sposoby IR i elektromagnetycznie .

    Nawine 150 zwoi i oddam jak wyjdzie .

  • 4. Data: 2010-06-11 14:14:19
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 31.05.2010 19:24, schrieb nenik:
> [...]
    > ma to filtr ir , anteny w tym raczej nie widze , domyslam sie ze komunikacja
    > odbywa sie na dwa sposoby IR i elektromagnetycznie .

    to jest najprawdopodobniej blokada samochodu. Działa pasywnie. Jak jest
    tylko LC, to prawdopodobnie z tych tańszych. Chyba, że z tego obwodu
    leci coś jeszcze do elektroniki, bo może być to RFID. W samochodzie jest
    w takim razie układ grid-dip, który odblokowywuje, jak jest obciążony
    układem rezonansowym o odpowiednich f i Q, lub zasilanie i gadanie przez
    sprzęg transformatorowy z ww układem LC.

    Waldek

  • 5. Data: 2010-06-11 14:54:05
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

> [...]
    > układem rezonansowym o odpowiednich f i Q, lub zasilanie i gadanie przez
    > sprzęg transformatorowy z ww układem LC.

    jak kluczyk sie wyjmie to auto staje , nie wiem jak to dziala w kazdym badz
    razie nawinalem 150 0,1mm na oryginalnym sklejonym rdzeniu i "dziala"