  • 1. Data: 2010-05-31 20:15:20
    Temat: kondensator na jednej nóżce :-)
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Jaką rolę pełni kondensator C22 przylutowany jedną nóżka do płytki na
    kontrolerze USB na PCI?
    Dodam, że kontroler działa poprawnie. :-)

    http://lh4.ggpht.com/_1-qNRAJbnDs/TAQXkRQqdKI/AAAAAA
    AAEwI/bxl5kbpbwi0/IMG_1327.JPG

  • 2. Data: 2010-05-31 20:23:32
    Temat: Re: kondensator na jednej nóżce :-)
    Od: "kk" <...@...pl>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kontrolerze USB na PCI?
    > Dodam, że kontroler działa poprawnie. :-)

    Może to jakaś antena szpiegowska, albo inna pluskwa ...

  • 3. Data: 2010-05-31 20:51:44
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    nom przemówił ludzkim głosem:
    > Jaką rolę pełni kondensator C22 przylutowany jedną nóżka do płytki na
    > kontrolerze USB na PCI?

    Efekt nagrobkowy.

  • 4. Data: 2010-05-31 21:17:59
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > http://lh4.ggpht.com/_1-qNRAJbnDs/TAQXkRQqdKI/AAAAAA
    AAEwI/bxl5kbpbwi0/IMG_1327.JPG

    Jeśli to zdjęcie robiłeś rano - to może to poranna gimnastyka po
    prostu?? Pamiętaj, że w kraju, z którego ten kontroler pochodzi, jest
    inna strefa czasowa ;P...

    Konop

  • 5. Data: 2010-05-31 21:49:14
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    nom wrote:
    > http://lh4.ggpht.com/_1-qNRAJbnDs/TAQXkRQqdKI/AAAAAA
    AAEwI/bxl5kbpbwi0/IMG_1327.JPG

    kondensator c22 ewidentnie przeszedł z pozycji "padnij" do pozycji
    "baczność"

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 6. Data: 2010-05-31 22:12:18
    Od: Przemek <p...@g...com>

    On 31 Maj, 22:15, "nom" <n...@u...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > kontrolerze USB na PCI?
    > Dodam, że kontroler działa poprawnie. :-)

    zbiera pewnie ładunek z otoczenia :P

  • 7. Data: 2010-05-31 22:31:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nom napisał:

    > Jaką rolę pełni kondensator C22 przylutowany jedną nóżka do płytki na
    > kontrolerze USB na PCI?
    > Dodam, że kontroler działa poprawnie. :-)

    Nie wiem, ale skoro działa, to projektant powinien dostać po premii
    za nieuzasadnione podnoszenie kosztów produkcji.

    > http://lh4.ggpht.com/_1-qNRAJbnDs/TAQXkRQqdKI/AAAAAA
    AAEwI/bxl5kbpbwi0/IMG_1327.JPG

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2010-06-01 08:29:30
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Nie wiem, ale skoro działa, to projektant powinien dostać po premii
    > za nieuzasadnione podnoszenie kosztów produkcji.

    Dajesz w swoich projektach dokładnie tyle elementów filtrujących aby w
    jakiś ściśle określonych warunkach układ "zazwyczaj" działał, czy tyle,
    aby niestraszne mu były różne nieprzewidziane zakłócenia.

    Michoo

  • 9. Data: 2010-06-01 10:26:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Michoo napisał:

    > Dajesz w swoich projektach dokładnie tyle elementów filtrujących aby w
    > jakiś ściśle określonych warunkach układ "zazwyczaj" działał, czy tyle,
    > aby niestraszne mu były różne nieprzewidziane zakłócenia.

    Czuję się w obowiązku zdementować pogłoski, jakobym miał coś wspólnego
    z urządzeniem przedstawionym wcześniej na obrazku. Natomiast wśród
    producentów podobnych kontrolerów, owszem, zasada zazwyczajdziałania
    i minimalizacji kosztów produkcji jest powszechnie przyjęta.

    Jarek

    PS
    Na zdjęciu dobrze widać nalepkę "Pass Quality Control", więc można być
    spokojnym o to, że przyjęte standardy technologiczne zostały zachowane.
    Brak jednak znaku "Accounting Control", ale to pewnie dlatego, że te
    służby działają po cichu i bardzo dyskretnie, nie szukaja poklasku dla
    swojej pożytecznej pracy.

    --
    Error 1982: Księgowy wykonał nieprawidłową operację i zostanie zamknięty.

  • 10. Data: 2010-06-01 15:54:50
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

> [...]
    > kontrolerze USB na PCI?
    > Dodam, że kontroler działa poprawnie. :-)

    Pamietam, w dawnych czasach pracowałem w praconi konstrukcyjnej pewnego
    zakładu.
    Szefostwo ustaliło "średni koszt jednej części" elektronicznej, mechanicznej
    i optycznej.
    Np. Obudowa=1 el., wkręt M3=1 el., bezpiecznik=1el., trafo sieciowe=1 el.
    itd.
    Cena sprzedazy liczona była od ilości elementów.
    Premia była dzielona zależnie od ilości użytych elementów.
    Tak więc warto było np. zastosować 2 dowolne elementy zamiast jednego (np. 2
    oporniki połączone równolegle).
    Zakład oczywiście dawno padł.
    pozdrawiam,
    Andrzej