  • 1. Data: 2024-05-10 17:18:02
    Temat: chatGPT prawem się zasłania
    Od: PD <p...@g...pl>

    Ma rację? Albo chociaż czy to ma sens z ostrożności procesowej? Wymiana
    zdań poniżej.

    JA:
    przetłumacz na polski słowa piosenki season in the abbyss zespołu slayer

    ChatGPT:
    Niestety, ale nie mogę przetłumaczyć tekstów, które są chronione prawem
    autorskim. Możemy porozmawiać o ogólnym znaczeniu tekstu lub o zespole
    Slayer, jeśli masz na to ochotę.

    PD

  • 2. Data: 2024-05-10 17:24:08
    Temat: Re: chatGPT prawem się zasłania
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    PD w news:v1ldrb$tn5$1$pozboju@news.chmurka.net
> [...]
    > Niestety, ale nie mogę przetłumaczyć tekstów, które są chronione prawem
    > autorskim. Możemy porozmawiać o ogólnym znaczeniu tekstu lub o zespole

    jak ma sie chatgpt do gemini.google.com?

  • 3. Data: 2024-05-10 22:29:50
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2024-05-10 o 17:18, PD pisze:
> [...]
    > Niestety, ale nie mogę przetłumaczyć tekstów, które są chronione prawem
    > autorskim. Możemy porozmawiać o ogólnym znaczeniu tekstu lub o zespole

    W ten sposób nie da rady, ale gdybyś dał polecenie:
    Przetłumacz na polski
    i wkleił ten tekst ? Czy rozpoznałby że ten tekst jest chroniony prawem
    autorskim?

  • 4. Data: 2024-05-10 22:36:54
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2024-05-10 o 17:24, 1634Racine pisze:
    > PD w news:v1ldrb$tn5$1$pozboju@news.chmurka.net
    >
    > jak ma sie chatgpt do gemini.google.com?

    Producentem.

    Sprawdzam i jednego i drugiego, jeden i drugi ma swoje wady i zalety.
    Gemini jest o tyle dobre, że korzysta z zasobów indexu google, a
    ostatnio nawet korzysta z treści w mapach google:
    https://g.co/gemini/share/2cc567859d28

    Gemini piosenek nie tłumaczy:
    https://g.co/gemini/share/c800c7be35df

  • 5. Data: 2024-05-10 23:22:40
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 10.05.2024 o 22:29, Krzysztof 'kw1618' pisze:

    > W ten sposób nie da rady, ale gdybyś dał polecenie:
    > Przetłumacz na polski
    > i wkleił ten tekst ? Czy rozpoznałby że ten tekst jest chroniony prawem
    > autorskim?

    Pewnie by przetłumaczył. Co jak co ale skilla do tłumaczenia on ma 10:0
    vs google translator i nigdy się nie zasłaniał tym, że to co mu
    wklejałem było "dziełem". Tu nie dałem konkretnego tekstu tylko namiar.
    Samo tłumaczenie ma tu małe znaczenie, w dzisiejszych czasach to nie
    jest wyzwanie. Kwestią jest, czy tą odmowę to on sobie wydedukował z
    danych jakimi go szkolili, czy mu zhardcodowali reakcję na tego typu
    zdarzenia.

    PD

  • 6. Data: 2024-05-11 00:31:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-10, PD <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Niestety, ale nie mogę przetłumaczyć tekstów, które są chronione prawem
    > autorskim. Możemy porozmawiać o ogólnym znaczeniu tekstu lub o zespole

    Zwróć uwagę, że odpowiedź nie musi oznaczać, niezgodności z prawem, a
    niezgodności z zasadami czatu. Nie może tłumaczyć, bo takie ma
    ogranicznie. Np. twórcy czatu takie ustanowili co by uniknąć
    niepotrzebnych przepychanek prawnych, które zresztą już zdaje się mają
    miejsce.

    Zaś co do prawa. Po pierwsze wolno wszystko tłumaczyć każdemu, więc tu
    nie ma ograniczeń. Ograniczenia pojawiają się co się dalej z tym tekstem
    dzieje. Jak oglądasz go sam na swoim laptopie, to również nie ma
    problemu. Ale na pewno nie wolno takiego tekstu publikować/rozpowszechniać.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2024-05-11 12:39:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 May 2024 23:22:40 +0200, PD napisał(a):

> [...]
    > jest wyzwanie. Kwestią jest, czy tą odmowę to on sobie wydedukował z
    > danych jakimi go szkolili, czy mu zhardcodowali reakcję na tego typu

    Trzeba by testowo zadać mu tłumaczenie np. Bogurodzicy na mongolski albo
    Odysei Homera na polski.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2024-05-11 12:56:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > ogranicznie. Np. twórcy czatu takie ustanowili co by uniknąć
    > niepotrzebnych przepychanek prawnych, które zresztą już zdaje się mają

    Dokładnie tak jest. Czasem zadaję zadania związane z bronią palną i
    czasem też dostaję odpowiedź, że nie, bo to niezgodne z czymś tam. Tak
    więc to raczej ne ma nic wspólnego z prawem autorskim.

    Tłumaczenie tekstu piosenki, czy jakiejś poezji nie jest prostą prawą.
    To nie wystarczy zrozumieć tekst i napisać po polsku. Jeszcze by trzeba
    zachować rytm, sens - z nie dosłowne tłumaczenie. Dlatego tym zajmują
    się naprawdę "dobrzy" językoznawcy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 9. Data: 2024-05-11 22:24:06
    Od: PD <p...@g...pl>

> [...]
    > ogranicznie. Np. twórcy czatu takie ustanowili co by uniknąć
    > niepotrzebnych przepychanek prawnych, które zresztą już zdaje się mają

    Twierdzi, że nie może i powołuje się na prawo autorskie jako powód a nie
    na ograniczenia jakie wprowadzili jego twórcy.

> [...]
    > dzieje. Jak oglądasz go sam na swoim laptopie, to również nie ma
    > problemu. Ale na pewno nie wolno takiego tekstu publikować/rozpowszechniać.

    Nie wiem jak ewoluowało prawo, może jestem nie na czasie, ale było coś
    takiego, że opracowanie utworu samo w sobie jest odrębnym utworem, przy
    spełnieniu jakichś warunków. O ile tym warunkiem było wskazanie na
    oryginał, to ja przecież nie sugerowałem oczów szalonych Zenka
    Marytyniuka ;)

    PD

  • 10. Data: 2024-05-11 23:27:47
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 May 2024 12:39:41 +0200, Adam napisał(a):

    > Trzeba by testowo zadać mu tłumaczenie np. Bogurodzicy na mongolski albo
    > Odysei Homera na polski.

    Precyzja GPT:

    User
    kiedy powstal film "o dwóch takich, co ukradli księżyc"?

    ChatGPT
    Film "O dwóch takich, co ukradli księżyc" został wyreżyserowany przez
    Andrzeja Kondratiuka i wyprodukowany przez Zespoły Filmowe w 1962 roku.

    User
    kto w nim zagrał?

    ChatGPT
    W filmie "O dwóch takich, co ukradli księżyc" główne role zagrali Janusz
    Gajos (jako Pan Kleks) i Marek Walczewski (jako Pan Wiewiór).

    User
    pomyliles filmy

    ChatGPT
    Przepraszam za zamieszanie. Rzeczywiście, popełniłem błąd. "O dwóch takich,
    co ukradli księżyc" został wyreżyserowany przez Romana Polańskiego w 1962
    roku, a w filmie główne role zagrali Bogumił Kobiela (jako Kobra) oraz
    Barbara Kwiatkowska (jako Pani Kwiatkowska). Dziękuję za sprostowanie!

    Więcej nie pytałem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam