  • 11. Data: 2013-09-11 01:00:20
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl>

    W dniu 2013-09-10 23:06, Refleksyjny pisze:

    > Już w 1906 roku samochody z silnikami parowymi pozwalały na osiągnięcie
    > prędkości > 200km/h i były łatwiejsze, tańsze i bardziej niezawodne od
    > spalinowych.
    > (rok 1906, Fred h. Marriot , 206km/h na aucie z silnikiem parowym Stanley)

    auto z 1925 roku - samochód z silnikiem parowym, szczyt tej technologii
    - radzi sobie sprawnie na autostradzie współczesnej. Gdyby tak użyć
    dzisiejszych opływowych karoserii, współczesnych łożysk, lekkich
    materiałów do budowy silnika i nadwozia, wydajnego alternatora,
    dodatkowego wspomagającego silniczka elektrycznego, to taki silnik
    parowy by w zupełności wystarczał:

    http://www.youtube.com/watch?v=ACO-HXvrRz8

    --
    refleksyjny konstruktor

  • 12. Data: 2013-09-11 07:47:08
    Od: "Tomek" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Refleksyjny" <n...@p...org.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tym mogę wywalić skrzynię biegów, sprzęgło i wiele innych zbędnych części,
    > bo silnik parowy tego nie wymaga. Zarazem taki silnik daje niesamowite
    > przyśpieszenie i wygodę użytkowania. Biorąc pod uwagę obecne koszty to
    > opłaca mi się jeździć na wodę podgrzewaną dowolnym paliwem, a nie na
    > benzynę. Na razie nie ma akcyzy na parę więc to chyba oczywiste.
    >
    > Czy mogę bez problemów zarejestrować samochód z silnikiem parowym własnej
    > konstrukcji zamontowany w nadwoziu powiedzmy 11 letniego Fiata, czy będą
    > problemy? Przerabiał już to ktoś w praktyce?

    oby sie tobie silnik nie zagrzal:P

  • 13. Data: 2013-09-11 07:47:20
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2013-09-10 22:55, ToMasz pisze:
    > wybacz ale po tym wyrazie piszesz same bzdury
    > Jak chcesz tanie auto, mało palące to kup starego dielsa i jeździj na
    > opale albo na rzepakowym. być może dwusuwy przyjmą benzynę ekstarakcyjną
    > - tańszą od bezołowiowej. Albo kup auto na LPG
    >
    > ToMasz

    Wrzuć na luz, w kolejnej wiosce podłączyli neostradę i się dziecko
    popisuje przed wyjściem do szkoły, że poczytało wikipedię.

  • 14. Data: 2013-09-11 07:58:55
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

> [...]
    > Już w 1906 roku samochody z silnikami parowymi pozwalały na osiągnięcie
    > prędkości > 200km/h i były łatwiejsze, tańsze i bardziej niezawodne od
    Od ÓWCZESNYCH spalinowych...
    Ale przez ostatnie 100 lat silnik spalinowy został troszkę rozwinięty...
    Jadąc dzisiaj dowolnym samochodem (młodszym niż 30 lat) nie myślisz o np:
    - składzie mieszanki w zależności od temperatury silnika
    - składzie mieszanki w zależności od temperatury otoczenia
    - składzie mieszanki w zależności od obrotów silnika i obciążenia
    - wyprzedzeniu zapłonu w zależności od temperatury, obciążenia, jakości
    paliwa oraz obrotów
    - zmianie biegów z "międzygazem", lub w ogóle o zmianie biegów

    Rozumiem, że dla Ciebie zaprojektowanie i wykonanie całej instalacji
    jest proste:
    http://www.stanleymotorcarriage.com/Parts/howitworks
    .htm

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

  • 15. Data: 2013-09-11 07:58:56
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-09-10 23:53, Refleksyjny pisze:

    > A ile spalin wydzielają palniki twojej kuchenki gazowej gdy gotujesz
    > rosół? Na pewno na tyle mało, że możesz gotować bezpiecznie nawet przy
    > zamkniętym oknie. W silniku parowym też gotuje się podobnym palnikiem
    > wodę.

    Ile energii daje palnik kuchenki? Ile potrzebujesz do samochodu?
    Jaka jest sprawność silnika parowego w porównaniu do spalinowego? 2x
    mniejsza?

    Energię pozyskujesz ze spalania paliwa. Chcesz podobne osiągi do
    spalinówek - musisz dostarczyć podobną energię w spalanym paliwie. Plus
    dodać straty. Wyjdzie, że musisz spalić 2x więcej paliwa (szacuję z
    niczego), czyli spalin będzie 2x więcej niż w "klasyku". Co więcej - bez
    tych wszystkich katalizatorów i dopalaczy syfów - będą bardziej toksyczne.

    --
    MN

  • 16. Data: 2013-09-11 08:07:58
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

> [...]
    > opale albo na rzepakowym. być może dwusuwy przyjmą benzynę ekstarakcyjną
    > - tańszą od bezołowiowej. Albo kup auto na LPG

    Jeśli chce się na prawdę wykazać, to jeszcze może gaz-generator - ścinki
    i odpady drewna są tanie i (jeszcze) bez akcyzy...
    A zabawy z instalacją i biurokracją wystarczy...

  • 17. Data: 2013-09-11 08:15:11
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-09-10 22:03, Refleksyjny pisze:
> [...]
    > części, bo silnik parowy tego nie wymaga. Zarazem taki silnik daje
    > niesamowite przyśpieszenie i wygodę użytkowania.
    Rozpalanie do wytworzenia pary...
    Opróżnianie i ponowne napełnianie układu przy niebezpieczeństwie
    przymrozków...

    > Czy mogę bez problemów zarejestrować samochód z silnikiem parowym
    > własnej konstrukcji zamontowany w nadwoziu powiedzmy 11 letniego Fiata,
    > czy będą problemy? Przerabiał już to ktoś w praktyce?
    Kocioł jako urządzenie ciśnieniowe podlega mafii UDT - zacznij od nich
    :) - poznaj wymagania, projektowe i eksploatacyjne, charakter prób,
    harmonogram dozoru, uprawnienia obsługi...
    Jak zaliczysz i się nie zniechęcisz to dopiero rzeczoznawca
    motoryzacyjny, stacja diagnostyczna itd...

  • 18. Data: 2013-09-11 08:48:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    a energia bierze się z kosmosu.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 19. Data: 2013-09-11 09:04:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.09.2013 08:07, ZIWK pisze:

    > Jeśli chce się na prawdę wykazać, to jeszcze może gaz-generator - ścinki
    > i odpady drewna są tanie i (jeszcze) bez akcyzy...

    Niby tak, ale w momencie użycia jako paliwo akcyzę powinieneś sam
    odprowadzić - inaczej formalnie rzecz biorą popełniasz przestępstwo
    skarbowe.

  • 20. Data: 2013-09-11 09:55:55
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2013-09-10 22:36, J.F. pisze:

    > Ale paliwa uzywane do napedu silnikow sa oakcyzowane.
    > Proponuje maly reaktor nuklearny.

    To już dawno wymyślono.
    Wszak wszystkie okręty o napędzie atomowym, to nic innego jak parowce,
    gdzie palenisko zastąpiono reaktorem a silnik turbiną.
    Jednak to nadal parowce.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P