  • 1. Data: 2019-05-22 19:18:57
    Temat: chromecast, miracast, itp. - który sprzęt, które najprostsze?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Jeden TV z HDMI (bez smarta) który ma pełnić rolę monitora podczas
    prezentacji z laptopa (różne, przypadkowo pojawiające się, łączy je
    system Windows 7 lub 10 oraz że to Dell lub HP).
    Bezprzewodowo po WiFi.
    Jaki dongiel i które rozwiązanie jest najmniej problemowe i najbardziej
    kompatybilne - to znaczy nie trzeba nic instalować, zakładać kont na
    serwerach w Chinach, itp. itd. tylko działa jak nowe projektory -
    znajduję po WiFi, łączę się i mam pulpit wyświetlony.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2019-05-22 20:15:52
    Od: Szyk Cech <s...@s...pl>

    Co za idiotyczny i haotyczny sposób wyrażania.

  • 3. Data: 2019-05-22 21:56:47
    Od: ń <...@...n>

    Z Chromecastem tak nabruździli, że do uruchomienia nie wystarczy jak kiedyś komputer
    (z Win), lecz musisz mieć smarkfona z Andkiem
    żeby ustawić hasło czy coś tam przez ściągniętą apkę.
    Która ze sklepu się nie uruchomi na innym Andku niż najnowszy, wtedy musisz szukać
    starszych wersji apki (wypadła mi nazwa z głowy,
    ale nic oryginalnego) po repozytoriach no i chyba bez konta google się nie da (przy
    samym ustawianiu).
    Generalnie mnie największa qrwica ostatnich lat dopadała gdy to uruchamiałem, ale
    później już chodzi bez telefonu.
    Ale z Twojego opisu wynika, że to nie będzie pracowało standardowo w LAN, lecz w
    sieci ad hoc czyli łączyło się bezpośrednio z
    kompem? Tej opcji nie próbowałem (mam ver. 3 UHD, która woli ethernet niż wifi).
    A i standardowo to nie wyświetla "pulpitu", lecz okno, a najlepiej okno medialne
    (video) z okna przeglądarki. Do której trzeba dodać
    obsługę Chromecast.

  • 4. Data: 2019-05-22 22:24:55
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-22 o 21:56, ń pisze:

    > Ale z Twojego opisu wynika, że to nie będzie pracowało standardowo w
    > LAN, lecz w sieci ad hoc czyli łączyło się bezpośrednio z kompem? Tej

    Dokładnie, podobnie pracują projektory np Dell'a - nie pamiętam modelu
    jaki mamy - ma on chyba Intel WiDi i klonuje po prostu obraz.
    Coś w sieci pisze, że to jest kompatybilne właściwie z Miracast i może w
    tą stronę trzeba iść szukając dongla.
    Kurcze, nigdy nie miałem w ręku czegoś podobnego.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2019-05-22 23:02:48
    Od: ń <...@...n>

    Ideą Chromecasta nie jest klonowanie pulpitu, lecz po wrzuceniu mu tematu przez
    komputer czy telefon samodzielne połączenie się ze
    źródłem mediów (video) przez internet tak, że później komputer to właściwie możesz
    wyłączyć, a Chromecast nadal gra po swoim łączu.

    -----

  • 6. Data: 2019-05-23 01:07:13
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 22/05/2019 06:18 PM, Irokez wrote:
> [...]
    > serwerach w Chinach, itp. itd. tylko działa jak nowe projektory - znajduję
    > po WiFi, łączę się i mam pulpit wyświetlony.

    Chromecast wyswietli ci tylko zawartosc przegladarki google chrome. Co
    innego z telefonu, ale nie tego potrzebujesz.
    Potrzebujesz kabel i wtedy windows wykryje TV jako drugi monitor.

  • 7. Data: 2019-05-23 14:55:15
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-22 o 20:15, Szyk Cech pisze:
    > Co za idiotyczny i haotyczny sposób wyrażania.

    Co za idiotyczny sposób pisania słowa "chaotyczny" ^^

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 8. Data: 2019-05-23 14:58:25
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-22 o 19:18, Irokez pisze:
> [...]
    > serwerach w Chinach, itp. itd. tylko działa jak nowe projektory -
    > znajduję po WiFi, łączę się i mam pulpit wyświetlony.

    Moim zdaniem, lepiej kupić jakiś mikro lub mini komputerek. Najtańszą
    wersję NUC (na przykład) i na nim wszystko otwierać i wyświetlać.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 9. Data: 2019-05-23 19:42:11
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-05-23 o 14:58, Filip454 pisze:

    > Moim zdaniem, lepiej kupić jakiś mikro lub mini komputerek. Najtańszą
    > wersję NUC (na przykład) i na nim wszystko otwierać i wyświetlać.

    Tam już jest coś takiego, ale raz zalogujesz się na nim, a innym razem
    potrzeba podłączyć coś, co się nie zaloguje.
    Wtedy jest walka z kablem i pierdylionem przejściówek z DisplayPort/Mini
    DisplayPort/Micro DisplayPort/HDMI/Mini HDMI/Micro HDMI/DVI na HDMI.
    Stąd pomysł, że może jednak Wifiriffi..

    W domu sprawdziłem jak się łączy mój laptop HP Power 15 z moim TV LG
    SK8500 z wbudowanym Miracast, i w sumie takie coś jest super. Dwa
    kliknięcia w laptopie, jedno potwierdzenie na TV i jest pulpit laptopa
    na TV. W przypadku Windowsa jedyne ograniczenie to minimum Windows 8.1.
    Chyba więc jednak miracast'a dongla jakiś wybiorę. Może Benq QCast.

    pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2019-05-24 12:32:29

    Czyli Miracast miałby działać jak bezprzewodowe HDMI wifi?
    Z częstotliwością @60Hz ?
    Napisz, jak Ci poszło.
    I jak się ma do 'screen mirroring' znanego z wielu smart tv.

    -----