  • 1. Data: 2010-02-06 19:39:24
    Temat: pytania dot. MVC
    Od: j...@p...onet.pl

    Dzień dobry,
    Poznaję wzorzec projektowy MVC. Mam pytanie: czy model to zbiór rekordów z bazy
    czy pojedynczy rekord? Czy model może zawierać dane z różnych tabel? Czy view to
    klasa/obiekt? Jeśli tak to czy obiekt view tworzony jest przez kontroler?
    Byłbym wdzięczny za info.

  • 2. Data: 2010-02-06 20:38:24
    Temat: Re: pytania dot. MVC
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    j...@p...onet.pl pisze:
    > Dzień dobry,
    > Poznaję wzorzec projektowy MVC. Mam pytanie: czy model to zbiór rekordów z bazy
    > czy pojedynczy rekord? Czy model może zawierać dane z różnych tabel?

    a) Model to pewnego rodzaju abstrakcja, więc odpowiedź na Twoje pytanie
    jest trochę kręta.
    b) czy zawiera w srodku wszystkie (wiele) rekordów, czy tylko jeden i
    mechanizm odnajdywania następnych - powiedzmy sobie, czy to zewnętrznie
    się różni?
    c) tu juz nie patrzymy tabelami (albo przynajmniej nie wprost)

    > Czy view to
    > klasa/obiekt?
    chyba oczywsite .. (ew zespól współpracujących klas)

    > Jeśli tak to czy obiekt view tworzony jest przez kontroler?

    O tego pytania bym sie uwolnił (idąc tropem oddzielenia tworzenia
    obiektów od ich używania - kolejny wzorzec). Np. "nie wiemy co tworzy
    nasze M,V,C - wiemy że po prostu są i jak wspólpracują.

  • 3. Data: 2010-02-07 21:41:14
    Od: Darek <d...@g...com>

    Hej,

    On 6 Lut, 20:39, j...@p...onet.pl wrote:
    > Dzień dobry,
    > Poznaję wzorzec projektowy MVC. Mam pytanie: czy model to zbiór rekordów z bazy
    > czy pojedynczy rekord? Czy model może zawierać dane z różnych tabel? Czy view to

    A czy model musi pochodzic z bazy danych? A co jeśli modelem jest
    system plików?

    > klasa/obiekt? Jeśli tak to czy obiekt view tworzony jest przez kontroler?

    Do tworzenie obiektów można wykorzystać jeden z wielu wzorców
    "kreacyjnych" -> http://pl.wikipedia.org/wiki/Wzorzec_projektowy_%28i
    nformatyka%29

  • 4. Data: 2010-02-10 16:56:27
    Od: j...@p...onet.pl

    A znacie jakiś dobry materiał o MVC po polsku? Ściągnąłem kilka PDFów po
    angielsku, ale na początek wolałbym po polsku...

  • 5. Data: 2010-02-10 17:36:35
    Od: "Mateusz Loskot" <m...@l...net>

    <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >A znacie jakiś dobry materiał o MVC po polsku? Ściągnąłem kilka PDFów po
    > angielsku, ale na początek wolałbym po polsku...

    A szukasz używając polskiej nazwy?

    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    pl.comp.lang.c FAQ: http://pl.cpp.wikia.com/wiki/FAQ
    C++ FAQ: http://parashift.com/c++-faq-lite