  • 1. Data: 2009-02-19 17:56:04
    Temat: co o tym myslicie -
    Od: " " <p...@W...gazeta.pl>

    co o ty myslicie , zadna kryptorekalma bo mi za to nie placa :-) tylko tak z
    ciekawaosci

    2009-02-19
    Telefonia cyfrowa od każdego ISP w Polsce?

    Jest szansa na całkowicie darmowe połączenia między wszystkimi operatorami
    VoIP
    Telefonia cyfrowa od każdego ISP w Polsce?

    Już w kwietniu br. ma wystartować Otwarta Platforma Cyfrowa (OPC), która
    umożliwi dostawcom Internetu (ISP) zaoferowanie telefonii internetowej oraz
    zapewni darmowe połączenia pomiędzy wszystkimi operatorami VoIP. Twórcami tej
    inicjatywy są: operator telekomunikacyjny Crowley Data Poland Sp. z o.o.,
    firma technologiczna Datera SA oraz węzeł ruchu międzyoperatorskiego PLIX Sp.
    z o.o.
    OPC ma być pierwszym tak kompleksowym rozwiązaniem dla ISP, które umożliwi im
    wprowadzenie do oferty telefonii internetowej - bez żadnych inwestycji i w
    oparciu o nowoczesną oraz w pełni funkcjonalną platformę telekomunikacyjną.
    Oferta OPC ma obejmować: transmisję głosu, platformę do zarządzania usługą,
    urządzenia VoIP, a także pomoc formalno-prawną niezbędną do stania się
    operatorem. Stworzenie takiej oferty stało się możliwe dzięki połączeniu
    kompetencji pomysłodawców OPC. Crowley Data Poland wnosi swoje łącza, a także
    usługę rozpoczęcia i zakończenia połączeń telefonicznych - w tym dostawę
    numeracji oraz przenoszenie numerów. Datera udostępnia platformę
    telekomunikacyjną DATERA Carrier-eX. PLIX z kolei zapewnia możliwość
    podłączenia do swojego węzła i oprócz wymiany ruchu IP, umożliwia przesyłanie
    ruchu telefonicznego przez największe skupisko ISP w Polsce.

    Chcąc sprostać narastającej konkurencji w sektorze telekomunikacyjnym lokalni
    operatorzy i sieci osiedlowe zmuszone są do przeformułowania swoich
    strategii. Do wyboru są dwa scenariusze: konsolidacja z jednym z wiodących
    operatorów lub poszerzenie własnego portfolio usług o nowe produkty i usługi,
    co wymaga znaczących inwestycji kapitałowych. My proponujemy trzecią drogę,
    która umożliwi ISP stworzenie atrakcyjnej oferty dla ich odbiorców bez
    konieczności ponoszenia kosztów i przy zachowaniu własnej marki oraz
    niezależności" mówi Piotr Wieczorkiewicz, Wiceprezes Zarządu Crowley Data
    Poland.

    OPC będzie pierwszym w Polsce punktem wymiany ruchu telekomunikacyjnego,
    który zagwarantuje priorytet dla ruchu VoIP. Dodatkowo OPC zagwarantuje
    wsparcie dla VoIP VLAN oraz terminację w Polsce do sieci TDM, co ma o tyle
    duże znaczenie, że w sposób bezpośredni przekłada się na wysoką jakość
    połączeń, w tym również faksowych. OPC zaoferuje także najniższe na rynku
    ceny za połączenia, a także rozbudowaną ofertą wysokomarżowych usług
    dodanych, które ISP będą mogli zaoferować swoim klientom zarówno
    indywidualnym, jak i biznesowym. Planujemy także udostępnić API, które
    umożliwi ISP integrację z własnymi systemami do fakturowania i rozliczania
    klientów - zapowiada jeden z pomysłodawców OPC, Krzysztof Malicki, Prezes
    Zarządu Datera SA.

    Otwarta Platforma Cyfrowa jest uzupełnieniem usług, które każdy z ISP dostaje
    w ramach węzła wymiany ruchu PLIX. Jest to też pionierska inicjatywa,
    pierwsza w Europie na taką skalę i o takim znaczeniu dla rynku ISP. Liczymy
    na to, że dzięki OPC wzmocni się konkurencyjność polskiego rynku na arenie
    europejskiej, co jest szczególnie istotne teraz, w dobie ogólnoświatowego
    kryzysu - dodaje Sylwester Biernacki, Prezes Zarządu PLIX Sp. z o.o.

    Warto zauważyć, że docelowo do OPC będzie mógł się przyłączyć każdy z
    operatorów VoIP, którzy działają w Polsce. Wszyscy operatorzy VoIP
    podłączeni do OPC, a także ISP świadczący usługi telefonii internetowej w
    oparciu o platformę będą mieli możliwość darmowej wymiany ruchu.

  • 2. Data: 2009-02-19 18:51:42
    Temat: Re: co o tym myslicie -
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    widac panowie z freeconetu zauwazyli ze ISP nie korzystaja z freeco
    bo nie umozliwia resellerki i odpalaja cos a'la platforma resellerska
    Inotel

    pozdro
    Wasyl

  • 3. Data: 2009-02-19 19:17:28
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Użytkownik p...@W...gazeta.pl napisał:
> [...]
    > umożliwi dostawcom Internetu (ISP) zaoferowanie telefonii internetowej oraz
    > zapewni darmowe połączenia pomiędzy wszystkimi operatorami VoIP.

    Jeśli to ma działać tak jak dziesiątki dotychczasowych na zasadzie
    klient łączy się do ich centrali, oni wszystko realizują i rozliczają
    pod moją marką to niech spadają. Pełno tego.
    Jeśli przyjmą ruch z mojej centrali, z moją własną numeracją to świetnie
    bo tego od dawna szukam.

  • 4. Data: 2009-02-19 21:30:27
    Od: K <...@...c>

    Asmodeusz pisze:

> [...]
    > pod moją marką to niech spadają. Pełno tego.
    > Jeśli przyjmą ruch z mojej centrali, z moją własną numeracją to świetnie

    to juz dawno cos takiego jest, np elterix (siect2)

  • 5. Data: 2009-02-20 09:50:26
    Od: <a...@g...pl>

    dobrze jest - w razie czego - czytaj braku dostepu przez kilka-czasem
    dziesiąt godzin w skali calego kraju uzyje sie formulki jak zwykle -
    pracujac nad... aby sytuacja nie miala miejsca w przyszlosci... pozatym to
    faktycznie kopia inotelopodobna - hiper warunki - darmowy ruch tez maja inni
    w swoim obrebie i nie trzeba nigdzie przystepowac poza zakupem konta sip w
    danym serwerze/operatorze, a dostep do tp pewnie po jedynie 6-8gr ;) czyli
    jak wszedzie w detalu. co do przeniesienia numeracji - niedawno dostalem
    odpowiedz - niemozliwe - nie przejmujemy numerow - a tu prosze - postep.