  • 1. Data: 2009-06-11 16:56:30
    Temat: code::block
    Od: Piotr Kulinski <p...@w...pl>

    Mam problem z ustawieniem IDE Code::Block
    Mam ściągnięte nowiuśki program (wraz z MinGW), do tego mam zaciągniętą
    biblioteką wxWidgets (v.2.8.10)
    Bibliotekę kompilowałem pod GCC 3.4.5 (kilka sposobów, z "wlinkowanym"
    debugerem, bez debugera, z unicode i bez). Z tworzeniem bibliotek nie było
    żadnego problemu, zero błędów. Dla weryfikacji przekompilowałem kilka
    samples z wxWidgets na utworzonych bibliotekach (kompilacja z linii
    poleceń) - bez problemów. Stworzyłem sobie również .obj bibliotek pod CV++
    (2008 EE), używając ich również bez problemów kompilują się sample.

    Tymczasem, podpinając bibliotekę pod Code::Block (wskazania ścieżek i
    bibliotek ustawione), przy linkowaniu otrzymuję masę komunikatów (wyciąg
    pod spodem). Generalnie niepoprawne odwołania.

    Czy ktoś miał podobny problem i gdzie szukać przyczyny błędu?

    obj\Debug\testApp.o: In function
    `_ZN12wxEvtHandler12TryValidatorER7wxEvent':
    D:/wxWidgets/include/wx/app.h:(.rdata$_ZTV7testApp[v
    table for
    testApp]+0x44): undefined reference to `wxApp::Initialize(int&, wchar_t**)'
    D:/wxWidgets/include/wx/app.h:(.rdata$_ZTV7testApp[v
    table for
    testApp]+0x90): undefined reference to
    `wxAppConsole::OnAssertFailure(wchar_t const*, int, wchar_t const*, wchar_t
    const*, wchar_t const*)'
    D:/wxWidgets/include/wx/app.h:(.rdata$_ZTV7testApp[v
    table for
    testApp]+0x94): undefined reference to `wxAppConsole::OnAssert(wchar_t
    const*, int, wchar_t const*, wchar_t const*)'

    pozdrawiam, GG i SkyPe w X-nagłówku posta, e-mail: zmień wpw na wp
    piotr

  • 2. Data: 2009-06-22 07:53:31
    Temat: Re: code::block
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Piotr Kulinski wrote:
> [...]
    > testApp]+0x94): undefined reference to `wxAppConsole::OnAssert(wchar_t
    > const*, int, wchar_t const*, wchar_t const*)'

    Podobny problem miałem w związku z traktowaniem przez VC++ wchar_t -
    za pomocą przełącznika kompilacji można było traktować wcha_t jako
    oddzielny typ wbudowany lub alias do unsigned short. Takie problemy
    miałem, gdy łączyłem moduły kompilowane z różnymi opcjami kompilacji -
    co skutkowało różnym "manglowaniem" nazw. Sprawdź Dependency Walkerem
    (potrafi "odmanglować" nazwy funkcji z typami), co jest eksportowane,
    a co importowane - zwróć uwagę na typy wchar_t* i unsigned short*.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 3. Data: 2009-06-30 07:53:15
    Od: Zbigniew Zagórski <z...@g...com>

    On 11 Cze, 18:56, Piotr Kulinski <p...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Bibliotekę kompilowałem pod GCC 3.4.5 (kilka sposobów, z "wlinkowanym"
    > debugerem, bez debugera, z unicode i bez). Z tworzeniem bibliotek nie było

    Hi,

    Nie "z debugerem" tylko z symbolami dla debugera.

> [...]
    > testApp]+0x94): undefined reference to `wxAppConsole::OnAssert(wchar_t
    > const*, int, wchar_t const*, wchar_t const*)'

    Napisz więcej.

    - linia poleceń kompilacji (czy tam linkowania),
    - którą konkretnie konfigurację próbowałeś podlinkować (DLL,
    Unicode,
    Debug, Universal?) w _tym_ konkretnie przypadku.

    ZZ