  • 1. Data: 2003-09-16 16:59:52
    Temat: cokolwiek.net & cokolwiek.com
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...net>

    Witam
    Polecam przeczytać:
    http://www.merit.edu/mail.archives/nanog/msg13603.ht
    ml
    Generalnie chodzi o to, aby wszelkie błedne, nieistniejące adresy
    z końcówką .net i .com przekierowywać w jedno miejsce, do
    do dysponenta domen .net i .com, a dokładniej do VeriSign.
    O konsekwencjach tegoż, lepiej nawet nie myśleć.

    --
    *[ Łukasz Trąbiński ]*

  • 2. Data: 2003-09-16 17:31:58
    Temat: Re: cokolwiek.net & cokolwiek.com
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    http://www.dsinet.org/?id=3598

    --
    ./ premax
    ./ p...@h...pl

  • 3. Data: 2003-09-16 18:41:42
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...net> wrote:
> [...]
    > do dysponenta domen .net i .com, a dokładniej do VeriSign.
    > O konsekwencjach tegoż, lepiej nawet nie myśleć.

    Na początek proponuję:
    cd ~squid/errors/English
    sed 's/%z/Name Error: The domain name does not exist./' ERR_DNS_FAIL \
    > ERR_DNS_FAIL_LAMEVERISIGN
    oraz dodać w odpowiednim miejscu (przed innymi http_access) w squid.conf
    co następuje:
    acl lameverisign dst 64.94.110.11
    http_access deny lameverisign
    deny_info ERR_DNS_FAIL_LAMEVERISIGN lameverisign

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 4. Data: 2003-09-16 21:45:04
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Usluga" dotyczy glownie 1) http na port 80 i 2) smtp na port 25.

    Ad 1) pokazuje sie strona firmy na V. zamiast komunikatu o blednym
    adresie.

    Ad 2) poczta do nas pochadzaca z nieistniejacych domen jest
    przyjmowana, zamiast byc odrzucona na wstepie, a poczta od nas do
    nieistniejacych domen probuje sie wyslac do firmy V., gdzie jest
    odrzucana w sposob nader malo profesjonalny i tez z mylacym
    komunikatem.

    Sposoby zaradcze mozna podzielic z grubsza na 3 rodzaje: na poziomie
    DNSu, warstwy transportowej i aplikacyjnej.

    a) Modyfikujemy nasz serwer DNS, zeby wszystkie odpowiedzi zawierajace
    "trefny" numer IP zmienial na komunikat "nie ma takiej domeny".
    Wszystko wraca do sytuacji sprzed kilku dni. Wada rozwiazania jest
    koniecznosc zadbania, aby nasi userzy nie korzystali z innych serwerow
    DNS (ale to w wielu miejscach i tak sie robi) oraz koniecznosc
    przekompilowania kodu serwera DNS z wprowdzonymi dosc "na kolanie"
    poprawkami.

    b) Blokujemy trefny adres na routerach. Do polaczenia (tak http, jak
    smtp) z serwerami firmy V. nie dochodzi, ale uzytkownicy dostaja inne
    niz dotad komunikaty o bledach, wygladajace na klopoty z lacznoscia, a
    co gorsza poczta wyslana na bledny adres wraca do nadawcy dopiero po
    kilku dniach, wczesniej zapychajac kolejke. Rozwiazanie wariantowe to
    przekierowanie portu 80 na wlasny serwer, ktory bedzie wyswietlal
    komunikat "nie ma takiej strony".

    c) Rozwiazania aplikacyjne w czesci http mozna zastosowac tylko do
    serwerow proxy czy cache, bo nie mamy kontroli nad przegladarka
    "kazdego jednego" usera.
    Natomiast co do smtp, to mozna dosc latwo nauczyc program MTA, zeby
    adresy tlumaczace sie na owo trefne IP traktowal rownowaznie z
    nieistniejacymi.

    Niestety, wszystkie jak jeden maz powyzsze rozwiazania jako kryterium
    "trefnosci" posluguja sie konkretnym, explicite wpisanym numerem IP i
    jesli ten numer sie zmieni, to lezymy, dopoki nie wpiszemy nowego... I
    tak w kolko...

    Komentarze mile widziane.

    MJ

  • 5. Data: 2003-09-16 22:44:28
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
    > "Usluga" dotyczy glownie 1) http na port 80 i 2) smtp na port 25.

    "Usługa" nie odpowiada 64.94.110.11 na zapytania o adresy, z których
    chcemy skorzystać przy http lub smtp (jak by chcieli), tylko na wszystkie.
    Oczywiście http i smtp są najbardziej wykorzystywane. Ale "usługa" psuje
    wszystko.

    > Sposoby zaradcze mozna podzielic z grubsza na 3 rodzaje: na poziomie
    > DNSu, warstwy transportowej i aplikacyjnej.

    Jedyna słuszna droga jest przez ICANN. Przy okazji, odpowiedź ICANN:
    http://www.iab.org/Documents/icann-vgrs-response.htm

> [...]
    > kilku dniach, wczesniej zapychajac kolejke. Rozwiazanie wariantowe to
    > przekierowanie portu 80 na wlasny serwer, ktory bedzie wyswietlal

    Tymczasowo można tak zrobić. W długim okresie lepiej systemowo => ICANN.

  • 6. Data: 2003-09-17 14:32:08
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> napisał(a):

> [...]
    > Oczywiście http i smtp są najbardziej wykorzystywane. Ale "usługa" psuje

    Przy okazji, "usluga" ma male klopoty z wydajnoscia:

    riget:venglin:~> telnet adgfjlkafjgklajfgkl.com 80
    Trying 64.94.110.11...
    ^C
    riot:root:~# telnet 64.94.110.11 80
    Trying 64.94.110.11...
    Connected to sitefinder-idn.verisign.com.
    Escape character is '^]'.
    ^]
    telnet> cl
    Connection closed.
    riot:root:~# telnet 64.94.110.11 80
    Trying 64.94.110.11...
    ^C

    Tylko jedno na iles polaczen sie udaje.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www,frasunek,com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
    * Inet: przemyslaw$frasunek,com ** keyId: CD3F1FE5 | C0613BE3 | EC78FAB5 *

  • 7. Data: 2003-09-17 14:32:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> writes:

    > Jedyna słuszna droga jest przez ICANN. Przy okazji, odpowiedź ICANN:
    > http://www.iab.org/Documents/icann-vgrs-response.htm

    _Na co_ wedlug ciebie to jest odpowiedz? Zwroc uwage na _date_ tego
    dokumentu!

    Otoz wtedy - w styczniu - firma V. zaczela odpowiadac swoim numerkiem
    na zapytania zawierajace znaki o kodach >127. Malo kogo to wtedy
    obeszlo, bo nazw domen zawierajacych "ogonki" prawie nikt nie probowal
    wpisywac.

    Zostali skrytykowani przez Hoffmana i nic.

    No to teraz poszli krok dalej i wzieli *.com *.net.

    MJ

  • 8. Data: 2003-09-17 14:32:28
    Od: Paweł Sikora (aka pluto) <s...@o...pl>

    Piotr KUCHARSKI wrote:

> [...]
    > acl lameverisign dst 64.94.110.11
    > http_access deny lameverisign
    > deny_info ERR_DNS_FAIL_LAMEVERISIGN lameverisign

    ja dorzucilem ciut wiecej, bo mi jeszcze jakies inne strony veri ladowalo.

    acl VeriSign dst 64.94.110.0/24 12.158.80.0/24 65.205.248.0/22
    http_access deny VeriSign

    --
    The only thing necessary for the triumph of evil
    is for good men to do nothing.

  • 9. Data: 2003-09-17 14:32:35
    Od: Tomasz Ostrowski <t...@z...mimuw.edu.pl>

    On Tue, 16 Sep 2003 16:59:52 +0000 (UTC), Lukasz Trabinski wrote:

    > Generalnie chodzi o to, aby wszelkie błedne, nieistniejące adresy
    > z końcówką .net i .com przekierowywać w jedno miejsce, do
    > do dysponenta domen .net i .com, a dokładniej do VeriSign.

    Jest już oficjalny patch na BINDa
    http://www.isc.org/products/BIND/delegation-only.htm
    dodający możliwość zastosowania czegoś takiego w named.conf:
    zone "com" {
    type delegation-only;
    };
    zone "net" {
    type delegation-only;
    };
    co powoduje, że serwery autorytatywne domen "com" i "net" mogą jedynie
    zwracać rekordy typu NS.

    Uruchomiłem to u siebie - działa piknie.

    Pozdrawiam
    Tometzky
    --
    Best of prhn - najzabawniejsze teksty polskiego UseNet-u
    http://rainbow.mimuw.edu.pl/~tometzky/humor/

  • 10. Data: 2003-09-17 14:32:39
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> napisał(a):

    > Tymczasowo można tak zrobić. W długim okresie lepiej systemowo => ICANN.

    [...]
    The Internet Software Consortium promises to release a patch to its
    (in)famous BIND that will block the controversial Site Finder.
    [...]

    http://www.wired.com/news/technology/0,1282,60473,00
    .html