  • 1. Data: 2015-03-02 19:20:29
    Temat: [cross]Re: [gww] dobry serwis alternatorów
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-03-02 o 15:13, dddddddd pisze:
> [...]
    a.pl...

> [...]
    > przejadę 30km i postawię go na kilka godzin to po tych kilku godzinach
    > nie mogę odpalić - dlatego też upieram się przy alternatorze - przy 30km
    > autostradą powinien się podładować, choć to tylko 15-20minut jazdy.
    > Auto o tyle ciekawe że normalnym jest że w ciągu pół godziny od
    > zamknięcia bierze sporo prądu (kilka A) - chyba praktycznie równo po 30
    > minutach pobór spada do 20mA (na zakresie pomiarowym 20A więc błąd
    > spory, ale pogląd jest i taki prąd tak wielkiego akumulatora
    > rozładowywać nie powinien). Wszystkie modele tak mają i powinno być ok.

    Dziś pierwszy dzień pomiarów.
    Przy stałej jeździe ładowanie stabilne 14,75V, a po kilku kilometrach
    14,8V, przy hamowaniu (w zasadzie chyba w momencie redukcji biegu-
    automat) na chwilkę spada (ale ma powyżej 14V, raz tylko pokazało 13,6V)
    i zawsze wzrasta do 14,9V - raz nawet pokazało 15,1V, po chwili spada do
    14,8V. Dziś jednak ogólnie pokazywało wysokie napięcie (antyradar
    pokazywał 14,3-14,6V, często pokazuje 13,6V co oznacza 14,0V na
    akumulatorze).
    Pytanie czy te 14,8V to nie za dużo i nie zepsuło mi akumulatora? A może
    te chwilowe wzrosty do >15V mogły go zepsuć?
    Przez najbliższe dni będę kontynuował pomiary
    Sposób pomiaru: miernik wpięty bezpośrednio przy klemie na 4-metrowym
    przedłużaczu ydy 1,5mm2

    Łukasz