  • 1. Data: 2018-01-06 13:11:42
    Temat: cuda niepojęte...
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    Ktoś tu pytał o drukarkę kolorową laserową,
    a ja że to wielkie krowy... a tu proszę, masakra:
    http://allegro.pl/samsung-drukarka-laserowa-xpress-c
    430w-kolorowa-i7107830575.html

    czy Ktoś ma jakieś opinie? skąd ta cena 300 pln?

  • 2. Data: 2018-01-06 14:32:47
    Temat: Re: cuda niepojęte...
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-06 o 13:11, denat 'POPIS/EU pisze:
    > Ktoś tu pytał o drukarkę kolorową laserową,
    > a ja że to wielkie krowy... a tu proszę, masakra:

    W jakim sensie masakra?

    > http://allegro.pl/samsung-drukarka-laserowa-xpress-c
    430w-kolorowa-i7107830575.html

    > czy Ktoś ma jakieś opinie? skąd ta cena 300 pln?

    To nie jest drukarka w sensie ścisłym, tylko urządzenie GDI.
    Więc utrudnione (lub niemożliwe) drukowanie z systemów, dla których brak
    sterowników.
    Dla porównania: jeśli dysponujemy drukarką z jednym ze znanych języków
    (np. PCL, PS, ESC/P2), to w zasadzie można przyjąć założenie, że
    wydrukujemy ze wszystkiego, począwszy od programów DOS, przez Win 3.x do
    Win10, wszystkie "makówki", wszystkie linuksy, także androidy.

    Drugi aspekt: Samsung zamknął linię drukarek.

    Kolejny aspekt: koszt materiałów eksploatacyjnych i ich mała pojemność.

    Dalej: ubogie możliwości (np. brak dupleksu), długi czas wydruku w
    kolorze (prawdopodobnie archaiczny mechanizm "karuzelowy"), niska
    rozdzielczość.

    To wszystko wpływa na cenę i podaż.

    Swego czasu kupiłem Lexmarka C762 z dodatkowym podajnikiem i z
    dodatkowym dwutorowym dupleksem za bodajże 400 zł. Każdy z pojemników na
    toner jest na 15 tys. stron wydruku.
    To wydaje mi się tanim zakupem, zwłaszcza, że tonery były na ok. 80 do
    90 procent pełne.
    Problem jeden: waży to ponad 60 kg (bez sorterów i finiszerów, których
    nie mam) i jest wielkości dziecięcego biurka.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2018-01-06 15:22:56
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    > Problem jeden: waży to ponad 60 kg (bez sorterów i finiszerów, których
    > nie mam) i jest wielkości dziecięcego biurka.
    Ktoś tam chciał do domu, a właśnie o to chodzi - jak samsungowi udało
    się zrobić drukarkę kolorową wielkości czarno białej?

  • 4. Data: 2018-01-06 22:39:10
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > http://allegro.pl/samsung-drukarka-laserowa-xpress-c
    430w-kolorowa-i7107830575.html

    > czy Ktoś ma jakieś opinie? skąd ta cena 300 pln?

    Bo używana. Zresztą już ją ktoś kupił.
    Tu jest tańsza-Lexmark.
    http://allegro.pl/drukarka-kolorowa-laserowa-lexmark
    -c540n-i7096610885.html#thumb/3

    Chyba celowo nie podają wymiarów takich drukarek, żeby ludzie nie
    przestraszyli się wielkich kobył, a na zdjęciu to nie widać czy nieduża
    czy kobyła.
    Nie napisali także jak drogie są tonery do tych drukarek.

    --
    animka