  • 11. Data: 2009-06-22 22:34:12
    Temat: Re: czemu nie rośnie?
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:h1o62c$g7b$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > czemu częstotliwości pracy procesorów zatrzymały się, a producenci
    > upychają tylko coraz więcej rdzeni w jednej kostce? jakieś trudności
    > technologiczne?

    jakby spojrzeć na moc obliczeniową to ona rośnie przy tym samym zegarze.
    Teraz Core2Duo o zegarze 3.00 GHz to tak jakby Pentium 4 z zegarem 15GHz. A
    quad to nawet ma moc P4 puszczonego na 25GHz co jest nierealne przy starej
    technologii. Procesory te zużywają też ułamek mocy P4 sprzed 6-7 lat. Więc
    postęp dokonał się niesamowity w tej branży. Ciągle jednak dość słabo
    postępuje on w dziedzinie dysków twardych które głównie wpływają na
    wydajność pracy systemu. SSD jest ciągle zbyt drogie.
    Dlatego niektóre operacje nowoczesne komputery wykonują niewiele szybciej.
    Za kilka lat konkurencja wymusi spadek w tej dziedzinie i dyski SSD się
    upowszechnią. Nie będą one jednak dorównywały talerzowcom w
    cenie/pojemności.

  • 12. Data: 2009-06-22 23:17:00
    Od: Michał Lorenc <p...@...siga.invalid>

    Początek doklejony.

    From: Michał <m...@o...pl>
    Newsgroup: pl.comp.pecet
    Date: Pn 22 cze 2009 18:19:56

    -= BEGIN forwarded message =-

    > Tak. Konczą się mozliwosci krzemu.
    > Będą przechodzić na węgiel.

    Czyli okazuje się, że linia Partii była słuszna!
    :)

    MSPANC

    Pozdrawiam,
    Michał

    -= END forwarded message =-

  • 13. Data: 2009-06-23 13:35:57
    Od: Oli <O...@a...com>

    Użytkownik miab napisał:

    > PaczPan a ci dociągają do 1000 GHz:
    > http://www.technologyreview.com/Nanotech/20424/
    > http://www.idg.pl/news/342742/Procesor.z.zegarem.100
    0.GHz.dzieki.grafenowi.html

    To są informacje z dziedziny SF. Nie mamy jeszcze metody wytwarzania
    grafenu na dużą skalę, nie umiemy robić bramek logicznych ale już wiemy,
    że osiągniemy 1000 GHz.
    aha, przy tym taktowanie sygnał przebiegnie .. 0.3 mm i o dalej ?

    Najlepszą ilustracją pomieszania pojęć jest kuriozalny tekst w polskiej
    wikipedii
    "Najprostszą metodą otrzymywania, możliwą do przeprowadzenia nawet w
    warunkach domowych, jest odrywanie kolejnych warstw grafitu za pomocą
    taśmy samoprzylepnej, aż do uzyskania warstwy o grubości atomowej."

    --
    Oli

  • 14. Data: 2009-06-23 14:33:51
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Doxent" <d...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > jakby spojrzeć na moc obliczeniową to ona rośnie przy tym samym zegarze. Teraz
    > Core2Duo o zegarze 3.00 GHz to tak jakby Pentium 4 z zegarem 15GHz.

    Teraz to już przesadzasz.

  • 15. Data: 2009-06-23 14:52:11
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Mon, 22 Jun 2009 18:09:53 +0200, "miab" <m...@w...pl> wrote:

    >Tak. Konczą się mozliwosci krzemu.
    >Będą przechodzić na węgiel.

    nie tylko na wegiel, choc prace z weglowymi strukturami w skali nano
    sa chyba najbardziej zaawansowane, a przewidywana czestotliwosc pracy
    to kilka THz, choc na razie dzialajace modele pracuja na kilku GHz.
    jednak mozliwosci jest sporo i prace trwaja jednoczesnie w roznych
    kierunkach. uzycie molekul, pojedynczych atomow czy elementarnych
    czasteczek. w tej ddziedzinie operujac na strukturze zlozonej z atomow
    krzemu osiegnieto predkosc pracy 604GHz (ale to bylo kilka lat temu).
    sa tez zaawansowane prace nad uzyciem DNA do przeprowadzania obliczen,
    ale trudno tu mowic o jakiejs konkretenej predkowsci, bo w takich
    systemach nie ma taktowania. <rs>

  • 16. Data: 2009-06-23 15:44:07
    Od: Virus_7 <virus_7@usun_to.gazeta.pl>

    identyfikator: 20040501 pisze:
    > czemu częstotliwości pracy procesorów zatrzymały się, a producenci upychają
    > tylko coraz więcej rdzeni w jednej kostce? jakieś trudności technologiczne?

    Tak, to są trudności technologiczne, przede wszystkim:
    - długość fali elektromagnetycznej porównywalna z wielkością kawałka
    krzemu, na którym znajduje się procesor,
    - ilość wydzielanej energii przypadającej na cm^2 jest porównywalna z
    tą, która jest wydzielana we wnętrzu reaktora jądrowego,
    - dalsze zmniejszanie wymiarów tranzystora niesie ze sobą wzrost prądu
    pobieranego w trakcie spoczynku, a co za tym idzie wzrost wydzielanej mocy,
    - niewysoka temperatura, w której krzem staje się półprzewodnikiem
    samoistnym (tj. zanikają struktury tranzystorowe).

    --
    __ ___ * Pozdrawiam * ____
    \ \ / (_)_ _ _ _ ___ |__ | mailto://r...@b...cy/

  • 17. Data: 2009-06-24 08:03:19
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    maX pisze:

    > Czemu nie rośnie? A co robiłeś jak przychodziły ci reklamy na wydłużanie
    > wacka? Traktowałeś jak spam i wyrzucałeś?
    > No to teraz wiesz czemu nie rośnie.

    ROTFL :)

  • 18. Data: 2009-06-24 11:03:54
    Od: nobi12345 <n...@...dwa.lub.tlen.pl>

    Dnia Mon, 22 Jun 2009 19:40:27 +0200, LeP napisał(a):

    > Osobiście oczekiwałem, że androidy nie będą projektowane do automatyzacji
    > tak prostych czynności jak szybkie liczenie czy pokonywanie z tacą
    > przestrzeni pomiędzy pokojem a kuchnią. Wolałbym, żeby to poszło w kierunku
    > zaspakajania moich wyższych potrzeb (vide Pris z Blade Runnera - oczywiście
    > w indywidualnie dobieranej obudowie).

    Czepiam się, ale TA potrzeba to nie jest (chyba) potrzeba wyższego rzędu.
    ;)

    --
    pozdrawiam

    nobi12345

  • 19. Data: 2009-06-24 13:17:27
    Od: Marx <M...@n...com>

    nobi12345 pisze:

    > Czepiam się, ale TA potrzeba to nie jest (chyba) potrzeba wyższego rzędu.
    > ;)
    jestes kobieta? :)
    Marx

  • 20. Data: 2009-06-24 16:38:31
    Od: "LeP" <l...@o...pl>

    Użytkownik "nobi12345"

    > Czepiam się, ale TA potrzeba to nie jest (chyba) potrzeba wyższego rzędu.

    Jak dla kogo ;)

    --
    LeP