  • 1. Data: 2018-04-20 18:57:53
    Temat: czestotliwosc sieci
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Usiluje sie sobie sprawdzic zegarek w kuchni ... i jakos nie widze
    zgodnosci.

    Czas na mikrofali sobie, NTP sobie, swissgrid sobie.

    Swissgrid jak na zlosc zmienil strone
    https://www.swissgrid.ch/en/home/operation/regulatio
    n/frequency.html

    Czy oni podaja dokladna odchylke ? Moze strona im sie rozjezdza i
    podaje stare dane ?

    A moze w kuchence mam kwarcowy ?
    Zeruje sie bez pradu.

    A tu jeszcze czasy minutowych zmian sie skonczyly, teraz trzeba lapac
    sekundy ...

    Te minutowe tez mi cos niezbyt pasowaly, chcialem sprawdzic
    dokladniej, a tu ustabilizowali ...

    J.

  • 2. Data: 2018-04-20 19:10:07
    Temat: Re: czestotliwosc sieci
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2018-04-20 o 18:57, J.F. pisze:
    > Usiluje sie sobie sprawdzic zegarek w kuchni ... i jakos nie widze
    > zgodnosci.
    >
    > Czas na mikrofali sobie, NTP sobie, swissgrid sobie.

    U mnie piekarnik działa na sieć. Spóźnił się 6 minut, potem nadrobił.

    MJ

  • 3. Data: 2018-04-21 20:05:55
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "J.F." napisał:

    > A moze w kuchence mam kwarcowy ?

    Mógłbyś się pochwalić kto Cię uczył pisania po polsku?

    Pzdr

  • 4. Data: 2018-04-22 04:22:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A moze w kuchence mam kwarcowy ?
    > Zeruje sie bez pradu.

    To, że się zeruje świadczy tylko o tym, że nie ma
    podtrzymania bateryjnego (lub super-kondensatorowego).
    Może być kwarcowy lub nie.

  • 5. Data: 2018-04-22 20:50:28
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-04-22 o 04:22, Pszemol pisze:

    > To, że się zeruje świadczy tylko o tym, że nie ma podtrzymania
    > bateryjnego (lub super-kondensatorowego). Może być kwarcowy lub nie.

    Mam ciekawy zegarek naręczny, nazywa się "Samuraj" (jeśli dobrze
    pamiętam z czasu zakupu), zresztą fajny od strony plastycznej.
    Jednak tu chciałbym wskazać jego interesujący aspekt elektroniczny: otóż
    on czasem się zatrzymuje. A nie jest "wskazówkowy", lecz z
    wyświetlaczem, na LEDy, zapala się po wciśnięciu knopka. A czasami się
    nie-zapala, i wtedy "adekwatnie" gubi upływający czas. Tak samo po
    wyjęciu baterii
    (sprawdzałem, czy nie rozładowana, ale trzyma woltaż): spodziewać by się
    można, że się zresetuje "do fabryki", ale -- nie! Zachowuje się data, a
    jedynie traci minuty, a bywa, że i godziny. Czyli najwyraźniej ma tam
    jakąś pamięć nieulotną. No ale przecież jej "taktowne" zmienianie, czyli
    ładowanie wartościami "aktualnymi" -- zjada nieco prądu, choć pewnie
    jednak mniej, niż podtrzymywanie wyświetlacza LCD...

  • 6. Data: 2018-04-22 22:07:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Apr 2018 21:22:34 -0500, Pszemol napisał(a):

    > To, że się zeruje świadczy tylko o tym, że nie ma
    > podtrzymania bateryjnego (lub super-kondensatorowego).
    > Może być kwarcowy lub nie.

    Najpierw pomyslalem, ze dziwne by to bylo,
    ale potem ... a moze procek jest, i zegar na przerwaniu, przerwanie na
    timerze ...

    J.