  • 11. Data: 2017-11-07 19:06:38
    Temat: Re: czujnik laserowy?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    <b...@g...com> wrote:

    > Struna porusza się w dwóch osiach.
    > https://youtu.be/HPA65zz1FC8?t=2m28s

    Fajnie. Nie buduję gitary.

    > Pytanie było do d..py jak na inżyniera:)

    Moje pytanie brzmiało: czy są na rynku gotowe moduły laserowe które miałyby
    transmiter, detektor i optykę zamkniętą w zgrabną całość?

    A więc czy ktoś zna dostępne moduły jakichkolwiek detektorów laserowych aby
    przeglądnął sobie ofertę?

    > Może 2 lasery pod kątem 90* i jeden czujnik, albo odwrotnie.
    > Co tam? Masz zlecenia od płaskoziemców?

    Płaskoziemców? :) Nie... a oni co chcą mierzyć laserem?

  • 12. Data: 2017-11-07 19:28:27
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    W dniu 2017-11-06 o 20:42, Pszemol pisze:
    > wykrycia drgań obiektu

    Transoptor szczelinowy? To oczywiście drga - nie drga, bo w jaki sposób
    drga, to już wyższa szkoła jazdy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 13. Data: 2017-11-07 20:34:49
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    Może mikrofon/podsłuch laserowy
    EM

  • 14. Data: 2017-11-07 21:17:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Generalnie to mam z was polewke. Tam rozwazacie jakie komputery i systemy operacyjne
    a nie wiecie czym i co chce mierzyc. Tutaj nikt sie spytal jaki gruby drut i z czego
    zrobiony.

  • 15. Data: 2017-11-07 23:29:45
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > Generalnie to mam z was polewke. Tam rozwazacie jakie komputery i systemy
    > operacyjne a nie wiecie czym i co chce mierzyc. Tutaj nikt sie spytal
    > jaki gruby drut i z czego zrobiony.

    Grubość drutu i materiał sugerować miał przykład struny od gitary. Jeśli
    przeszkadza Ci duży rozrzut grubości strun gitarowych to weź pod uwagę tą
    najcieńszą.

  • 16. Data: 2017-11-08 00:57:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wez przetwornik od gitary.

  • 17. Data: 2017-11-08 01:11:55
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > Wez przetwornik od gitary.

    Znasz taki laserowy?? :-)

  • 18. Data: 2017-11-08 01:46:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gitarowy przetwornik z cewka. Z laserem nie zrobisz.

  • 19. Data: 2017-11-08 08:48:57
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 7 listopada 2017 19:06:40 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:

    > Fajnie. Nie buduję gitary.

    > Moje pytanie brzmiało: czy są na rynku gotowe moduły laserowe które miałyby
    > transmiter, detektor i optykę zamkniętą w zgrabną całość?

    są. Wrzyc sobie w youtube arduino laser sensor i poszukaj tych filmow o sensorach
    odleglosci.

    Widzialem filmik gdzie gostek robil sobie mape pomieszczenia za pomoca takiego
    sensora i obrotnicy.

    > A więc czy ktoś zna dostępne moduły jakichkolwiek detektorów laserowych aby
    > przeglądnął sobie ofertę?

    Allegro. Ale imho lepiej zaczac od youtube. Tam jest wiecej nowosci i od razu jest
    pokazane co taki modul umie.

    Od razu ostrzegam, te moduliki są do mierzenia odleglosci i zazwyczaj nie mierzą na
    tyle szybko i dokładnie aby strune dobrze omonitorować.
    Jak to chcesz to po prostu poświeć na nią i zrób detektor optyczny na
    fototranzystorze i soczewce który ci calosc szybko ogarnie.

    Jak chcesz to co jest w laserze cdromu to moze byc słabo. Tam co prawda calosc jest
    zintegrowana i robi co trzeba ale zazwyczaj jakis scalak tam jest który ogarnia
    sygnał na tyle zeby na jego wyjsciu byl strumien danych a nie tylko jakieś pomiary.

  • 20. Data: 2017-11-08 10:41:49
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Gitarowy przetwornik z cewka. Z laserem nie zrobisz.

    Laserem może nie, ale optycznie, to może... Widziałem to krótko opisane w
    "Nowoczesnych zabawkach" Wojciechowskiego, więc weźmy poprawkę pod tym
    kątem... Zwłaszcza po schemacie jakiegoś nadajniczka zdalnego sterowania,
    gdzie żywcem na schemacie jest zwarcie zasilania...

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.