  • 1. Data: 2017-11-04 22:10:09
    Temat: Sterowanie urządzeniami z komputera. Jak?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Chcę zrobić dość proste urządzenie, w którym jest potrzeba pomiaru i
    regulacji kilku parametrów (temperatura, ciśnienie, czas) oraz
    sterowania elektrozaworami. Parametry te będą co jakiś czas zmieniane.
    Ponieważ obsługiwać będą to ludzie bez przygotowania z informatyki, czy
    automatyki, więc obsługa powinna być możliwie najprostsza.
    Idealnie by było postawić komputer lub laptop i mieć program działający
    pod Windows komunikujący się ze sterownikami w rodzaju Siemens Simatic
    S7-1200 albo podobnymi.
    Zakup programu od Siemensa (WinCC) jest trochę bez sensu, bo do tak
    prostego zastosowania program ma o wiele za duże możliwości, no i
    cena.......
    Poradźcie coś mądrego.
    Jacek

  • 2. Data: 2017-11-04 22:48:09
    Temat: Re: Sterowanie urządzeniami z komputera. Jak?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek chce zrobić dość proste urządzenie, w którym jest potrzeba
> [...]

    > Zakup programu od Siemensa (WinCC) jest trochę bez sensu, bo do tak
    > prostego zastosowania program ma o wiele za duże możliwości, no i

    A co tu radzić? Albo się wie i umie robić takie rzeczy, albo nie.
    Za kilka dolarów da się kupić malutki linuksowy komputerek (nie
    tylko Raspberry Pi istnieje na świecie). Do niego bez problemu
    podłącza się czujniki i przekaźniki układów wykonawczych. Prosty
    program w dowolnym języku, który to wszystko ogarnie, a do tego
    serwer WWW dający UI do zawiadowania diwajsem. Łatwo się o tym
    pisze i łatwo się to pisze -- pod warunkiem, że ktoś ma pojęcie.
    Ale jeśli zadaje pytania jak powyżej, to raczej nie ma. Trudna
    sprawa, bo raczej się od razu nie nauczy. Pozostaje poprosić
    kogoś, być może też zapłacić.

    Jarek

    --
    PRO SZE ZWONIDŹ JEŹLIKTO HCE PO RADY
    PROSZE PÓKADŹ JEŻLIKTO NIEHCEPO RADY

  • 3. Data: 2017-11-04 23:54:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.11.2017 o 22:10, Jacek pisze:
    > Chcę zrobić dość proste urządzenie, w którym jest potrzeba pomiaru i
    > regulacji kilku parametrów (temperatura, ciśnienie, czas) oraz
    > sterowania elektrozaworami.
    arduino. pytanie jeszcze co "wychodzi" z czujników i co trzeba podać aby
    zadziałały zawory

    > Parametry te będą co jakiś czas zmieniane.
    tak jak temperatura na piecu CO czy w jakiś bardziej złożony sposób.

> [...]
    > Idealnie by było postawić komputer lub laptop i mieć program działający
    > pod Windows komunikujący się ze sterownikami w rodzaju Siemens Simatic
    bez jaj. Jeśli Ty to widzisz tak, że na ekranie laptopa masz wykresy
    pokazujące stan czujników, następnie klikasz myszką a zawór się otwiera,
    to zapomnij o niskiej cenie i małych nakładach pracy. i co za pomysł
    żeby do działania wymagało windowsa?

    Napisz coś więcej o tym czego oczekujesz, czy chcesz to sam robić.... co
    przyjmie i jak ma współpracowac z tym siemensem...

    ToMasz

  • 4. Data: 2017-11-05 00:06:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz napisał:

> [...]
    > pokazujące stan czujników, następnie klikasz myszką a zawór się otwiera,
    > to zapomnij o niskiej cenie i małych nakładach pracy. i co za pomysł

    Dlaczego?! Dlaczego coś takiego ma kosztować majątek, skoro są do tego
    wszystkie potrzebne klocki, wystarczy wiedzieć jak je ze sobą zestawić?
    Laptop może sobie działać również z Windows, bo takie rzeczy najprościej
    jest zaprojektować jako obsługiwane via www. O ile mi wiadomo, w Windows
    też są przeglądarki.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2017-11-05 00:34:30
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2017-11-04 22:10, Jacek wrote:
> [...]
    > Zakup programu od Siemensa (WinCC) jest trochę bez sensu, bo do tak
    > prostego zastosowania program ma o wiele za duże możliwości, no i

    Moze, kabelkiem?

    https://www.google.pl/search?q=led+lpt

  • 6. Data: 2017-11-05 00:42:22
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    > Zakup programu od Siemensa (WinCC) jest trochę bez sensu, bo do tak
    > prostego zastosowania program ma o wiele za duże możliwości, no i

    Zamiast komputera kup panel graficzny z miniscadą. Tez będzie drogo ale
    przynajmniej będzie łatwe do oprogramowania. Albo postaw na S7-1200
    webHMI i niech dobijają się do ustawień i monitoringu ze zwykłego
    PC/laptopa/tableta za pomocą przeglądarki.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2017-11-05 00:43:17
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2017-11-05 00:34, Ilona wrote:

    > Moze, kabelkiem?
    >
    > https://www.google.pl/search?q=led+lpt

    a temperature, drugim kabelkiem.

    https://www.google.pl/search?q=temperature+serial+po
    rt&source=lnms&tbm=isch&

  • 8. Data: 2017-11-05 08:15:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 5 Nov 2017 00:43:17 +0100, Ilona <i...@u...net> wrote:
    > https://www.google.pl/search?q=temperature+serial+po
    rt&source=lnms&tbm=isch&

    Myślisz, że ma komputer z portem rs232?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2017-11-05 09:56:08
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 4 listopada 2017 22:10:09 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > Zakup programu od Siemensa (WinCC) jest trochę bez sensu, bo do tak
    > prostego zastosowania program ma o wiele za duże możliwości, no i

    moze unipi?
    https://osworld.pl/unipi-inteligentny-budynek-raspbe
    rry-pi/

    jakies wyjscie poprzez http tez jest, tyle ze dostosowac dos woich potrzeba to sie
    trzeba jego nauczyc

    b.

  • 10. Data: 2017-11-05 10:05:12
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-11-04 o 22:10, Jacek pisze:
> [...]
    > Zakup programu od Siemensa (WinCC) jest trochę bez sensu, bo do tak
    > prostego zastosowania program ma o wiele za duże możliwości, no i

    Po co robić?
    Ja używam takich gotowców.
    http://tinycontrol.pl/pl/lan-kontroler-v2/
    Ma wszystko co potrzeba i jest łatwy w obsłudze.
    Jest także nowsza wersja V3.