  • 21. Data: 2017-04-23 13:44:24
    Temat: Re: czy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd?
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-04-23 o 12:55, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    > wiadomości news:58fc80d5$0$5140$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > Ale ja tego nie neguję.

    > Stąd mnie interesuje, jakie by było, dla wody idealnej, bez żadnych
    > fuzli. Interesuje mnie, na fizyce mi nie powiedzieli, na chemii mi nie
    > powiedzieli, a wiem, że każdy fuzel, może tu sporo namieszać.

    To chyba jest 0.0547 mikrosimensa na centymetr. Ale to wartość mocno
    teoretyczna. Gwarancja kupnej ultraczystej wody jest bardzo krótka (coś
    koło dwóch tygodni, jeśli dobrze pamiętam). Oczywiście przewodnictwo
    zależy od temperatury. Co ciekawe, w takiej wodzie potrafią rozwinąć się
    glony, w chromatografii trzeba używać świeżej, bo jeśli postoi ze trzy
    miesiące, to to świństwo zatyka filtry. Jeśli się dobrze przyjrzeć, to
    nawet widać białe kłaczki.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 22. Data: 2017-04-23 14:32:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Pytanie o kąty przecinanie się elektronów w ruchu po prostu nie ma sensu
    > w świetle teorii kwantowej. Kształty orbitali można policzyć, ale nie są
    > one kuliste, więc pytanie o odległości też nie bardzo ma sens.

    W świetle teorii wszystko może mieć sens. Wystarczy ją dobrze opisać,
    mając przy tym baczenie na wyobraźnię i sprawy praktyczne przy używaniu
    owej teorii. Przy teoretyzowaniu na temat kwarków opisuje się ich barwy
    i zapachy, przygląda im się dobrze, patrząc który bardziej powabny.
    Teoretycznie do teorii kwantowej można dodać jeszcze bardziej abstrakcyjne
    pojęcia -- na przykład kąty i odległości, które by były, gdyby tak było
    (ha, ha!), że jakaś mała kuleczka zapindala wokół gronka większych kuleczek.

    Jarek

    --
    Bez mikroskopu widzę atomy
    Nawet elektron co mknie jak szalony

  • 23. Data: 2017-04-23 15:10:58
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 23 Apr 2017 12:19:21 +0200, Paweł Pawłowicz
    > Pytanie o kąty przecinanie się elektronów w ruchu po prostu nie ma
    sensu
    > w świetle teorii kwantowej.

    Ależ ma! Bierze się asymptotyczne rozwiązania dla funkcji falowych.
    Takie rzeczy potrzebne są np. dla mikroskopii elektronowej.

  • 24. Data: 2017-04-23 15:29:16
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 22.04.2017 o 20:47, J.F. pisze:

    > Ale bardzo malutko. 18 Mohm/m.
    > Przetworniki na kilkaset kV chlodzi sie woda.

    Nie wodą tylko glikolem.

    Jakub Rakus

  • 25. Data: 2017-04-23 15:55:44
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-04-23 o 03:12, John Smith pisze:

    > Pogadaj z panienkami które wypuściły z rąk suszarkę do włosów kąpiąc się
    > w wannie.

    Sól do kąpieli?

    --
    Irokez

  • 26. Data: 2017-04-23 17:11:35
    Od: "V.L.Pinkley" <f...@g...com>

    użytkownik Irokez napisał:

    > Sól do kąpieli?

    Mocznik jak nikt nie patrzy. Może te wypadki śmiertelne obejmują
    tylko przypadki kiedy pacjent siusia do wanny? Nikt nie badał?

    Waste przewodzi lepiej niż drinking:)
    http://www.ahlborn.com/getimage.php?u49

  • 27. Data: 2017-04-23 18:45:48
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A tak przy okazji - butan=/=powietrze.

    wiem, ale dla jasności napisałem czego chcę użyć. W handlu sprężony
    butan występuje właśnie pod nazwą "sprężone powietrze".

  • 28. Data: 2017-04-23 19:12:10
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-04-23 o 18:45, sirapacz pisze:

    > wiem, ale dla jasności napisałem czego chcę użyć. W handlu sprężony
    > butan występuje właśnie pod nazwą "sprężone powietrze".

    Albo jako "gaz do zapalniczek". Tylko że jedne pojemniki są tak
    skonstruowane, żeby po naciśnięciu zaworka leciał gaz, a inne - żeby
    ciecz. :)

    MJ

  • 29. Data: 2017-04-23 19:48:19
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 23.04.2017 00:07, John Smith wrote:

    > Nie wiem, czy tam woda styka się bezpośrednio z metalem pod napięciem.
    > Jeszcze kilkadziesiąt lat temu były przepływowe nagrzewacze wody,
    > takiej kranowej, gdzie 220V z sieci było podłączone do elektrod
    > przepływającej wody. Moc grzania regulowało się odstępem elektrod.

    Kranówka ma przewdność 1000-10000 raza większą niż destylatka.

    pzdr
    bartekltg

  • 30. Data: 2017-04-23 20:33:30
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Albo jako "gaz do zapalniczek". Tylko że jedne pojemniki są tak
    > skonstruowane, żeby po naciśnięciu zaworka leciał gaz, a inne - żeby
    > ciecz. :)
    Zależy jak trzymasz puszkę:P