  • 1. Data: 2012-10-25 15:30:31
    Temat: decyzja - Olympus PEN - ale ktory
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    pomozcie wybrac aparat z Olympusow PEN'ow chyba z tych starszych niz z
    nowosci (no chyba, ze bedzie dobrze uzasadnione).

    Czy taki PEN z kitowym obiektywem PEN f:3.5 w gore bedzie robil lepsze
    zdjecia niz Olympus XZ-1 gdzie f:1.8 ???

    Czy tez moze z Lumixow (tez m4/3)?
    Czy obiektywy Lumixow beda wspolgraly z PEN (czy wszystko bedzie
    poprawnie dzialalo)?

    --
    A moze kupic body PEN (bez obketywu) i osobno dokupic "lepsiejszy"
    obiektyw niz kitowy? Ile wyjdzie drozej? Body mozna kupic za jakies

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2012-10-25 16:14:48
    Temat: Re: decyzja - Olympus PEN - ale ktory
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-10-25 15:30, a...@p...pl pisze:
    > pomozcie wybrac aparat z Olympusow PEN'ow chyba z tych starszych niz z
    > nowosci (no chyba, ze bedzie dobrze uzasadnione).

    Nowe mają wyraźnie lepsze matryce (więcej dynamiki, mniej szumów, trochę
    wyższa rozdzielczość). EPM2 nie będzie zbyt drogi, z drugiej strony EPL1
    można kupić za kilkaset złotych.

    > Czy taki PEN z kitowym obiektywem PEN f:3.5 w gore bedzie robil lepsze
    > zdjecia niz Olympus XZ-1 gdzie f:1.8 ???

    I tak, i nie. Przy rozdzielczości HD mniej więcej może zdarzyć się
    sytuacja odwrotna (ciemne pomieszczenia bez lampy, z ręki)

    > Czy tez moze z Lumixow (tez m4/3)?

    Jest tam też w czym wybierać. Ogólnie - stabilizacja w penach jest
    słabsza niż w obiektywach panasonica.

    > Czy obiektywy Lumixow beda wspolgraly z PEN (czy wszystko bedzie
    > poprawnie dzialalo)?

    Generalnie tak.

    > A moze kupic body PEN (bez obketywu) i osobno dokupic "lepsiejszy"
    > obiektyw niz kitowy? Ile wyjdzie drozej?

    Za bardzo nie ma lepsiejszych :) Poza stałkami oczywiście.

    --
    pozdrawia Adam
    /przyszła drożyzna i nie wiem, czy kupywać Fakt, czy Super Express/

  • 3. Data: 2012-10-25 22:44:02
    Od: Bo t manager <b...@W...poczta.wp.pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > Jest tam też w czym wybierać. Ogólnie - stabilizacja w penach jest
    > słabsza niż w obiektywach panasonica.

    Ale jest w body i to w/g mnie jest duży plus.

    Bo(o)t manager

  • 4. Data: 2012-10-26 10:12:46
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-10-25 16:14, Janko Muzykant pisze:

    > Nowe mają wyraźnie lepsze matryce (więcej dynamiki, mniej szumów, trochę
    > wyższa rozdzielczość). EPM2 nie będzie zbyt drogi, z drugiej strony EPL1
    > można kupić za kilkaset złotych.
    [...]
    > Jest tam też w czym wybierać. Ogólnie - stabilizacja w penach jest
    > słabsza niż w obiektywach panasonica.

    No właśnie jeżeli w nowych PENach oprócz matrycy z OM-D jest również
    stabilizacja z tegoż, to różnica będzie dość pomijalna, te 2,5-3 EV w
    nowym Olku jest całkiem realne, za to fakt stabilizowania każdego szkła
    nie do przecenienia. Poza tym w tego typu konstrukcjach stabilizacja
    matrycy posiada cechy, które dotąd były zarezerwowane dla
    stabilizowanych szkieł, a mianowicie stabilizowany jest również obraz w
    wizjerze i dla czujników AF.

    --
    marcin

  • 5. Data: 2012-10-26 12:19:38
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-10-26 10:12, mt pisze:
    > No właśnie jeżeli w nowych PENach oprócz matrycy z OM-D jest również
    > stabilizacja z tegoż

    Nie jest, ale może jest lepsza niż dość słaba w penach serii 1-3 (na
    razie nie ma wiarygodnych testów).

> [...]
    > matrycy posiada cechy, które dotąd były zarezerwowane dla
    > stabilizowanych szkieł, a mianowicie stabilizowany jest również obraz w

    Nie wiem, jak w omd, ale stabilizacja pracuje tylko podczas
    naświetlania. Natomiast w trybie filmowym - nadal mowa o penach 1-3 -
    stabilizacja jest nieużyteczna. Tzn. działa, ale pojawiają się często
    skoki i dziwne ''łamania'' obrazu. Do poważniejszych prac to się nie
    nadaje. Poza tym tracimy sporo kadru.

    --
    pozdrawia Adam
    /smak jak znak wznak, rewerencja idiosynkrazji, predylekcja awersji/

  • 6. Data: 2012-10-27 13:37:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant wrote:

> [...]
    > stabilizacja jest nieużyteczna. Tzn. działa, ale pojawiają się często
    > skoki i dziwne ''łamania'' obrazu. Do poważniejszych prac to się nie

    w OM-D stabilizacja podczas filmowania działa...

    w OM-D może działać także podczas celowania.

  • 7. Data: 2012-10-27 13:53:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-10-27 13:37, Marek Dyjor pisze:
    > w OM-D stabilizacja podczas filmowania działa...

    Czy pracuje płynnie jak w systemach ze stabilizacją optyczną? Bo byłaby
    to miła odmiana w końcu.

    --
    pozdrawia Adam
    /lubię te igrzyska różne, zawsze kibicuję na Trynidad i Tobago czy jakoś

  • 8. Data: 2012-10-27 14:13:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > Czy pracuje płynnie jak w systemach ze stabilizacją optyczną? Bo
    > byłaby to miła odmiana w końcu.

    OM-d ma stabilizację poprzez ruch matrycy we wszytskich osiach ma ona
    charakter płynny podobny do zwykłej stabilizacji optycznej. Matryca jest
    zawieszona na siłownikach które potrafią ją przesuwać na boki, kręcić i
    pochylać

    to jest 5 stopniowa stabilizacja, mam wrażenie że jest znacznie
    skuteczniejsza od stabilizacji obiektywowej z flagowego obiektywu Nikona
    70-200 2.8 VR.

  • 9. Data: 2012-10-27 15:01:35
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-10-27 14:13, Marek Dyjor pisze:
> [...]
    > charakter płynny podobny do zwykłej stabilizacji optycznej. Matryca
    > jest zawieszona na siłownikach które potrafią ją przesuwać na boki,

    To w zdjęciach, ale w przypadku filmów do tej pory w penach przy
    panoramowaniu zwłaszcza raz na kilka sekund potrafiło czasem ''rzucić''
    obrazem o piksel - kilka i właśnie się zastanawiam, czy coś naprawiono.
    Wygląda na to, że skoro przesuwa się matrycę (w video i liveview),
    będzie okej.

    --
    pozdrawia Adam
    /jeśli ktoś wie dlaczego mam zmienić windows na nowszy to niech mi powie/

  • 10. Data: 2012-10-28 14:18:37
    Od: kikuko <k...@g...com>

    Warto pamiętać, że w Polsce nie ma serwisu Olympusa. W momencie jakiejkolwiek awarii
    sprzęt jest wysyłany zagranicę przez Oly - minimalna cena startowa = ponad 700 zł. W
    moim E-P1 padła stabilizacja (w 3 miesiące po skończeniu się gwarancji)(przy
    wyłączonej - symbol stabilizacji nadal miga na ekranie, nie da rady wyłączyć), reszta
    działa, w Warszawie nikt nie ma części zamiennych i nie naprawia Oly. Warto zwrócić
    na to uwagę. W konsekwencji dokupiłem do obiektywów - Panasa G3 (serwis Białystow i
    chyba Wrocław?)
    Pozdrawiam Kikuko