  • 1. Data: 2009-08-24 12:35:48
    Temat: desktop: składak, czy firmówka?
    Od: "lelek" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Stoję właśnie przed koljną decyzją zakupu komputera. Sprzęt ma być
    finansowany ze środków zewnętrznych w ramach programu Fundacji, którym jestem
    objęty. Na sprzęt mam przeznaczyć 3k pln, a mój kwkład wynosić 1% wartości
    zakupu.
    Wcześniej już korzystałem z różnych dofinansowań i brałem składaki z których
    byłem bardzo zadowolony. Teraz najchętniej kupiłbym zamiast nowego kompa
    drukarkę laserową, ale oczywiście program przewiduje tylko komputer +
    monitor.
    Myślałem by znowu wziąść składaka z monitorem, ale okazało się że moim
    ulubionym sklepie komputery z darmowym upgreadem do Win 7 są tylko firmówki
    (tzn. Adax, Alsen).
    Zacząłem się więc zastanawiać czy by nie wziąść jakiegoś gotowego desktopa ze
    stajni Della, HP, czy Lenovo. Tym bardziej że zaprzyjaźniony trener
    szkoleniowy mając okazję pracy na HP pod niebiosa wychwalał te kompy, że są
    bardzo dobrze skonfigurowane.
    Sam z resztą pracuję na leciwym Dellu w firmie i mimo swej archaiczności
    sprawuje się bez zarzutu. Podobnie z resztą stary desktop HP u kuzyna chodzi
    ciszej niż nowy notebook Toshiba. A właśnie głośna praca dotychczas
    posiadanych składaków była ich piętą achillesową.

    Pytania więc do Was:
    1) czy polecilibyście mi taki komputer firmowy?
    2) Jakie sa wasze doświadczenia "w tym temacie"? Słyszałem cuda o Dellu ale
    dotyczyły głównie notebooków.
    3) patrzyłem tylko na desktopy firm Lenovo, HP i Dell. Czy znacie innych
    potentatów produkujących desktopy?
    4) a jakie są Wasze opinie o polskich "firmówkach" typu Komputronik, Vobis,
    Sferis, Alsen czy Adax? Jakie doświadczenia?
    5) czy warto dawać więcej za markę?

    Proszę o wszelkie rady, doświadczenia i opinie. Naprawdę jestem skołowany i
    każda opinia/rada/rekomendacja będzie cenna.

    Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki

    lelek

  • 2. Data: 2009-08-24 13:14:11
    Temat: Re: desktop: składak, czy firmówka?
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "lelek" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
    > A właśnie głośna praca dotychczas
    > posiadanych składaków była ich piętą achillesową.

    tradycyjnie - skladacz do d... i oszczedzil tam gdzie sie nie oszczedza
    czyli na zasilaczu, chlodzenie procka tez pewnie najtansze z mozliwych

    nie widze mozliwosci zeby typowy komp z czesci ze sredniej polki halasowal
    (zakladajac zasilacz, coller i obudowe *rowniez* ze sredniej polki!)

    byl watek pare dni temu h6fh99$rfn$...@i...gazeta.pl

    > 4) a jakie są Wasze opinie o polskich "firmówkach" typu Komputronik, Vobis,
    > Sferis, Alsen czy Adax? Jakie doświadczenia?

    afaik nie oferuja gwarancji on site wiec po co?

    > 5) czy warto dawać więcej za markę?

    tylko naprawa na miejscu mogla by moim zdaniem usprawiedliwiac ladowanie
    kasy w komp firmowy przez przecietnego usera

  • 3. Data: 2009-08-24 18:55:42
    Od: "Chrispl27" <c...@w...pl>

    "tg" <a...@b...cpl> wrote in message

> [...]
    >
    > tylko naprawa na miejscu mogla by moim zdaniem usprawiedliwiac ladowanie
    > kasy w komp firmowy przez przecietnego usera

    Kiedyś otwirałem markowe HP , padłem ze śmiechu - płyta główna była Foxcon'a
    .. myślałem że chociać o Intela sie pokuszą :D ...

  • 4. Data: 2009-08-24 19:06:51
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "lelek" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > 4) a jakie są Wasze opinie o polskich "firmówkach" typu Komputronik,
    > Vobis,
    > Sferis, Alsen czy Adax? Jakie doświadczenia?
    > 5) czy warto dawać więcej za markę?

    Markowe od składaków różnią się głównie warunkami gwarancji.

    > Proszę o wszelkie rady, doświadczenia i opinie. Naprawdę jestem skołowany
    > każda opinia/rada/rekomendacja będzie cenna.

    Wbrew temu co się mówi na grupie polecam jakiś test w papierowym
    czasopiśmie.

  • 5. Data: 2009-08-24 19:15:06
    Od: games <g...@g...home.pl>

    MC pisze:
> [...]
    >
    > Markowe od składaków różnią się głównie warunkami gwarancji.

    > Wbrew temu co się mówi na grupie polecam jakiś test w papierowym

    W kiblu na papierze toaletowych ?

  • 6. Data: 2009-08-24 19:16:50
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Prawda jest taka ze te wszystkie delle i HP to tylko naklejki na produkt
    made in china.
    Chinczyki tez maja extra produkty firmowe ale koszt transportu i
    tlumaczenia ichnich reklam jest nieoplacalny.

    Taniej jest zgwlacic uzytkownika wlasna obudowa i rekalama w TV.

  • 7. Data: 2009-08-24 22:05:46
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

> [...]

    > Myślałem by znowu wziąść składaka z monitorem, ale okazało się że moim
    > ulubionym sklepie komputery z darmowym upgreadem do Win 7 są tylko

    takie z nich firmówki jak z peceta od pana czesia z najblizszego sklepu

    > 5) czy warto dawać więcej za markę?

    za markę nie, za dobrze złożonego kompa tak

  • 8. Data: 2009-08-25 06:52:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 24 Aug 2009 12:35:48 +0000 (UTC), lelek napisał(a):

    > Zacząłem się więc zastanawiać czy by nie wziąść jakiegoś gotowego desktopa ze
    > stajni Della, HP, czy Lenovo.

    Tu na grupie raczej nie znajdziesz entuzjastów gotowych komputerów. Panuje
    przekonanie że składak złożony po precyzyjnej analizie potrzeb użytkownika
    zawsze będzie i lepszy i tańszy od gotowca ze sklepu. Po to zresztą PC ma
    modułową budowę aby można było go dostosowywać. A warunki gwarancji na
    poszczególne części składowe wcale się nie różnią od gotowców a nawet
    bywają korzystniejsze.
    --
    Jacek

  • 9. Data: 2009-08-25 10:10:19
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > modułową budowę aby można było go dostosowywać. A warunki gwarancji na
    > poszczególne części składowe wcale się nie różnią od gotowców a nawet

    I pan z Asusa przyjdzie do mnie nastepnego dnia wymienic plyte glowna przez
    najblizsze 3 lata, czy tez raczej bede musial ja reklamowac i czekac do
    bozego narodzenia, az zwroca? ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 10. Data: 2009-08-25 11:23:58