  • 11. Data: 2010-06-29 11:22:43
    Temat: Re: diody - prosta sprawa
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Kwestia, co oznacza twoim zdaniem gorące?

    jakieś z allegro, temperatura taka, że dłużej niż kilka sekund palucha nie
    utrzymasz na diodzie...

  • 12. Data: 2010-06-29 11:27:56
    Od: zenek <z...@o...pl>

    identifikator: 20040501 pisze:

    > jakieś z allegro, temperatura taka, że dłużej niż kilka sekund palucha
    > nie utrzymasz na diodzie...

    Moze napiecie ktore "prostuje" to napiecie stale z kiepskiej
    przetwornicy bardzo tetniace wtedy to normalne zachowanie i trzeba
    zastosowac diody Schottky

  • 13. Data: 2010-06-29 12:09:21
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Moze napiecie ktore "prostuje" to napiecie stale z kiepskiej przetwornicy
    > bardzo tetniace wtedy to normalne zachowanie i trzeba zastosowac diody
    > Schottky

    z tym napięciem to też mam kłopot, jak będę miał chwilę to zapodam fotos -
    dziwnych zakłóceń na linii zasilania...

  • 14. Data: 2010-06-29 22:04:32
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:i0agkb$u6f$1@mx1.internetia.pl...
    > czy Ktoś może mi wyjaśnić czy to normalne, że po przepuszczeniu przez
    > diody prostownicze 2A stałego prądu 400mA diody robią się gorące?

    Prosta sprawa: jaki to typ diody i co to znaczy gorące?
    Diody nie są do dotykania, a w katalogu jest podany prąd
    pewnie przy 20 stopniach otoczenia a nie w upał trzydziestostopniowy...

    Feromon

  • 15. Data: 2010-06-29 22:08:20
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    > czy Ktoś może mi wyjaśnić czy to normalne, że po przepuszczeniu przez
    > diody prostownicze 2A stałego prądu 400mA diody robią się gorące?

    Może by użyć miernika TrueRMS - napięcie może być mocno zniekształcone
    i 400 mA sie okaże 4000.

    Jaki typ diody na początek?

    Feromon

  • 16. Data: 2010-06-30 17:33:33
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Jaki typ diody na początek?

    faktycznie, może to napięcie nie jest stałe... jak będę miał chwilę to wepnę
    oscyloskop i zobaczę... aktualnie, prosty układ na AT89C2051 który wykonuje
    dwie instrukcje w kółko MOV P1,#A5 MOV P1,#5A, na oscyloskopie w stanach
    stablinych P1 mam tętnienia o amplitudzie rzędu 0,25V... co za grzyb? wkleję
    fotkę, ale później...