  • 1. Data: 2012-12-16 16:37:06
    Temat: display:table-caption
    Od: HARY <h...@e...invalid>

    Witam.

    Szukam bezskutecznie opisu tej właściwości. W3C podaje tylko "display
    as table caption" (masło składa się z masła). Ktokolwiek widział jakiś
    sensowny opis?

    HARY

    --
    Talk slowly, think quickly.

  • 2. Data: 2012-12-20 14:11:48
    Temat: Re: display:table-caption
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie.invalid>

    W dniu 2012-12-16 16:37, HARY pisze:
    > Szukam bezskutecznie opisu tej właściwości. W3C podaje tylko "display
    > as table caption" (masło składa się z masła). Ktokolwiek widział jakiś
    > sensowny opis?

    Może to pomoże:
    http://www.w3.org/TR/CSS21/tables.html#model

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 3. Data: 2012-12-20 19:56:39
    Od: HARY <h...@e...invalid>

    On Thu, 20 Dec 2012 14:11:48 +0100, Paweł Piskorz wrote:
    > Może to pomoże:
    > http://www.w3.org/TR/CSS21/tables.html#model

    Czytałem oczywiście. Tam nie ma odpowiedzi.

    Z eksperymentowania, werbalnie rzecz ujmując, wynika mi, że
    table-caption jest jak 'block' z tym, że równocześnie zachowuje się,
    jakby miało atrybut 'colspan' o wartości równej liczbie kolumn w
    tabeli.

    Konsekwencją jest to, że jeśli tabela i caption mają obramowania, to w
    modelu "border collapse" nie zgadza się ich szerokość, co paskudnie
    wygląda. [1] Nie widziałem nigdzie gotowego cross-browser rozwiązania
    tego problemu, stąd pytanie.

    [1] "Borders are centered on the grid lines between the cells. User
    agents must find a consistent rule for rounding off in the case of an
    odd number of discrete units (screen pixels, printer dots)."

    HARY

    --
    - Na jakiej podstawie świadek utrzymuje, że oskarżony był pijany?
    - Bo wykrzykiwał, że nie boi się żony.