  • 1. Data: 2009-12-28 13:52:49
    Temat: dla firm: sprawdzają regon,nip itp?
    Od: Tolek <g...@a...pl>

    witam,
    zamierzam zmienić operatora. obecnie mam abonament dla firm.
    nadal chciałbym mieć abonament dla firm (mam wymagane dokumenty, nip,
    regon, wpis do ewidencji) z tym że działalności od pewnego czasu już nie
    prowadzę.
    czy nowy operator sprawdza czy działalność jest prowadzona?
    nikt ode mnie nie wymaga np potwierdzenia opłaty za ZUS czy VAT.
    dziękuję za info.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-12-28 14:47:31
    Temat: Re: dla firm: sprawdzają regon,nip itp?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tolek" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
    > czy nowy operator sprawdza czy działalność jest prowadzona?
    > nikt ode mnie nie wymaga np potwierdzenia opłaty za ZUS czy VAT.

    Raczej ich to wali. Maja podkladke, ze abonent ma REGON, wiec wystawiaja
    fakture jak dl apodmiotu gospodarczego i masz prawo do korzystania z taryf
    dla firm. A to, ze takiej firmy juz nie ma, to w zaden sposob nikomu nie
    przeszkadza i nie lamie w zaden sposob prawa.
    Rownie dobrze by mogli kazdemu umozliwiac wziecie taryf dla firm, no ale
    wtedy nie bylyby one "elytarne" i by sie ludziska o nie nie zabijali i nie
    calowali po rekach za to, ze taki zaszczyt ich spotkal i ze mozna szpanowac
    przed znajomymi, byle najemnymi etatowcami, dla ktorych taryfy te sa
    niedostepne

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-12-28 15:54:36
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2009-12-28 15:47, SDD wrote:
> [...]
    > dla firm. A to, ze takiej firmy juz nie ma, to w zaden sposob nikomu nie
    > przeszkadza i nie lamie w zaden sposob prawa.

    Niezupełnie tak, w grę wchodzi jeszcze wiarygodność płatnicza. Z reguły,
    jeżeli firma "działa" krótko, żądają dodatkowych dokumentów.
    Trzeba sprawdzić u konkretnego operatora, w wykazie dokumentów
    niezbędnych do zawarcia umowy.

  • 4. Data: 2009-12-28 16:15:35
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:hhakbs$u3m$1@news.onet.pl...

> [...]
    > jeżeli firma "działa" krótko, żądają dodatkowych dokumentów.
    > Trzeba sprawdzić u konkretnego operatora, w wykazie dokumentów niezbędnych

    Dla dzialanosci gospodarczej osoby fizycznej wystaczy IMHO wiarygodnosc
    platnicza tejze osoby fizycznej, potwierdzona niefigurowaniem w roznego
    rodzaju spisach etc.
    Spolki kapitalowe IMHO to inna bajka - podpisanie umowy z nieuistniejaca
    spolka zoo moze niezle walnac opa po kieszeni :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-12-28 16:41:55
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2009-12-28 17:15, SDD wrote:

    > Dla dzialanosci gospodarczej osoby fizycznej wystaczy IMHO wiarygodnosc
    > platnicza tejze osoby fizycznej, potwierdzona niefigurowaniem w roznego
    > rodzaju spisach etc.

    Podpisywałem umowę dwa miesiące temu, żadnego sprawdzania po peselach.
    Być może było sprawdzanie po nipie/regonie, ale w przypadku
    nieistniejącej firmy, jej brak w tego typu wykazach chyba nie jest
    dziwny :-)

  • 6. Data: 2009-12-28 18:11:43
    Od: Szadzik <s...@o...pl>

    Tolek pisze:
> [...]
    > czy nowy operator sprawdza czy działalność jest prowadzona?
    > nikt ode mnie nie wymaga np potwierdzenia opłaty za ZUS czy VAT.

    Działalności nie prowadzę od kilku ładnych lat a nadal mam tel na firmę.
    Wystarczy pójść do salonu firmowego i poproszą tylko o dowód, tak w
    każdym razie jest w Orange.

    --
    Szadzik

    I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.