  • 11. Data: 2019-06-18 23:08:04
    Temat: Re: dokładnie 24V z 2 akumulatorów
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-18 o 08:29, Roman Rogóż pisze:
    > (...)
    > A możesz napisać coś więcej o tym układzie pomiarowym pobierającym 10 A
    > (...)

    Na 10A to można by pewnie zrobić układ pomiarowy dla całej mocy
    elektrowni atomowej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2019-06-20 07:53:08
    Od: m...@g...com

    Akumulator 7Ah to teoretycznie mniej niż 0,3A przez dobę. Może układ pomiarowy
    pobiera 10mA a nie 10A.

  • 13. Data: 2019-06-23 22:02:11
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 18.06.2019 o 23:08, Adam pisze:

    > Na 10A to można by pewnie zrobić układ pomiarowy dla całej mocy
    > elektrowni atomowej.

    to nie tak. 10 Amper to duży zapas. I to po stronie akumulatora. bo jak
    np z 12V step -upem zrobimy 24 to prądu będzie trzeba pobrać dwa i
    trochę razy więcej. same czujniki i układ (wyświetlający dane i
    rejestrujący pomiary) zmieszczą sie w 0.5 - 1 A, ale jak będa stabilnie
    działać i rejestrować sobie przez dobę. ale istnieje możliwość
    podłączenia tylu pierdół do tego układu że prąd może być dużo większy.
    Choć z 10 A to ja wyskoczyłem. W zasadzie powieliłem to co mi
    powiedziano, bez zastanowienia czy taki zapas ma sens czy nie.
    Jak to z szefami szefów, wszystko zmienia się już w trakcie realizowania
    projektów. Teraz będzie na 18650, na przetwornicy dc-dc każde na każde
    napięcie do 30V. (LTC3780) Nic to że podczas prób okazało się że przy
    zmianie obciążenia napięcie pływa jak jasna cholera. PRzetwornica jest
    zajebista "bo ma 10A" i basta. Ale żeby to działało bezawaryjnie i
    stabilnie, prąd na wyjściu został ograniczony do..... 1A. W sensie jak
    ktoś podłączy za dużo odbiorników to będzie odcięcie zasilania.
    Tak więc dziękuję za zainteresowanie tematem, ale sprawa została
    rozwiązana w sposób... daleki od optymalnego, ale jak to mawiają - kto
    bogatemu zabroni?

    Dziękuję
    ToMasz