  • 1. Data: 2007-08-19 11:10:18
    Temat: domeny regionalne poza nask
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Jest kilka domen regionalnych nieobslugiwanych przez nask, tylko przez
    lokalnych rejestratorow (wroc.pl, poznan.pl). Gdy nie bylo EPP,
    rejestracje faksami byly 'lekko' uciazliwe, moze mialo to sens, ale
    teraz gdy w pozostalych domenach mozna rejestracje przeprowadzac online
    oraz zaplacic przynajmniej kilka razy mniej, a tu czekac i placic wiecej
    niz za domene u partnera nask, nie ma to wiekszego sensu (od strony
    klienta - bo wiadomo, ze rejestrator lokalny zarabia na tym, wiec sam
    z siebie nie odda). Czy jest jakas szansa by obsluga tych domen wrocila
    do nask, co byloby chyba rozsadnym rozwiazaniem? Moze ten sad przy nasku
    moglby im to zabrac?

    a.

  • 2. Data: 2007-08-19 11:23:11
    Temat: Re: domeny regionalne poza nask
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    Dnia 19.08.2007 Wemif <w...@a...pl> napisał/a:
    > z siebie nie odda). Czy jest jakas szansa by obsluga tych domen wrocila
    > do nask, co byloby chyba rozsadnym rozwiazaniem? Moze ten sad przy nasku
    > moglby im to zabrac?

    raczej nie ma szans, bo jest to normalna domena jak każda inna np: wro.pl ;-)

    --
    Tomasz Paszkowski
    SS7, Asterisk, IPTV, BGP

  • 3. Data: 2007-08-20 10:49:30
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Tomasz Paszkowski <s...@g...com> wrote:
    > Dnia 19.08.2007 Wemif <w...@a...pl> napisał/a:
    >
    > raczej nie ma szans, bo jest to normalna domena jak każda inna np: wro.pl ;-)

    Jak nask chce to potrafi odebrac domene (np. sprawa microsoft.pl)
    Trudno udowodnic, ze akurat Uniwersytet ma prawo do nazwy poznan.pl,
    a WASK do wroc.pl.

    a.

  • 4. Data: 2007-08-20 12:21:54
    Od: Konrad Baśkiewicz <kb@_skaksujtobonielubiespamu_kab.pl>

    Wemif pisze:
    > Jak nask chce to potrafi odebrac domene (np. sprawa microsoft.pl)
    > Trudno udowodnic, ze akurat Uniwersytet ma prawo do nazwy poznan.pl,
    > a WASK do wroc.pl.

    Czyli, prawa do domeny poznan.pl i wroc.pl, tak samo jak np.
    bydgoszcz.pl (ktora nalezy do nask) powinien mieć Urząd Miasta a nie
    NASK, prawda? Bo niby jakie prawa do domeny bydgoszcz.pl ma NASK? Takie
    same jak Uniwersytet do poznan.pl, a nawet wieksze - bo Uniwersytet jest
    w Poznaniu, a NASK w Warszawie i co NASK ma z Bydgoszczą wspólnego?
    Tylko domenę.

    --
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia,
    Konrad Baśkiewicz

  • 5. Data: 2007-08-20 15:32:28
    Od: wer <b...@n...pl>

    Wemif pisze:

    > Jak nask chce to potrafi odebrac domene (np. sprawa microsoft.pl)
    > Trudno udowodnic, ze akurat Uniwersytet ma prawo do nazwy poznan.pl,
    > a WASK do wroc.pl.

    Akurat zwykle jest tak, że urząd miejski występuje do NASK o przyznanie
    domeny. A potem zleca to miejscowemu uniwersytetowi. Mało który urząd
    miejski ma kadrę przygotowaną do świadczenia takiej usługi. Zawsze
    jednak wniosek jest od urzędu gminy/miasta. Procedura jest taka, że
    najpierw rozsyłana jest prośba o zgodę do wszystkich firm/osób, które
    mają domenę w danej domenie regionalnej. Jeśli wszyscy użytkownicy domen
    wyrażą zgodę dopiero urząd otrzymuje prawo zarządzania tą domeną. Miałem
    już kilka razy na biurku takie papiery z urzędów różnych. Ostatnio jakby
    to zanikło. Ci co chcieli to wzięli domeny, a reszta nie chce.

    wer

  • 6. Data: 2007-08-21 09:29:47
    Od: arekmx <a...@g...pl>

    Konrad Baśkiewicz wrote:

    > Czyli, prawa do domeny poznan.pl i wroc.pl, tak samo jak np.

    wroc.pl? Nie ma miejscowości o nazwie "wroc".

> [...]
    > same jak Uniwersytet do poznan.pl, a nawet wieksze - bo Uniwersytet jest
    > w Poznaniu, a NASK w Warszawie i co NASK ma z Bydgoszczą wspólnego?

    Com sp. z o.o. - też może uderzyć do nask o com.pl? :-)

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 7. Data: 2007-08-21 13:03:26
    Od: Konrad Baśkiewicz <kb@_skaksujtobonielubiespamu_kab.pl>

    arekmx pisze:

    > wroc.pl? Nie ma miejscowości o nazwie "wroc".

    Zapędziłem się.

    > Com sp. z o.o. - też może uderzyć do nask o com.pl? :-)

    Według rozumowania Wemif, tak powinno być. A Net S.A. powinno uderzyć o
    net.pl, o org.pl np. PHU Org.

  • 8. Data: 2007-08-21 21:26:44
    Od: T <t...@i...invalid>

    Wemif pisze:

    > Jak nask chce to potrafi odebrac domene (np. sprawa microsoft.pl) Trudno
    > udowodnic, ze akurat Uniwersytet ma prawo do nazwy poznan.pl, a WASK do

    Jak zwykle Wam się wszystko myli... Żeby zabrać, trzeba udowodnic, że NIE
    MA praw. Ponadto nie ma jasnego rozróżnienia pomiędzy domeną a subdomeną,
    jest to czysto umowne. ZTCP rejestratorzy krajowi w innym krajach nie
    zajmują się administrowaniem dziesiątkami domen miejskich, tak jak to
    robi NASK i bardzo dobrze.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 9. Data: 2007-08-21 21:30:41
    Od: T <t...@i...invalid>

    Konrad Baśkiewicz pisze:

> [...]

    Tak samo jak nie ma miejscowości "waw", a NASK radośnie zrobił sobie
    "waw.pl" i sprzedaje. Nie mówiąc o innych tzw. "funkcjonalnych". Ogólnie
    w kwestii domen istnieje cały czas u nas spora samowolka. Najprostszym
    przykładem jest zróżnicowanie cen domen podczas gdy utrzymanie dowolnej
    kosztuje dokładnie tyle samo. NASK powinien rejestrować domeny po
    kosztach, bo żadna jego w tym zasługa, że jest krajowym rejestratorem.
    Nie wiem jakim prawem stara się na tym zarabiać.

    Nie wspomnę już o tym, że NASK niedawno wyłączył serwer whois dla *.pl co
    już w ogóle zakrawa na skandal.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 10. Data: 2007-08-22 07:57:48
    Od: Bart omiej Syryjczyk <g...@a...net.pl>

    On 20 Sie, 14:21, Konrad Ba kiewicz
    <kb@_skaksujtobonielubiespamu_kab.pl> wrote:
    > Czyli, prawa do domeny poznan.pl i wroc.pl, tak samo jak np.
    > bydgoszcz.pl (ktora nalezy do nask) powinien mie Urz d Miasta a nie
    > NASK, prawda?
    > [...]
    UM nie zawsze chce domen .
    Przypadek lokalny - par adnych lat temu pewna firma chcia a
    zarejestrowa domen 'miejsk ', zgodnie ze wskazówkami NASK wys a a
    zapytanie do UM, który zrzek si praw do tej e domeny, oraz do
    wszystkich, którzy mieli jakie poddomeny (na tamten czas ok. 10
    sztuk) - nikt nie mia nic przeciwko. Wprawdzie po jakim czasie UM
    jednak uzmys owi sobie, e domena fajna i mo e si im przyda ,
    niemniej ju raczej 'po zawodach'. Jest ju du o wi cej poddomen i
    rozdawane s za darmo. Kto tam podobno straszy s dami, ale jako si
    rozesz o. Mo e sprawa powróci przed kolejnymi wyborami :>

    --
    guzik