  • 1. Data: 2007-08-18 12:33:21
    Temat: Multimo/Neta vs InternetDSL - co wybrać
    Od: meer <s...@n...thanks>

    Witam

    Kończy mi się umowa na neostradę, w ciągu tygodnia muszę dokonać decyzji
    co do zmiany usługi. Zmienię na pewno, bo działanie neostrady doprowadza
    mnie do białej gorączki...

    Początkowo myślałem o zmianie na coś w stylu multimo lub netii, ale
    wiele słyszałem o problemach z przenosinami, ponadto jakość takiego
    łącza nie będzie ani trochę wyższa, niż neo (tak sądzę, w końcu to te
    same kable i część infrastruktury plus problemy sprawiane przez TP przy
    przejściu).

    Zależy mi na:

    - bardzo szybkiej migracji
    - stałym adresie IP
    - dużej stabilności łącza
    - braku kwiatków w stylu neostradowych pingów 500ms do pierwszego rutera
    - poziomie obsługi wyższym niż przypadkowi studenci na blueline
    - świętym spokoju

    Nie zależy mi na kosmicznych prędkościach, wystarczy zwykłe 1024/256.

    Z powyższych względów wziąłem pod uwagę przesiadkę wewnątrz tepsy, co
    oszczędziło by mi pewnie wielu kłopotów.

    Czy warto przesiąść się z neostrady na InternetDSL czy lepiej jednak
    kombinować z multimo/netią/łotewer? Moja "zasłyszana" opinia o iDSL jest
    bardzo dobra, podobno łącza nie sprawiają żadnych problemów i działają
    zgodnie z oczekiwaniami. Także standardowy modem od tepsy dałby radę,
    mam jedynie do podłączenia dwa firmowe komputery po sieci lokalnej.

    --
    meer

  • 2. Data: 2007-08-18 15:18:28
    Temat: Re: Multimo/Neta vs InternetDSL - co wybrać
    Od: "dragonite" <d...@g...pl>

    A w jakiej miejscowości chcesz to łącze ?? Jakaś dokładniejsza lokalizacja.

  • 3. Data: 2007-08-18 15:55:56
    Od: meer <s...@n...thanks>

    dragonite napisał(a):
    > A w jakiej miejscowości chcesz to łącze ?? Jakaś dokładniejsza lokalizacja.

    Taka typowa polska wiocha - Andrychów k. Wadowic (pod rejon Krakowski
    chyba to podlega). Do centralki bardzo daleko nie mamy, obok śmigają
    neostrady 6m z niezłym skutkiem (transferowym).

    Podstawowy powód zmiany neo to zmienny IPek i *fatalne* warunki
    połączenia (np. tydzień pingów 500ms).

    Jest teraz promocja neo->dsl dlatego ta usługa wydaje mi się bardzo
    dobra w mojej lokalizacji.

    --
    meer

  • 4. Data: 2007-08-18 16:04:33
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    meer pisze:

    > Podstawowy powód zmiany neo to zmienny IPek i *fatalne* warunki
    > połączenia (np. tydzień pingów 500ms).
    >
    > Jest teraz promocja neo->dsl dlatego ta usługa wydaje mi się bardzo
    > dobra w mojej lokalizacji.

    IDSL jest na pewno dobrym rozwiązaniem - praktycznie zero awarii i dobry
    support. Istnieje jednak ryzyko, że jeżeli neo chodzi Ci źle, może być
    to przyczyną przeciążenia lokalnego kawałka szkieletu tepsy i nic nie
    będzie Ci chodzić poprawnie, alternatywni również.

    M.

  • 5. Data: 2007-08-18 16:23:35
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

> [...]
    > przyczyną przeciążenia lokalnego kawałka szkieletu tepsy i nic nie będzie
    > Ci chodzić poprawnie, alternatywni również.

    Zgadzam sie z Mackiem. Jest to pewne ryzyko, ktore musisz wziac pod uwage.

  • 6. Data: 2007-08-18 16:29:03
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 18.08.2007 meer <s...@n...thanks> napisał/a:
    > Podstawowy powód zmiany neo to zmienny IPek i *fatalne* warunki
    > połączenia (np. tydzień pingów 500ms).

    Podejrzewam, ze te pingi 500 ms to moze byc kwestia kiepskiego kabla.
    W takim przypadku, zaden operator korzystajacy z tepsowego
    BSA raczej tu nic nie pomoze.

    W mojej rodzinie jest przypadek Neostrady, ktora do DSLAMa ma
    7 km i podczas wiosennych roztopow modem zestawia sie na 32 kbit/s,
    a raportowany SNR to 2-3 dB. W lecie zazwyczaj zestawia sie na
    1 Mbit/s, chyba, ze przez pare dni pada deszcz.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 7. Data: 2007-08-18 16:56:21
    Od: sqniC <s...@n...irc.pl>

    meer pisze:

> [...]
    > zgodnie z oczekiwaniami. Także standardowy modem od tepsy dałby radę,
    > mam jedynie do podłączenia dwa firmowe komputery po sieci lokalnej.

    iDSL i neostrada roznia sie jedynie detalami takie jak stale ip, pozatym
    to ta sama technolgia. Multimo / netia i "łotewer" nic nie zmieni w
    Twoim przypadku a moze nawet pogorszyc gdyz i tak bedzie ofoerowane
    przez infrastrukture tpsa na tej samej lini ktora masz. Ba nawet
    bedziesz wpiety w ten sam port...
    Poszukaj moze lepiej jakiegos mniejszego operatora lokalnego, albo zmien
    rowniez linie telefoniczna na netie i licz na to ze bedzie dzialac ok :)

    p.
    seba

  • 8. Data: 2007-08-18 18:45:49
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 18.08.2007, sqniC <s...@n...irc.pl> wroted:

    > iDSL i neostrada roznia sie jedynie detalami takie jak stale ip, pozatym
    > to ta sama technolgia.

    Tzn. w obu przypadkach taki sam DSL i ta sama ostatnia mila, ale dalej już
    inny AS. Jest różnica między wyjściem w świat z Neo i z IDSL.

    [...]
    > seba

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 9. Data: 2007-08-18 20:47:40
    Od: meer <s...@n...thanks>

    sqniC napisał(a):
    > Poszukaj moze lepiej jakiegos mniejszego operatora lokalnego, albo zmien
    > rowniez linie telefoniczna na netie i licz na to ze bedzie dzialac ok :)

    To nie wchodzi w grę. To jest totalna dziura i nie ma tu żadnych innych
    operatorów (nie licząc jakichś trzepakowych sieci na 2.4GHz). Jestem
    ograniczony do usług po kablu tepsianym, dlatego poważnie rozważam
    iDSLa, o którym nie słyszałem nigdy nic złego.

    --
    meer

  • 10. Data: 2007-08-18 20:58:43
    Od: meer <s...@n...thanks>

    meer napisał(a):
> [...]
    > ograniczony do usług po kablu tepsianym, dlatego poważnie rozważam
    > iDSLa, o którym nie słyszałem nigdy nic złego.

    Jeszcze jedno: zawsze byłem przekonany, że ruch z iDSL jest w pewien
    sposób uprzywilejowany czy też korzysta z nieco innych kawałków
    infrastruktury. Widziałem na własne oczy przykłady sporych różnic w
    działaniu neostrady i iDSL w tym samym czasie, w tym samym budynku. Czy
    jestem w błędzie?

    --
    meer