  • 11. Data: 2004-02-12 12:07:38
    Temat: Re: dostęp do poczty przez www w neostradzie - czy Wam też nie działa?
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "gtk@adm" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:c0fov2$43u$1@inews.gazeta.pl...

    > Hosting w firmach ktore maja lacza od amtana, gts, futuro,
    > telekomunikacji kolejowej i jeszcze kilku innych isp jakos nie kosztuje
    > tysiace zlotych.

    Zapomniałeś o czym rozmawiamy. Ruch pomiędzy TPNETem a dowolnym dużym
    operatorem wykazuje znaczną asymetrię polegającą na korzystaniu z zasobów
    tego operatora, lub jego peerów przez klientów TP SA. To, czy łącze do
    TPNETu kupuje firma hostingowa, czy też korzysta z tranzytu przez Atmana czy
    GTS niczego nie zmienia - ruch jest dalej asymetryczny, a ceny łącz do
    TPNETu kosmiczne.
    Zresztą temat ten był wałkowany na grupie do znudzenia, więc bez sensu go
    dalej kontynuować. Nie bardzo rozumiem skąd u Ciebie i innych taka silna
    wola obrony polityki cenowej TP SA. Z jednej strony chcecie masowego,
    taniego Internetu, a z drugiej strony bronicie firmy, która stwarza w tej
    materii największe przeszkody. Żeby nie było niedomówień - mówiąc: masowego
    mam na myśli dostęp świadczony przez wielu operatorów, a nie tylko
    Neostradę.

    > Odwoluje sie, ma do tego prawo jak kazda inna firma. Skoro wygrywa tzn
    > ze albo te zarzuty byla naciagane albo prawo ma spore luki. Sorry ale to
    > nie jest wina tepsy. Ja bym raczej zastanowil sie co robi URTiP, ktory
    > to utrzymywany jest z pieniedzy podatnikow, bo jakos nie przypominam
    > sobie zeby jego dzialanie cokolwiek poprawilo w prawie telekomunikacyjnym.

    Zdajesz sobie oczywiście sprawę, że nie jesteś obiektywny ?
    Mówisz o narodowym operatorze, który odziedziczył ogromny majątek, a teraz
    nie wywiązuje się z ustawowych obowiązków udostępniania tego majątku innym.
    Jest takie powiedzenie: "noblesse oblige". Grać sobie w kulki może firma X,
    ale nie firma tego kalibru co TP SA. A poza tym pomiędzy "wykorzystywaniem
    luk", a bezczelnym ignorowaniem prawa jest kolosalna różnica. Tutaj mamy do
    czynienia z tym drugim.

    Z#

  • 12. Data: 2004-02-12 12:07:45
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    gtk@adm wrote:
    > Dnia 2004-02-12 12:13,Użytkownik Adam Paluch napisał:
    >

    > tak, ja tylko www.telekomunikacja.pl, swietne ftp czy mirrory
    > swietnych ftpow? allegro juz sie przenioslo. Kurnik, z tego co sie
    > orientuje to podobne gry mozna znazlesc na wp i onecie z tym ze tam
    > to jest platne - to tez wina tepsy?

    swietne ftp ? ja wole icm, pozatym ludzie nie chca "podobnego" a wiec
    wychodzi na to ze ten intranet jednak sporo sobie uzywa na manach

    > Czyli Twoim zdaniem na cena lacza w atmanie, gts, futuro, dialogu,
    > netii sklada sie glownie oplata tych operatorow za styk z tpnetem?
    > 2Mb u tych operatorow to cena zblizona do cen analogicznych lacz w
    > polapku. Natomiast za ta sama cene w manie dostajesz 10Mb.

    na ostateczna cene lacza takze wplywa cena za styk, no nie wyobrazam sobie
    zeby przy kupowaniu lacza ktos mi powiedzial ze tranzyt na tpnet mam za free
    ;-)

    > Tepsa jest firma i jak kazda inna dopoki bedzie miala na to
    > przyzwolenie bedzie wykorzystywala brak egzekwowania prawa, luki w
    > prawie. Kazdy majac firme postepowalby tak samo.
    > Prawo sie zmienilo i nikt nic nie wie? to tez wina tepsy?

    przyzwolenie ? a kto tu przyzwala ? to oni raczej robia co chca ... mam
    napisac ksiazke o moich rocznych bojach o kanalizacje ktorej nie dostalem ?
    (bo wszystko bylo "zamulone" albo uszczelnione masa hilti za 1000zl <lol>) i
    co ? dalem im na to przyzwolenie ? przemnoz sobie to przez skale zjawiska

    a co do winy tepsy o prawie ... wyobraz sobie ze mozesz kupic cos co nie
    nalezy do sprzedajacego, jak sie znajdzie prawdziwy wlasciciel to bedzie ci
    "lyso" ...

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 13. Data: 2004-02-12 12:10:41
    Od: "Yaro" <bez_adresu_priva_tnego@bo_sie_spamuje.pl>

    Hej,

    ale ładnie napisałeś - widać od razu istotę
    sprawy.

    Wiem, co piszę, bo cierpię z opisanego
    przez Ciebie powodu.

    A dodam jeszcze ze smutkiem, że przegrałem
    sprawę w sądzie - chodziło o polpak, który
    nie chodził. Pani sędzia powiedziała, że jesli
    z oferty wynikało, że może być realizowana
    niezgodnie z oczekiwaniami, to nie należało
    jej wybierać - i buch - należność+odsetki+koszty etc.

    Yaro
    ps (mój serwer jest w pionierze :-(

  • 14. Data: 2004-02-12 12:26:42
    Od: Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl>

    Zbigniew Sikora wrote:

    > (zapoznaj się na przykład z historią wzrostu za cen za dzierżawę
    > kanalizacji kablowej na przestrzeni ostatniego roku). Stąd się bierze,
    > m.in. brak środków na inwestycje.

    A propos kanalizacji, jakieś dwa tygodnie temu przyszedł ludek ze Spółki
    Matki z "propozycją" umowy na dzierżawę kanalizy w wysokości ... 206 zł
    netto/100m. Ponieważ bardzo źle trafił, akurat na zadymę TPSA<>POZMAN,
    został grzecznie poniformowany, że primo nie przyjmuję tego do wiadomości,
    secundo, że nie ma w słowniku ludzi kulturalnych słów, które dostatecznie
    obelżywie mogły by określić takie postepowanie, a nastepnie odprawiony z
    kwitkiem. Miał sie pokazać teraz w poniedziałek i jakoś sie nie pokazał.
    Ciekawe, co będzie dalej.

    --
    TOM TS635-RIPE
    Mój adres e-mail w nagłówku, wbrew pozorom, nie jest fałszywy.

  • 15. Data: 2004-02-12 12:41:18
    Od: "gtk@adm" <x...@g...pl>

    Dnia 2004-02-12 13:07,Użytkownik Zbigniew Sikora napisał:

> [...]
    > GTS niczego nie zmienia - ruch jest dalej asymetryczny, a ceny łącz do

    Ok, czyli zestawiam lacze stm4 do tpnetu, swiadcze na nim uslugi
    hostingowe tylko i wylacznie, ide do tepsy i co? maja mi za to placic?
    Zloty inteteres. Co do cen to nie twierdze, ze sa one zdrowe, chodzi mi
    o sam fakt kto komu placi.

> [...]
    > materii największe przeszkody. Żeby nie było niedomówień - mówiąc: masowego
    > mam na myśli dostęp świadczony przez wielu operatorów, a nie tylko

    Od ilu lat na rynku jest Dialog, Netia ? Dialog obecnie probuje
    wprowadzic jakiegos adsl, netia ma w planach. Cenea neostrady jest
    obecnie na poziomie cen w europie, ma byc 4x taniej tylko dlatego ze my
    mniej zarabiamy? przeciez sprzet do swiadczenia takiej uslugi kosztuje
    tyle samo u nas co w europie zachodniej.

    > Zdajesz sobie oczywiście sprawę, że nie jesteś obiektywny ?
    > Mówisz o narodowym operatorze, który odziedziczył ogromny majątek, a teraz
    > nie wywiązuje się z ustawowych obowiązków udostępniania tego majątku innym.

    Jezeli sie nie wywiazuje to dlaczego nie przegrywa spraw w sadzie? A
    moze tepsa kupila sady?

> [...]
    > luk", a bezczelnym ignorowaniem prawa jest kolosalna różnica. Tutaj mamy do

    Jezeli jest tak jak mowisz to nie zyjemy w panstwie prawa, to pewnie tez
    wina tepsy;)

    Z mojej strony EOT, tak jak mowisz temat byl juz przewalkowany z kazdej
    strony

    --
    Carlos
    | # odpowiadajac usun 'x' z adresu email # |

  • 16. Data: 2004-02-12 13:28:08
    Od: "gtk@adm" <x...@g...pl>

    Dnia 2004-02-12 13:07,Użytkownik Adam Paluch napisał:

    > swietne ftp ? ja wole icm, pozatym ludzie nie chca "podobnego" a wiec
    > wychodzi na to ze ten intranet jednak sporo sobie uzywa na manach

    Jezeli ludzie nie potrafia tego samego znalezc w zasobach swiatowych to
    juz inna sprawa. Moze w takim ukladzie nalezaloby ograniczyc, wyciac
    dostep do tych zasobow w manach dla klientow tpnetu?

    > na ostateczna cene lacza takze wplywa cena za styk, no nie wyobrazam sobie
    > zeby przy kupowaniu lacza ktos mi powiedzial ze tranzyt na tpnet mam za free
    > ;-)

    Ma ale nie tak duzy zeby roznica w cenie byla pieciokrotna.
    Infastruktura manow jest podzielona na komercyjna i niekomercyjna?
    Niekomercyjna utrzymywana jest z pieniedzy podatnikow a co z komercyjna
    w takim ukladzie?

  • 17. Data: 2004-02-12 13:31:22
    Od: "Yaro" <bez_adresu_priva_tnego@bo_sie_spamuje.pl>

    > Jezeli sie nie wywiazuje to dlaczego nie przegrywa spraw w sadzie? A
    > moze tepsa kupila sady?

    no właśnie - też mnie to martwi - może to jakieś
    czary? Może oni (tepsa) mają jakiegoś Harrego Pottera,
    co im w tych routerach miesza, a jak trzeba, to
    i sędziemu zamroczy w głowie żeby korzystny
    wyrok wydał dla tepsy?

    Ot, magicy!

    Yaro

  • 18. Data: 2004-02-12 14:16:11
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    gtk@adm wrote:
> [...]

    > to juz inna sprawa. Moze w takim ukladzie nalezaloby ograniczyc,
    > wyciac dostep do tych zasobow w manach dla klientow tpnetu?

    no to w takim razie bedzie intranet TP + swiat i reszta polskiegi internetu
    ;-)

> [...]
    > Infastruktura manow jest podzielona na komercyjna i niekomercyjna?
    > Niekomercyjna utrzymywana jest z pieniedzy podatnikow a co z

    to juz bylo walkowane milion razy wiec EOT a swoja droga bardzo sprytnie
    usunales z mojego postu ta czesc ktora stala sie "niewygodna" ;-)

    EOT

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 19. Data: 2004-02-16 12:18:14
    Od: m...@m...torun.pl (Piotr Klaban)

    In article <c0fn5k$25kk$1@news2.ipartners.pl>, Adam Paluch wrote:
    > teraz niby prawo sie zmienilo i kanalizacja nie jest tpsa ale oficjalnie
    > nikt nic nie wie a wiec i nic nie zalatwisz

    Mozesz cos wiecej powiedziec na ten temat?
    Do kogo nalezy kanalizacja teraz?

    --
    Piotr Klaban

  • 20. Data: 2004-02-16 12:56:47
    Od: m...@o...man.torun.pl (Piotr Klaban)

    In article <c0fqa3$5jk$1@flis.man.torun.pl>, Yaro wrote:
> [...]
    > z oferty wynikało, że może być realizowana
    > niezgodnie z oczekiwaniami, to nie należało
    > jej wybierać - i buch - należność+odsetki+koszty etc.

    Moze taka umowe mozna uniewaznic przez UOKiK (nawiasem
    mowiac www.uokik.gov.pl teraz nie dziala, a jest wpiety do TP :).

    Jesli chodzi o rozprawy sadowe, to jest tak jak z lekarzami:
    przez pawulonem itp. lekarze mieli wiekszy autorytet niz teraz.
    Sady w moich oczach stracily po tym, jak jeden sedzia powrocil
    do pracy mimo, ze udowodniono mu bliska znajomosc z przestepca,
    ktorego rozprawe prowadzil.

    Na niewlasciwe wyroki sadow ma tez wplyw brak kompetencji.
    Taki brak kompetencji widac w Sejmie/Rzadzie podczas prac nad ustawa
    o systemie informacji oswiatowej, jak i np. w ZUSie, gdzie
    udaja, ze nie ma problemu (http://www.ibiblio.org/ser/SP-versus-RP/zus/).

    --
    Piotr Klaban