  • 1. Data: 2003-03-30 08:01:00
    Temat: dsl - katastrofa
    Od: "^YelloY^" <y...@N...wp.pl>

    wiem, ze temat poruszany niejednokrotnie. jednakze w archiwum nie ma nic
    konkretnego.
    otoz od tygodnia nasza siec podpieta jest przez dsl. bywalo rozniw, raz
    lepiej raz gorzej. ale ostatnio to jest tragedia. przyklad: potrzebowalem
    nowe sterowniki do karty graf. no wiec znalazlem co trzeba i dawja download.
    transfer (w dap) wyskoczyl kosmiczny - ponad 170KBps. w tym samym momencie
    modem (terminal) przestal odpowiadac. pomaga dopiero jego reset. przeciez to
    jest chore. sprawdzilem kilka razy, sytuacja sie powtarza.
    wiem ze moze sie to zdazyc przy kazie, albo flashgecie, no ale zeby normalny
    download zawieszal polaczenie ???
    mamy modem speedstream 5660. to sa te wadliwe modele? mozna liczyc ze je
    wymienia? co trzeba zrobic, bo nawet osobiste wizyty w boku niewiele daja.
    poradzcice cos.

    ^YelloY^
    y...@w...pl
    ---::: SWIM, WIN OR DIE :::---
    **************************

  • 2. Data: 2003-03-30 10:09:16
    Temat: Re: dsl - katastrofa
    Od: "Slawomir Bem" <x...@x...pl>

> [...]
    > wymienia? co trzeba zrobic, bo nawet osobiste wizyty w boku niewiele daja.

    Zjawisko jest nagminne.
    Tepsa niestety nie moze sobie z tym poradzic
    i to juz od dluzszego czasu
    Jedyna rada to na routerze ustawic odpowiednie ograniczenie
    pasma o kilkanascie K ponizej progu zawieszania sie modemu..

    s.

  • 3. Data: 2003-03-30 14:07:42
    Od: FINCH <b...@n...zieba.info>

    Dnia 2003-03-30 10:01, Użytkownik ^YelloY^ napisał:
> [...]
    > otoz od tygodnia nasza siec podpieta jest przez dsl. bywalo rozniw, raz
    > lepiej raz gorzej. ale ostatnio to jest tragedia.

    Potwierdzam , umnie występuja identyczne problemy. Coś musieli spieprzyć
    w ostatnich dniach.
    Na infolini wszyscy rozkładają ręce.

    --
    FINCH

  • 4. Data: 2003-03-31 07:35:22
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Sun, 30 Mar 2003 14:07:42 +0000 (UTC) I had a dream that FINCH
    <b...@n...zieba.info> wrote:
    >Potwierdzam , umnie występuja identyczne problemy. Coś musieli spieprzyć
    >w ostatnich dniach.

    W ostatnich dniach? Takie zjawisko trwa od prawie czterech miesięcy!

    >Na infolini wszyscy rozkładają ręce.

    Ja tam się cieszę, bo od dziś rano mam nowy ruter usługowy i nic się nie
    wiesza. Na infolinii poprosiłem i nagrali mi nowego flasha na modem - nawet
    jak modem się powiesi, to się sam resetuje. Po raz pierwszy od paru miesięcy
    nie dotknąłem modemu przez tydzień :)

  • 5. Data: 2003-03-31 07:35:41
    Od: "Maciej Machacz" <x...@i...pl>

    Użytkownik "FINCH" <b...@n...zieba.info> napisał w wiadomości

    > Potwierdzam , umnie występuja identyczne problemy. Coś musieli spieprzyć
    > w ostatnich dniach.
    > Na infolini wszyscy rozkładają ręce.

    Jest na to lekarstwo w postaci update firmware modemu, ktory potrafi "sam"
    zresetowac link (tak mowil mi technik).

    Od kiedy po awanturze zaktualizowali mi toto, problemy znikly i mam swiety
    spokoj od tygodnia, zero zwisow.

    Maciej Machacz | mailto:x...@i...pl
    ICQ:54914949 | GG:17979

  • 6. Data: 2003-03-31 09:48:34
    Od: Lukasz Trabinski <l...@l...wsisiz.edu.pl>

    Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----usun-to> wrote:

> [...]
    > jak modem się powiesi, to się sam resetuje. Po raz pierwszy od paru miesięcy

    Zastanawiające jest, jak można instalować u klientów wadliwe urządzenia,
    które nie gwarantują poprawnej pracy i to na taką skalę? Nie robiono wcześniej
    testów z tymi modemami?

    --
    *[ Łukasz Trąbiński ]*
    SysAdmin @wsisiz.edu.pl

  • 7. Data: 2003-03-31 11:22:38
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    Użytkownik "Maciej Machacz" <x...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "FINCH" <b...@n...zieba.info> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > zresetowac link (tak mowil mi technik).
    >
    > Od kiedy po awanturze zaktualizowali mi toto, problemy znikly i mam swiety

    Załóżmy, że będzie już wszystko ok. Czy zamierzacie dochodzić od TP
    anulowania abonamentu za okres w który usługa nie działała poprawnie?
    Przecież gdyby wszystko działało jak trzeba, nie było by potrzeby wymiany
    routerów. Jeśli więc taka wymiana była konieczna to znaczy, że usługa
    NIE_DZIAŁAŁA_POPRAWNIE i abonament powinien być naliczany dopiero od chwili
    wymiany routerów. To chyba logiczne, ale nie dla TP. Na moje pismo w tej
    sprawie dostałem odpowiedź, że łaskawie obniżą mi abonament za dwa miesiące
    (nie napisali o ile) oraz że to pismo wyczerpuje tryb składania reklamacji.
    Jeśli chcę mogę dochodzić swoich roszczeń przed sądem. Może więc razem
    spróbujemy coś zdziałać?
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 8. Data: 2003-03-31 11:22:59
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Mon, 31 Mar 2003 09:48:34 +0000 (UTC) I had a dream that Lukasz Trabinski
    <l...@l...wsisiz.edu.pl> wrote:
    >Zastanawiające jest, jak można instalować u klientów wadliwe urządzenia,
    >które nie gwarantują poprawnej pracy i to na taką skalę? Nie robiono wcześniej
    >testów z tymi modemami?

    Robione pewnie testy, które trwały 5 minut i polegały na podpięciu modemu
    do pustego koncentratora DSL. Pewnie nikt nie testował tego na obciążeniu.

  • 9. Data: 2003-03-31 14:23:35
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Mon, 31 Mar 2003 11:22:38 +0000 (UTC) I had a dream that Marcin
    <m...@p...fm> wrote:
> [...]
    >Jeśli chcę mogę dochodzić swoich roszczeń przed sądem. Może więc razem

    Mi obniżyli (sami) abonament za styczeń o połowę, a za luty o 10%. Poza tym
    do teraz nie wystawili mi faktury za listopad i grudzień, więc wolę siedzieć
    cicho :-)

  • 10. Data: 2003-03-31 14:41:53
    Od: Lukasz Trabinski <l...@l...wsisiz.edu.pl>

> [...]
    > do teraz nie wystawili mi faktury za listopad i grudzień, więc wolę siedzieć

    Wiesz, faktury na 0zl nie oplaca sie wystawiac. :-)

    --
    *[ Łukasz Trąbiński ]*
    SysAdmin @wsisiz.edu.pl