  • 1. Data: 2003-03-30 14:07:53
    Temat: Zmiany w DSL'u ??
    Od: "Gilder" <g...@i...pl>

    Jestem użytkownikiem InternetDSL w Katowicach

    Jak sądze nie jestem jedyny, ale od rana widze że jestem na innym routerze,
    tym razem zamiast w Łodzi to w Krakowie, jak sądzicie, czy dopiero teraz
    przerzucili tą usługe na "nowe" routery, czy też zwiększyli ich liczbe, aby
    je troszke odciążyć i zmienili przydział użytkoników ???, Ciekawe czy taka
    zmiana wpłynie na poprawe jakości usługi.

  • 2. Data: 2003-03-31 07:35:16
    Temat: Re: Zmiany w DSL'u ??
    Od: "---||| Sauron |||---" <r...@p...onet.pl>

    > przerzucili tą usługe na "nowe" routery, czy też zwiększyli ich
    liczbe, aby

    dopiero teraz zostały wymienione routery dla IDSL wystarczy od czsu do
    czasu czytac komunikaty na www.internetdsl.pl

  • 3. Data: 2003-03-31 07:35:28
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Sun, 30 Mar 2003 14:07:53 +0000 (UTC) I had a dream that Gilder
    <g...@i...pl> wrote:
> [...]
    >je troszke odciążyć i zmienili przydział użytkoników ???, Ciekawe czy taka
    >zmiana wpłynie na poprawe jakości usługi.

    Ja mam w Krakowie i byłem już podpięty do Olsztyna, Warszawy i Krakowa,
    ale znam ludzi z Krakowa, co mieli Łódź albo Katowice :)
    Dziś rano zainstalowali nowy ruter i pewnie jesteś do niego też
    podłączony.
    Powinno się teraz już nic nie wieszać, na razie nie wiem, czy się im udało,
    bo to pierwsze godziny dopiero na ich nowym ruterze mojego łącza.

  • 4. Data: 2003-03-31 08:49:33
    Od: "Paweł lewandowski" <p...@t...pl>

    ehm . U mnie jest to samo i po zmianietego routera jest tragedia modem nigdy
    mi sie nei wieszal i teraz teraz sie nei wiesza ale pingi sa tragiczne i
    odradzam wszystkim graczom z Lublina to lacze.;[ mam nadzieje ze cos sie
    jeszcze poprawi ale w tym momencie pingi nie spada mi ponizej 80.;[

  • 5. Data: 2003-03-31 11:22:51
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Mon, 31 Mar 2003 08:49:33 +0000 (UTC) I had a dream that "Paweł lewandowski"
> [...]
    >odradzam wszystkim graczom z Lublina to lacze.;[ mam nadzieje ze cos sie
    >jeszcze poprawi ale w tym momencie pingi nie spada mi ponizej 80.;[

    W usłudze DSL tepsy masz normalne to, że pingi z reguły nie spadają poniżej
    60ms. Znam jedno łącze, gdzie mają 20ms, ale to tylko potwierdzający regułę
    wyjątek :)
    A do gier ping 80ms w zupełności wystarczy, przecież to poniżej 1/100 sekundy.

  • 6. Data: 2003-03-31 14:23:27
    Od: "pre" <n...@s...pl>

> [...]
    poniżej
    > 60ms. Znam jedno łącze, gdzie mają 20ms, ale to tylko potwierdzający
    toż to czysta nieprawda

    > A do gier ping 80ms w zupełności wystarczy, przecież to poniżej 1/100
    sekundy.
    :D hehe smiechowe to jest
    widac ze nie grales nigdy na sieci i niemasz o tym bladego pojecia.
    np. w Quake3 70ms opoznienia wypacza gre i o normalnej grze na poziomie
    niema mowy.
    60ms to max przy ktoym mozna cos jeszcze ugrac.. ale gry przeciwnik jest o
    rwnych umiejetnosciach i ma ping 20-30
    lezysz i kwiczysz.

  • 7. Data: 2003-03-31 22:09:06
    Od: "Maciej Machacz" <x...@i...pl>

    Użytkownik "---||| Sauron |||---" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b6777k$neb$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > liczbe, aby
    >
    > dopiero teraz zostały wymienione routery dla IDSL wystarczy od czsu do
    > czasu czytac komunikaty na www.internetdsl.pl

    Ta "informacje" mozna sobie w buty wlozyc - na stronie napisale ze juz sa
    wymienione routery, a technik (i to cos w tydzien pozniej od daty powyzszej
    informacji) oczywiscie nieoficjalnie powiedzial ze plany wymiany sa na
    polowe kwietnia.

    Maciej Machacz | mailto:x...@i...pl
    ICQ:54914949 | GG:17979

  • 8. Data: 2003-04-02 00:21:33
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Gilder wrote:

> [...]
    > je troszke odciążyć i zmienili przydział użytkoników ???, Ciekawe czy taka
    > zmiana wpłynie na poprawe jakości usługi.

    Witam. Jestem nieszczesnikiem, ktory myslal, ze mozna by zmienic DSL'a
    na 1MBit. Wiec jakis czas temu (kolo 2 tygodni) zlozylismy aneks do
    umowy. I w piatek o godzinie 20.15 stalem sie szczesliwym posiadaczem
    DSL 1M. Tylko jeden maly probem. Kolesie z tepsy zapomnieli przyjsc i
    przekonfigurowac mi modem ... I tak sobie "mialem" 1M do dzisiaj rana,
    kiedy przyszli i wreszcie przekonfigurowali ... O calej sprawie
    dowiedzialem sie wreszczie po 3 dniach gadania z infolinia polpaka.
    Ludzie po tamtej stronie uwijali sie jak w ukropie, zeby wyjasnic co sie
    stalo ("linia jest pod obserwacja" albo "zresetowalismy modem i to nic
    nie dalo"). Wreszcie wyciagnalem od milej pani z infolini informacje, ze
    NIC w mojej sprawie nie beda robic bo wlasnie zmieniaja router wirtualny
    i jest to ta "slyynna wymiana routerow DSL". Wiec mialem 3 dni bez neta.
    Co ciekawe w ciagu tych 3 dni oddali moj IP innemu uzytkownikowi. Ja
    dostalem nowy, choc dowiedzialem sie o tym dzisiaj rano (ale co po bym
    poczal z ta wiedza, skoro modem byl dalej ze starym ip ?).

    Moze faktycznie cos zmieniali ... a moze to zachowanie jest normalne ?

    W tech chwili modem juz padł 2 razy pod obciazeniem 900kbit/s wiec
    niestety musze zmniejszyc do 850. Testujemy lacze, ale cos mi sie zdaje,
    ze problemy sa takie same jak byly :/

    --
    Sebastian Bialy - h...@p...onet.pl

  • 9. Data: 2003-04-02 00:22:18
    Od: "---||| Sauron |||---" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    powyzszej
    > informacji) oczywiscie nieoficjalnie powiedzial ze plany wymiany sa na

    to sobie wyslij tracerouta na dowolny adres z łącza iDSL jak w drugim
    hopie zgłosi ci sie np. kra-ru2.tpnet.pl to jestes przełączony na nowy
    router juniper

    stare routery lucenta nie miały wpisow w revdns

  • 10. Data: 2003-04-02 07:14:31
    Od: "Maciej Machacz" <x...@i...pl>

> [...]
    >
    > W tech chwili modem juz padł 2 razy pod obciazeniem 900kbit/s wiec
    > niestety musze zmniejszyc do 850. Testujemy lacze, ale cos mi sie zdaje,

    [root@serwer root]# traceroute uj194.internetdsl.tpnet.pl
    traceroute to uj194.internetdsl.tpnet.pl (80.55.139.194), 30 hops max, 38
    byte packets
    1 tn181.internetdsl.tpnet.pl (80.55.117.181) 2.711 ms 1.421 ms 1.771 ms
    2 kra-ru2.tpnet.pl (213.25.2.81) 55.382 ms 60.496 ms 57.543 ms
    3 uj193.internetdsl.tpnet.pl (80.55.139.193) 67.320 ms 67.909 ms 70.630
    ms
    4 uj194.internetdsl.tpnet.pl (80.55.139.194) 76.361 ms 79.463 ms 69.825
    ms
    [root@serwer root]#

    Jestes juz na nowym tym samym routerze tak jak i ja - dzwon do BOK'u i zrob
    awanture (tak jak ja zrobilem) zeby wgrali ci najnowszy flash do modemu -
    problemy znikna.

    Jesli wgraja taki flash jak ja - zapomnisz o resetowaniu modemu.

    Maciej Machacz | mailto:x...@i...pl
    ICQ:54914949 | GG:17979