  • 21. Data: 2014-11-01 07:40:17
    Temat: Re: dxo optics pro za darmo
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Freitag, 31. Oktober 2014 14:02:12 UTC+1 schrieb mt:
> [...]
    warstwach do dyspozycji w PS element.Jesli w 16 - bitach to roznicy nie widac nawet
    po wielu zabiegach obrobczych.

    > Nie masz. Przede wszystkim obrazek masz już w 8 bitach do dalszej
    > obróbki.

    jestes w bledzie-

    w ACR , color managment ustawiasz 8 lub 16 bit/kanal.
    to jest informacja jak ma byc wywolany raw.

    > Nie można wczytać profili obiektywów do korekcji,

    oczywiscie , ze mozna , tak jak w duzym PS

    tzn nie masz profili w ACR , lecz przy obrobce obrazu RGB.

    zreszta w ACR profile tez dzialaja na obrazie RGB.

    Wciąż nie ma symulacji
    > druku,
    masz mozliwosc wprowadzenia profili barwnych urzadzen wyjscia , a wiec drukarek
    rowniez.

    >dlatego uważam, że oszczędność 100 zł nie warta jest rezygnowania
    > z takiej liczby funkcji, a to co jest dostępne w Elements poza ACR jest
    > również dostępne (a nawet więcej) w wielu darmowych programach do obróbki.

    kazdy musi decyzje podjac sam. sa rozne potrzeby , rozne preferncje.
    moje doswiadczenie z pse jest wiecej niz b. dobre.
    za nieiwlkei pieniadze dostajesz swityn ACR i bardzo ergonomiczny program do obrobki.
    Pracuje sie niem latwiej niz duzym PS , w praktyce mozna dojsc do takich samych
    wynikow.

    Ja tez uwazam , ze warto kupic LTR. Cena od paru lat jest adekwatna do mozliwosci
    programu i rynku.
    Pamietam kiedy przed paru laty kosztowal ok 400 - 450 euro - to byla przedada.

  • 22. Data: 2014-11-01 07:50:11
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]

    > druku,

    masz mozliwosc wprowadzenia profili barwnych urzadzen wyjscia , a wiec drukarek,
    monitorow rowniez.

> [...]

    kazdy musi decyzje podjac sam. sa rozne potrzeby , rozne preferncje.
    moje doswiadczenie z pse jest wiecej niz b. dobre.
    za niewielkie pieniadze dostajesz swietny ACR, choc lekko okrojony i bardzo
[...]

    Pamietam kiedy przed paru laty kosztowal ok 400 - 450 euro - to byla przesada.

  • 23. Data: 2014-11-01 09:58:30
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-10-30 15:51, JDX wrote:
    [...]
    > A co się tyczy DxO to po wejściu na wskazaną stronę otrzymujemy "This
    > page is under maintenance and will be available on October 31, 2014". A
    > wczoraj stało tam, że będzie dostępna 30 października. :-)
    http://www.dxo.com/intl/dphotographer

    Hehe, a teraz napisali, że strona będzie dostępna 4 listopada. :-)
    Wniosek: DxO Optics to szmelc sądząc po dotychczasowych działaniach
    firmy w tym temacie. :-)

  • 24. Data: 2014-11-01 12:01:20
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-11-01 07:40, XX YY pisze:

    warstwach do dyspozycji w PS element.Jesli w 16 - bitach to roznicy nie widac nawet
    po wielu zabiegach obrobczych.

    > jestes w bledzie-

    Nie rozumiesz tego co czytasz, po "open image", czyli jak już wczytasz
    obrazek z ACR do właściwego Elements, masz go w 8 bitach do dalszej
    pracy na warstwach.

    > oczywiscie , ze mozna , tak jak w duzym PS

    Gdzie w Elements masz korekcję wad obiektywu w oparciu o jego profil?
    Konkretnie, która to pozycja menu?

    > Wciąż nie ma symulacji
    > masz mozliwosc wprowadzenia profili barwnych urzadzen wyjscia , a wiec drukarek
    rowniez.

    Gzie w Elements (a właściwie w samym ACR w nim) masz opcję, aby
    symulować urządzenie wyjścia na etapie wyświetlania pliku, czyli podpiąć
    profil podczas wołania raw aby monitor symulował wygląd obrazu na
    drukarce? Bo to, że można przypiąć profil podczas zapisywania pliku to
    jest zupełnie inna bajka niż softproofing podczas wywoływania raw, a
    jeżeli nie widzisz różnicy to nie rozumiesz całego CMS.

    --
    marcin

  • 25. Data: 2014-11-01 13:48:09
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Nie rozumiesz tego co czytasz, po "open image", czyli jak już wczytasz
    > obrazek z ACR do właściwego Elements, masz go w 8 bitach do dalszej
    > pracy na warstwach.

    Nie.

    jesli otworze obrazek ma tyle bitow ile zadeklaruje w wolarce ACR.
    nie ma jeszcze dodatkowych warstw. jest tylko jedna warstwa - tlo.
    obrobke mozna prowadzic w 16 b.
    Jesli sa jakies ograniczenia w pewnych funkcjach do 8 b to robi sie je na koncu,
    jesli jest to mozliwe.

    > Gdzie w Elements masz korekcję wad obiektywu w oparciu o jego profil?
    > Konkretnie, która to pozycja menu?

    w pluginach.
    stosowalem o ile pamietam PTlens.
    nie che mi sie instalowac zeby pokazac.

    > Gzie w Elements (a właściwie w samym ACR w nim) masz opcję,

    w acr nie masz , w kazdym razie ja nie pamietam.
    w ps moszesz w nastawach wybrac odpowiednie profile kolorystyczne.

  • 26. Data: 2014-11-01 14:41:59
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-11-01 13:48, XX YY pisze:

    > w pluginach.
    > stosowalem o ile pamietam PTlens.
    > nie che mi sie instalowac zeby pokazac.

    PTLens jest płatnym pluginem, kosztuje 25$, więc Elements plus PTLens
    wyjdzie praktycznie tyle samo co nie wykastrowany Lr.

    > w acr nie masz , w kazdym razie ja nie pamietam.
    > w ps moszesz w nastawach wybrac odpowiednie profile kolorystyczne.

    Nie opowiadaj bajek. Elements nie ma żadnego CMS, nie da się podpiąć
    profilu przy wyświetlaniu zdjęcia, można tylko konwertować pomiędzy ARGB
    i sRGB i to ostatnie można przypiąć na końcu przy zapisie pliku.

    --
    marcin

  • 27. Data: 2014-11-01 14:45:34
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <5454a0bb$0$18095$65785112@news.neostrada.pl>,
    JDX <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Hehe, a teraz napisali, że strona będzie dostępna 4 listopada. :-)
    > Wniosek: DxO Optics to szmelc sądząc po dotychczasowych działaniach

    E, moze poszli na cmentarz?
    --
    TA

  • 28. Data: 2014-11-01 15:19:26
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > profilu przy wyświetlaniu zdjęcia, można tylko konwertować pomiędzy ARGB
    > i sRGB i to ostatnie można przypiąć na końcu przy zapisie pliku.

    a moze bys tak najpierw kupil sobie pse, zapoznal sie z nim i potem wyrazal opinie.
    mialo byc twoim zdamiem niemozliwym obrabiac w 16b - a jest
    mialo byc twoim zdaniem niemozliwym wprowadzenie profiili obiektywow - a jest

    gdybys znal progam to wiedzialbys , ze mozna zmieniac profile kolorystyczne.
    wprawdzie nie nazywa sie to symulacja wydruku ( choc ostatniej wersji pse nie znam ,
    nie wiem co tam zmienili) , niemniej jednak zmieniajac profil kolorystyczny ( zgadnij
    czego ) mozesz symulowac efekt wydruku.

    masz jeszcze troche pracy przed soba.

  • 29. Data: 2014-11-01 15:24:56
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-11-01 15:19, XX YY pisze:

> [...]
    , nie wiem co tam zmienili) , niemniej jednak zmieniajac profil kolorystyczny (
    zgadnij czego ) mozesz symulowac efekt wydruku.

    Gdybyś widział na oczy ten PSE, to sam byś nie pisał głupot. Pokaż,
    gdzie w tym Elements można podpiąć profil powiedzmy dla drukarki Epson
    StylusPro9890 i papieru perłowego Ilford Omnijet Photo RC, aby symulować
    wygląd zdjęcia w trakcie edycji?

    --
    marcin

  • 30. Data: 2014-11-01 16:16:11
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > gdzie w tym Elements można podpiąć profil powiedzmy dla drukarki Epson
    > StylusPro9890 i papieru perłowego Ilford Omnijet Photo RC, aby symulować

    masz racje . jak zwykle zreszta tylko ze:

    gdybys rzeczywiscie robil przyzwoite zdjecia to wiedzialbys , ze sa profile monitorow
    emulujace drukarki.
    instalujesz taki profil i wybierasz w pse jaki odpowiada.
    poszukaj w sieci to znajdziesz , mnie sie nie chce szukac.

    a wiec mialo sie nie dac w 16 b a sie da.
    mialo nie byc profili obiektywow a sa.
    mialo sie nie dac emulowac drukarki a sie da.

    nie pomyliles sie aby w swoich osadach ?
    jestes pewien , ze znasz materie na temat ktorej zabierasz glos ?