  • 1. Data: 2015-05-15 10:04:05
    Temat: dziecko w foteliku - to zależy od jego wzrostu.
    Od: "Jawampo" <r...@a...pl>

    dziecko w foteliku - to zależy od jego wzrostu.
    http://www.motofakty.pl/artykul/uwaga-kierowcy-od-po
    niedzialku-18-maja-nowe-przepisy-i-wyzsze-kary.html

    150 cm bez fotelika od 15 maja

    już od 15 maja, obowiązek przewożenia dziecka w foteliku zależy tylko i wyłącznie od
    jego wzrostu. Dotychczas obowiązywała granica wieku 12 lat, albo wzrostu 150 cm.

    Przyjęto, że dziecko, które przekroczy granicę 150 cm, będzie mogło jeździć bez
    fotelika. Jeśli nie przekroczy tego wzrostu, będzie musiało jeździć w foteliku aż do
    osiągnięcia pełnoletności. Ze wzrostem dziecka związane są jeszcze dwa zapisy.
    Przepisy zabraniają przewożenia dzieci o wzroście poniżej 150 cm na przednim fotelu
    bez fotelika bezpieczeństwa. Dopuszczają za to możliwość przewożenia na tylnym
    siedzeniu bez fotelika dzieci, które mierzą minimum 135 cm. Warunkiem jest zapięcie
    dziecku pasów.

    Jako generalną zasadę przyjęto zakaz przewożenia dzieci do lat 3 pojazdami, które nie
    są wyposażone w pasy bezpieczeństwa. Wyjątkiem od tej reguły jest przewożenie dzieci
    taksówką.

    Istnieje także możliwość przewożenia trzeciego dziecka na tylnej kanapie w środkowym
    miejscu, w autach nie przystosowanych do montażu trzeciego fotelika. Warunkiem jest
    wiek powyżej 3 lat i zapięcie pasami bezpieczeństwa, a pozostała dwójka dzieci musi
    jednak znajdować się w fotelikach bezpieczeństwa.

    Przypominjmy, że za przewożenie dzieci bez fotelika grozi mandat w wysokości 150 zł i
    6 punktów karnych.

    Jeżeli ktoś ma link do ustawy/rozporządzenia w powyższej sprawie to poproszę.

  • 2. Data: 2015-05-15 11:57:50
    Temat: Re: dziecko w foteliku - to zależy od jego wzrostu.
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Jako generalną zasadę przyjęto zakaz przewożenia dzieci do lat 3
    > pojazdami, które nie są wyposażone w pasy bezpieczeństwa. Wyjątkiem
    > od tej reguły jest przewożenie dzieci taksówką.

    Matki z dziecmi wynocha z autobusow do taksowek;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2015-05-15 14:52:29
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa

    Nie masz dzieci prawda?

  • 4. Data: 2015-05-15 14:53:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-15 o 14:52, Bolko pisze:

    > Nie masz dzieci prawda?

    Co ma piernik do wiatraka?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-05-15 15:26:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Liwiusz wrote:

    > Co ma piernik do wiatraka?

    makę

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2015-05-15 21:28:49
    Od: "Stefik" <d...@c...pl>

    Użytkownik "Jawampo" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

    http://www.motofakty.pl/artykul/uwaga-kierowcy-od-po
    niedzialku-18-maja-nowe-przepisy-i-wyzsze-kary.html

    > Jeżeli ktoś ma link do ustawy/rozporządzenia w powyższej sprawie to
    > poproszę.

    0591

  • 7. Data: 2015-05-17 16:55:39
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 15 May 2015 10:04:05 +0200, "Jawampo" <r...@a...pl> wrote:

> [...]
    siedzeniu bez fotelika dzieci, które mierzą minimum 135 cm. Warunkiem jest zapięcie

    "Zezwala się na przewożenie w pojeździe kategorii M1, N1, N2 i N3, o
    których mowa w załączniku
    nr 2 do ustawy, na tylnym siedzeniu pojazdu, dziecka mającego co
    najmniej 135 cm wzrostu przytrzymywanego
    za pomocą pasów bezpieczeństwa w przypadkach, kiedy ze względu na masę
    i wzrost dziecka nie jest możliwe
    zapewnienie fotelika bezpieczeństwa dla dziecka lub innego urządzenia
    przytrzymującego dla dzieci zgodnego
    z warunkami, o których mowa w ust. 3."

    Może mi ktoś wyjasnić o jakie to przypadki dotyczące masy i wzrostu
    dziecka?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 8. Data: 2015-05-18 07:29:40
    Od: "Stefik" <d...@c...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przytrzymującego dla dzieci zgodnego
    > z warunkami, o których mowa w ust. 3."
    >
    > Może mi ktoś wyjasnić o jakie to przypadki dotyczące masy i wzrostu

    Zmiana przepisów dotyczących przewożenia dzieci.
    Wprowadzonych zostało również kilka odstępstw od ogólnych zasad przewożenia
    dzieci. Dopuszczono m.in., aby dzieci mieszczące się w przedziale wzrostu
    135-150 cm, podczas przewożenia na tylnym siedzeniu były przytrzymywane za
    pomocą pasów bezpieczeństwa pojazdu, a więc bez fotelika oraz urządzenia
    przytrzymującego, jeżeli ze względu na masę i wzrost tego dziecka nie jest
    możliwe zapewnienie mu odpowiedniego urządzenia. W praktyce dotyczy to
    przewożenia dziecka mieszczącego się w powyższym przedziale wzrostu, którego
    waga ciała przekracza 36 kg, a więc przewidzianą w przepisach maksymalną
    wagę dla urządzenia przytrzymującego dla dziecka. Powyższe wyłączenie nie
    dotyczy przewożenia dziecka na przednim siedzeniu pojazdu, co powinno
    każdorazowo odbywać się z wykorzystaniem fotelika lub urządzenia
    przytrzymującego.
    http://www.kmp.szczecin.pl/index.php?option=com_cont
    ent&view=article&id=3635:zmiana-przepisow-dotyczcych
    -przewoenia-dzieci&catid=45:wiadomo&Itemid=29