  • 11. Data: 2017-05-01 23:11:54
    Temat: Re: elektrownia wodna kinetyczna
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 maja 2017 16:03:05 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > I dwie ciekawostki
    > https://www.youtube.com/watch?v=Htemt4Wu_iY
    > https://www.youtube.com/watch?v=JgGaB068ayM
    >
    > Zabawka dla naiwnych, przyklad zle wydanych pieniedzy, czy w
    > niektorych miejscach jak najbardziej ma to sens ?

    Myślałem o czymś takim kiedyś, ale w zasadzie to jest wyciąganie
    kasy z kieszeni wodociągowców, bo to co my pozyskamy turbiną,
    to oni muszą wrzucić za pomocą pompy + straty, więc trochę lipa ;)

    L.

  • 12. Data: 2017-05-02 01:13:07
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 01.05.2017 23:11, Lisciasty wrote:

    > Myślałem o czymś takim kiedyś, ale w zasadzie to jest wyciąganie
    > kasy z kieszeni wodociągowców, bo to co my pozyskamy turbiną,
    > to oni muszą wrzucić za pomocą pompy + straty, więc trochę lipa ;)

    Może ujęcie wody mają ponad miastem i płynie grawitacyjnie.

    Ale i tak marne 5kW...

    pzdr
    bartekltg

  • 13. Data: 2017-05-02 01:55:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 May 2017 01:13:07 +0200, bartekltg napisał(a):

    > Może ujęcie wody mają ponad miastem i płynie grawitacyjnie.

    Tak tam mowia, nabiera sensu ...

    > Ale i tak marne 5kW...

    ... i pewnie traci, po podsumowaniu zyskow i strat.

    ciekawe, czy wytrzyma deklarowane 20 lat ... bo przez 20 lat to moze
    by sie zwrocily koszty.

    J.

  • 14. Data: 2017-05-02 07:23:54
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-02 o 01:13, bartekltg pisze:

    > Może ujęcie wody mają ponad miastem i płynie grawitacyjnie.
    >
    > Ale i tak marne 5kW...

    Starczy na obsługę stacji monitorującej czystość wody i budki strażnika
    ujęcia.

    WM

  • 15. Data: 2017-05-04 11:26:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szczepan bialek" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    >Z Toba coraz gorzej.
    >Lopatka to przeszkoda.
    >Poziom przed przeszkoda musi byc wyzszy.

    Co nie zmienia kwestii, ze i za turbina moze byc wyzszy.

    Np plynie strumien 5m/s, teoretycznie moze wywolac spietrzenie o
    1.25m,
    ale lopatka troche odbiera, i za nia jest tylko 0.5m wyzej niz na
    poczatku strumienia.

    Mamy wytlumaczenie spadku predkosci, mamy wytlumaczenie dla energii z
    kola, tylko ... fotki brakuje :-)

    >Jak zamiast lopatek jest kamien to energia kinetyczna zamienia sie w
    >cieplo.

    Ale to gdzies dalej. Bo przed kamieniem zamienia sie na potencjalna,
    ktora z kolei zamiena sie na kinetyczna wody wokol kamienia i dopiero
    gdzies dalej sie rozprasza w calosci..

    J.