  • 1. Data: 2017-04-27 19:49:11
    Temat: Pompa perystaltyczna, jak dostroić wydajność?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mam dozownik płynu zbudowany na 10 pompach perystaltycznych (10 porcji
    równocześnie). Niestety małe chińskie rączki zbudowały pompy tak, że
    mają nieznacznie różne wydajności, na skutek czego poszczególne porcje
    mają +/- 5% różne objętości. Dozownik działa tak, że załącza pompy na
    określony czas (wszystkie naraz) i one podają do pojemników odpowiednie
    porcje płynu.
    Mam tu do Was pytanko: jak można wpłynąć na wydajność pompy
    perystaltycznej, aby uzyskać powtarzalne wartości? Wolałbym mieć
    jednakowy czas pracy wszystkich 10 pomp, ale jak trzeba to dobuduję
    sterownik, który każdej pompie da inny czas pracy.
    Jacek

  • 2. Data: 2017-04-27 21:37:37
    Temat: Re: Pompa perystaltyczna, jak dostroić wydajność?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-04-27 o 19:49, Jacek pisze:
    > jak można wpłynąć na wydajność pompy perystaltycznej
    Przydławić.

    Robert

  • 3. Data: 2017-04-27 22:02:26
    Od: Kojletjo <k...@j...pl>

    W dniu 27.04.2017 o 19:49, Jacek pisze:
> [...]
    > jednakowy czas pracy wszystkich 10 pomp, ale jak trzeba to dobuduję
    > sterownik, który każdej pompie da inny czas pracy.
    Czy ten dozownik dozuje 10 różnych cieczy do jednego pojemnika czy każda
    pompa dozuje to samo do 10 pojemników? to jedno, a po drugie czy pompa w
    czasie jednego cyklu wykonuje kilka obrotów czy ułamek obrotu?
    a po trzecie primo jakimi silnikami są napędzane?

    Rgds
    Stq

  • 4. Data: 2017-04-28 03:46:13
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 27.04.2017 o 22:02, Kojletjo pisze:

    > Czy ten dozownik dozuje 10 różnych cieczy do jednego pojemnika czy każda
    > pompa dozuje to samo do 10 pojemników?
    Jedna ciecz do 10 pojemników naraz.
    > czasie jednego cyklu wykonuje kilka obrotów czy ułamek obrotu?
    Obrotów robi dużo, trudno policzyć ale tak koło 100.
    > a po trzecie primo jakimi silnikami są napędzane?
    Silniki prądu stałego z magnesami trwałymi zasilane z zasilacza
    stabilizowanego.
    Jacek

  • 5. Data: 2017-04-28 16:31:32
    Od: 4...@g...com

    Sprzedac ta nalewarke i kupic tlokowa.

  • 6. Data: 2017-04-29 09:05:45
    Od: Kojletjo <k...@j...pl>

    W dniu 28.04.2017 o 03:46, Jacek pisze:

    > Obrotów robi dużo, trudno policzyć ale tak koło 100.
    > Silniki prądu stałego z magnesami trwałymi zasilane z zasilacza

    5% przy załączaniu na określony czas to i tak nieźle,
    lepiej będzie jak pompy będą wykonywać dokładnie taką samą
    liczbę obrotów np. napędzane jednym silnikiem na jednym
    wale, będą sprzęgnięte mechanicznie (łańcuch, pasek zębaty)
    albo zamiast mierzyć czas, bo nawet jeżeli będziesz mierzył
    dla każdej pompy oddzielnie dokładność będzie zależała
    od temperatury,pogody i fazy księżyca, zastosuj liczniki
    obrotów.

    --
    Rgds
    STQ

  • 7. Data: 2017-05-12 22:15:37
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 28.04.2017 o 16:31, 4...@g...com pisze:
    > Sprzedac ta nalewarke i kupic tlokowa.
    Szukałem, ale okazuje się, że tłokowe mają dokładność odmierzania do 1%,
    czyli na moje potrzeby trochę kiepsko. No i ceny też dość wysokie.
    Opanowałem temat stosując dla każdej pompki indywidualnie regulowany
    czas pracy. Uzyskana dokładność lepsza niż 1%, ale jeszcze nie wiem, jak
    to będzie stabilne w czasie.
    Jacek

  • 8. Data: 2017-05-13 01:16:20
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 28 kwietnia 2017 02:49:15 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > jednakowy czas pracy wszystkich 10 pomp, ale jak trzeba to dobuduję
    > sterownik, który każdej pompie da inny czas pracy.

    Po szufladzie wala mi się taka pompka z drukarki HP. Sześć wężyków na jednym wałku.
    Naklejka mówi Ismatec/Micropump, Units of IDEX Corporation. Description: Septa Less
    Pumps. Na silniku jest enkoder, prawie dokładnie to czego potrzebujesz. Poszukaj,
    może mają to samo na 10 wężyków.

  • 9. Data: 2017-05-13 07:46:44
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.05.2017 o 01:16, Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    Pumps. Na silniku jest enkoder, prawie dokładnie to czego potrzebujesz. Poszukaj,
    Dzięki! Na sterowanie silnikiem krokowym z encoderem, to ja jestem za
    cienki, ale ostatni pomysł jest taki, żeby użyć pompek z silnikami
    synchronicznymi (są gotowe dostępne w sprzedaży) plus sterowanie
    czasowe. Poza tym pompki będą pompować różne roztwory, nie zawsze
    idealnie czyste i pompa musi mieć wężyk minimum fi 6 wewnątrz.
    Jacek

  • 10. Data: 2017-05-13 09:56:02
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 13 maja 2017 14:46:47 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > czasowe. Poza tym pompki będą pompować różne roztwory, nie zawsze
    > idealnie czyste i pompa musi mieć wężyk minimum fi 6 wewnątrz.

    W tej mojej siedzi silniczek DC, ma naklejkę Mitsumi. Cały moduł był podłączony do
    procesora kabelkiem z pięcioma żyłami.