  • 301. Data: 2022-08-16 10:24:57
    Temat: Re: elektryfikacja 2
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-08-2022 o 10:21, J.F pisze:

    > Wow, czego to sie czlowiek nie dowie.
    >
    > Czyli naladowanie samochodu 1f wymaga sasiadow lub wlaczenia kuchenki?
    >
    > Sa jakos oznakowane takie falowniki ... zeby go przypadkiem nie kupic?

    Ale którego?
    Bo generalnie off-gridy stosujesz łącznie z bateriami, a on-gridy z
    siecią zewnętrzną.
    Problemy które wymyślasz wtedy nie istnieją....

    > Ja tam lubie ciepłą wode :-)

    A na kogo głosowałeś?

  • 302. Data: 2022-08-16 10:31:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Tuesday, August 16, 2022, 10:21:20 AM, you wrote:

    > Wow, czego to sie czlowiek nie dowie.
    > Czyli naladowanie samochodu 1f wymaga sasiadow lub wlaczenia kuchenki?

    W normalnej sytuacji sieć sobie poradzi z niezrównoważeniem.

    > Sa jakos oznakowane takie falowniki ... zeby go przypadkiem nie kupic?

    On-grid nie działa bez sieci...

    > Ja tam lubie ciepłą wode :-)

    Garnek z wodą podgrzejesz na kozie. A jak chcesz prysznica, to rura
    miedziana wokół rury kominowej i izolacja ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 303. Data: 2022-08-16 10:35:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-08-2022 o 10:23, J.F pisze:

    > Do ładowania samochodu, do grzania wody albo domu,
    > do komputera.

    To będzie produkcja i to chwilowa.
    A nadprodukcja o którą pytałem?

    > O ile rozumiem problem, to kolega chce inwestowac, bo jak mu prad
    > odłączą, to mimo solarow zostaje bez prądu ?

    Tak jest przy on-gridach.
    Trudno żeby porazić gościa pracującego na słupie napięciem z pv.

  • 304. Data: 2022-08-16 12:15:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 10:35:25 +0200, Cavallino wrote:

    > To będzie produkcja i to chwilowa.
    > A nadprodukcja o którą pytałem?

    Jak sie nie da wcisnac do sieci, to nie wolno produkowac.
    Albo wode w basenie grzac :-)

    Tylko co kolega robi - dodatkowe kW chce zainstalowac, zeby
    nadprodukcji nie miec ?

    > Tak jest przy on-gridach.
    > Trudno żeby porazić gościa pracującego na słupie napięciem z pv.

    A te offgrid to co - dwa gniazdka w domu i przelaczanie?

    J.

  • 305. Data: 2022-08-16 12:18:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 10:24:57 +0200, Cavallino wrote:

    > Ale którego?
    > Bo generalnie off-gridy stosujesz łącznie z bateriami, a on-gridy z
    > siecią zewnętrzną.
    > Problemy które wymyślasz wtedy nie istnieją....

    A jak chce miec PV, siec i baterie?

    I mozliwie malo ciagnac z sieci, za to w miare mozliwosci tam wciskac
    ?

    > A na kogo głosowałeś?

    Myslisz, ze Tusk by wojny nie wywolal, czy nie dal sie, i gaz i wegiel
    z Rosji dalej sprowadzal ?

    J.

  • 306. Data: 2022-08-16 12:35:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-08-2022 o 12:15, J.F pisze:

    > Jak sie nie da wcisnac do sieci, to nie wolno produkowac.

    Czyli co ma zrobić falownik Twoim zdaniem?

    > Albo wode w basenie grzac :-)

    No wiem.
    Ale tego falownik też nie jest w stanie zorganizować.

    > Tylko co kolega robi - dodatkowe kW chce zainstalowac, zeby
    > nadprodukcji nie miec ?

    Nie - pisząc o off grid, miał na myśli baterie.

    > A te offgrid to co - dwa gniazdka w domu i przelaczanie?

    Nie - ładowanie WŁASNYCH baterii zamiast oddawania do sieci.

  • 307. Data: 2022-08-16 12:38:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-08-2022 o 12:18, J.F pisze:

    > A jak chce miec PV, siec i baterie?

    To dodaje jakiś sterownik, niezależnie od pv

    > I mozliwie malo ciagnac z sieci, za to w miare mozliwosci tam wciskac
    > ?

    Ale co, prąd z baterii?

    > Myslisz, ze Tusk by wojny nie wywolal,

    Myślę że jak głosowałeś przeciwko ciepłej wodzie w kranie (taka potoczna
    nazwa polityki PO), to będzie jak chciałeś - nie będziesz jej miał.

    I wielu innych rzecz też - bo Cię stać na nie po inflacji by pis nie będzie.

  • 308. Data: 2022-08-16 13:31:57
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 15.08.2022 o 19:45, mk4 pisze:

    > O to to -nikt o tym nie mowi.
    >
    > W przypadku zawieruchy (cokolwiek by to mialo byc) paliwa na
    > przejechanie kilku tysiecy kilomatrow wystarczy z pewnoscia. A jak ktos
    > ma chalupe i troche terenu to sobie moze nawet maly zapas utrzymywac.
    >
    > No a prad? Niech tak odetna ladowarki na dzien dobry. To nawet jak z
    > paneli w domu naladujesz to gdzie zajedziesz? 400km? No a odlaczyc prad
    > dość latwo.
    >
    > A moze byc tez tak, ze prad dla ladowarek wylaczy sam rzad dla "dobra"
    > obywateli. Wlasnie, zeby sie np. nie przemieszczali ;)

    No i co to za problem. Jedziesz i patrzysz po domach, gdzie są panele.
    Problem jest by nie wpaść w łapankę. Ale to jest problem nie tylko w
    lockdownie.

  • 309. Data: 2022-08-16 13:32:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 12:35:35 +0200, Cavallino wrote:

    > Czyli co ma zrobić falownik Twoim zdaniem?

    Przestac wciskac. fotoogniwa na szczescie nie wybuchna, jak sie z nich
    energi nie odbierze :-)

    > No wiem.
    > Ale tego falownik też nie jest w stanie zorganizować.

    Glupi falownik :-)

    > Nie - pisząc o off grid, miał na myśli baterie.

    No wlasnie, czyli nie w nadprodukcji problem.

    > Nie - ładowanie WŁASNYCH baterii zamiast oddawania do sieci.

    No i co dalej z tymi bateriami?
    kiedys sie przeciez naładuja, i wiecej ładowac nie mozna, bo wybuchną.

    J.

  • 310. Data: 2022-08-16 13:33:15
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 15.08.2022 o 20:08, ddddddddddddd pisze:

    > tylko płynne paliwo można przechować znacznie taniej i na znacznie
    > większą odległość.

    No ale po co poruszać się na większe odległości?