  • 1. Data: 2009-05-02 17:40:09
    Temat: energia,bateria w laptopie
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    1.
    czy mozecie polecic dobry, sprawdzony przez Was program do zarządzania
    energią w laptopie? [w sieci duzo o tym, ale co jest faktycznie topowe...?]
    (zdaje sie, że mam na mysli program do dowolnego rodzaju laptopa)

    2.
    a co skutecznego mozna zrobic z bateria, by "trzymala" dluzej i w ogole
    "jakos sie" zregenerowala, ma juz swoje lata (operacje techniczne,jakas
    dlubanine - wykluczam)?
    Moze jakis soft? Jaki?

  • 2. Data: 2009-05-02 21:57:10
    Temat: Re: energia,bateria w laptopie
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 02.05.2009 19:40, 1634Racine pisze:
    > czy mozecie polecic dobry, sprawdzony przez Was program do zarządzania
    > energią w laptopie? [w sieci duzo o tym, ale co jest faktycznie topowe...?]
    > (zdaje sie, że mam na mysli program do dowolnego rodzaju laptopa)

    Co przez to rozumiesz?

    Przecież sam system operacyjny ma zazwyczaj wbudowane odpo-
    wiednie funkcje...

    > a co skutecznego mozna zrobic z bateria, by "trzymala" dluzej i w ogole
    > "jakos sie" zregenerowala, ma juz swoje lata (operacje techniczne,jakas
    > dlubanine - wykluczam)?

    Nie da się. Jak jest zużyta, to jest zużyta. Można co naj-
    wyżej *zapobiegać* zużyciu, gdy się ma nową lub jeszcze nie
    bardzo zajechaną baterię:

    http://www.grush.one.pl/article.php?id=baterie

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-05-03 16:17:30
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Co przez to rozumiesz?
    >
    > Przecież sam system operacyjny ma zazwyczaj wbudowane odpo-
    > wiednie funkcje...

    ktore sie sprawdzaja dosc srednio w porownaniu do roznego softu do tego
    dedykowanego.
    nawet dodawany przez producenta.

    mysle ze tworcy watku chodzilo bardziej o soft do zarzadzania enegria gdzie
    mozesz sobie tworzyc profile i recznie rozne rzeczy ustawiac.
    juz na prostym sofcie Lenovo przy zmianie parametrow prostym suwakiem czas
    pracy na bateri potrafi sie zwiekszyc dwokrotnie.

    same mechanizmy w systemie niewiele daja

    --
    pzdr
    piotrek

  • 4. Data: 2009-05-03 19:37:34
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a co skutecznego mozna zrobic z bateria, by "trzymala" dluzej i w ogole
    > "jakos sie" zregenerowala, ma juz swoje lata (operacje techniczne,jakas

    Wyjmij baterię, wtedy zaoszczedzisz - choć jesli już zacząłeś ja męczyć to i
    tak umrze po pewnym czasie.

  • 5. Data: 2009-05-03 20:02:58
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Piotrek <...@...ru> zwrócił błąd:

> [...]
    > pracy na bateri potrafi sie zwiekszyc dwokrotnie.
    >
    > same mechanizmy w systemie niewiele daja

    W Viście dają dużo.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 6. Data: 2009-05-03 20:31:17
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 03.05.2009 18:17, Piotrek pisze:
    > ktore sie sprawdzaja dosc srednio w porownaniu do roznego softu do tego
    > dedykowanego.
    > nawet dodawany przez producenta.

    Szczegóły, proszę.

    Owszem, w Windows XP nie ma może za dużo opcji (aczkolwiek
    to co jest zazwyczaj wystarcza -- SpeedStepa nie ma co spe-
    cjalnie regulować).

    Za to w Viście już tych opcji jest w cholerę i trochę. Bar-
    dzo polecam je przeglądnąć. I oprogramowanie Lenovo pod
    Vistą w zasadzie zmienia tylko parametry systemowe.

    Podobnie to wygląda pod innymi systemami. Pod Linuksem mo-
    żesz w zasadzie *wszystko* regulować samym systemem opera-
    cyjnym.

    > mysle ze tworcy watku chodzilo bardziej o soft do zarzadzania enegria gdzie
    > mozesz sobie tworzyc profile i recznie rozne rzeczy ustawiac.

    W samym Windows też to można.

    > juz na prostym sofcie Lenovo przy zmianie parametrow prostym suwakiem czas
    > pracy na bateri potrafi sie zwiekszyc dwokrotnie.

    *Jakich* parametrów?

    > same mechanizmy w systemie niewiele daja

    Zdziwiłbyś się.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |