  • 1. Data: 2009-05-02 17:31:41
    Temat: HIS X1650pro IceQ problem
    Od: Slawomir <g...@v...pl>

    Witam

    Kupiłem sobie na allegro kartę ati radeon his x1650pro 256MB ddr 2 128
    bit odinstalowałem stare stery od redeona 9200, włożyłem kartę,
    odpaliłem, zainstalowałem najnowsze sterowniki i mam problem. Przy
    niektórych czynnościach z na moment znika obraz i się pojawia.
    Domyślam się, ze to ten system ati jak coś mu nie gra to próbuje
    ustawić po swojemu. Ale też nie mogę odpalić 3DMarka 2001 SE i 3DMarka
    2003. 2001 zwraca taki komunikat - "Your 3D accelerator does not have
    enough memory for this display mode. Downgrade your display settings
    and try again" a 3DMark 2003 "DrawIndexedPrimitive failed - Out of
    video memory"
    Moja konfiguracja na tym kompie to:
    Barton 2500 AMD Athlon XP
    2GB ram
    płyta ASRock K7VT4A Pro
    Windows XP SP3
    DirectX 9,0c

    Czy to może być coś z kartą? BO nie wiem czy ewentualnie ścigać gostka
    co mi sprzedał czy coś może wystarczy zaradzić.

    Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

    pozdrawiam
    Sławek

  • 2. Data: 2009-05-03 12:10:49
    Temat: Re: HIS X1650pro IceQ problem
    Od: Slawomir <g...@v...pl>

    Dodam jeszcze, ze zainstalowałem starsze sterowniki i już mi sie
    odpala ale po prostu obraz znika-pojawia się, znika-pojawia, tak to
    wygląda że procesor graficzny się restartuje. No i w 2001 miałem 11000
    w 2003 5600 nie wiem czy to dobrze ale przeszedł oba tylko to znikanie
    cholerne. Kurde co to może być? Monitor mam LCD podłączony pod DVI.
    Yasilacy to modecom 350W na pokładzie jeden dysk 80GB, nagrywarka CD,
    napęd DVD, tuner TV i dwa wiatraczki małe. Może to być, że zasilacz
    nie wydala i dlatego on tak reaguje? Czy jakby zasilacz nie mógł
    pociągnąć to po prostu w ogóle bym nie mógł korzystać z kompa nawet w
    2d.
    Może ktoś się z tym spotkał albo ma jakiś pomysł bo kurde nie wiem czy
    mi koleś mimo zapewnień sprzedał shrot kartę czy coś ze sterami nie
    tak, czy zasilacz słaby czy jeszcze inny powód.

    tnx
    Sławek

  • 3. Data: 2009-05-04 16:09:35
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Odznacz w opcjach karty VPU Recovery i zobacz co się będzie działo.

    PC

  • 4. Data: 2009-05-04 16:11:05
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Slawomir pisze:
> [...]
    > nie wydala i dlatego on tak reaguje? Czy jakby zasilacz nie mógł
    > pociągnąć to po prostu w ogóle bym nie mógł korzystać z kompa nawet w

    Jaki ten MOdecom, MC czy Feel ?

  • 5. Data: 2009-05-04 16:39:55
    Od: Slawomir <g...@v...pl>

    On 4 Maj, 18:09, "PC" <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Odznacz w opcjach karty VPU Recovery i zobacz co się będzie działo.
    >
    > PC

    Jak odznacze to to jest to samo, pod 2D sobie czasem mrugnie jak coś
    robię. Jak odpalę 3Dmark to po chwili takiego mrugania się wiesza.

    Sławek

  • 6. Data: 2009-05-04 16:40:14
    Od: Slawomir <g...@v...pl>

  • 7. Data: 2009-05-04 16:47:04
    Od: Slawomir <g...@v...pl>

    On 4 Maj, 18:11, Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]
    transkomp.com> wrote:

    > Jaki ten MOdecom, MC czy Feel ?

    Kurde nie wyczytałem tam ani MC ani Feel
    Tyle że coś GT-{Pr) nie wiem naklejka jest trochę pozacierana bo jak
    go kiedyś wygłuszałem to naklejałem na te boki maty.
    Ale logo to jest takie duże czerwone M a pod nim mode com

  • 8. Data: 2009-05-04 18:04:47
    Od: "Silent_Bob " <n...@N...gazeta.pl>

    Objawy które opisujesz (na chwilę "czarny ekran", potem normalny obraz)
    wskazują na resetowanie sterownika grafiki przez funkcję VPU recover. Czy po
    "przywróceniu obrazu" pojawia się jakiś komunikat?
    Najpierw sprawdź czy karta nie jest przetaktowana (standardowo 600/800) i czy
    się nie przegrzewa.
    Sprawdź też jakimś programem diagnostycznym ile wykrywa pamięci na karcie.

  • 9. Data: 2009-05-04 19:52:27
    Od: Slawomir <g...@v...pl>

    On 4 Maj, 20:04, "Silent_Bob " <n...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > się nie przegrzewa.
    > Sprawdź też jakimś programem diagnostycznym ile wykrywa pamięci na karcie.

    Tak domyśliłem się że on restartuje procesor graficzny ale właśnie nie
    pojawia się żaden komunikat. No moze coś w jakieś logi wrzuca, będę
    musiał sprawdzić. Karta chyba się nie przegrzewa bo jak dotykam tam
    kości pamięci to tylko ciepłe są i jakos ekstra ciepłego powietrza też
    nie wydmuchuje. Z tym przetaktowaniem to nie wiem jak sprawdzić a
    EVEREST mi pokazuje: rozmiar pamięci 256MB czyli tyle ile karta ma,
    częstotliwość takotwania układu graficznego 594MHz (orginalny:
    600MHz), częstotliwość taktowania [rzetwornika RAMDAC 400 MHz a niżej
    jeszcze jest rzeczywista częstotliwość taktowanie 392 (orginalny
    400MHz) i efektywna częstotliwość taktowania 784MHz - skorzystałem z
    EVEREST Ultimate Edition najnowszego jaki jest na stronie producenta
    tego progosa.

    Sławek

  • 10. Data: 2009-05-04 20:00:01
    Od: Slawomir <g...@v...pl>