  • 1. Data: 2009-02-24 10:12:45
    Temat: [filozoficzno-teoretyczne] W czym pisac?
    Od: WRonX <w...@-...net>

    Witam.

    Nie chce zadawac pytania w stylu "w jakim jezyku najlepiej napisac
    program", bo choc wiem, ze niektore jezyki/technologie bardziej sie
    nadaja do niektorych rozwiazan, mam bardziej ogolne pytanie.

    Pamietam, ze najpierw pisalem w Turbo Pascalu (heh... jak pewnie polowa
    z nas tutaj). Potem przyszedl C++, w srodowisku Borlandowskim, o ile
    pamietam. Chwytalo sie tcl'a troche (juz nie pamietam, co to jest), z
    musu asemblera na Z80 i '51 (stare czasy), w koncu na dlugo zatrzymalem
    sie przy Borland C++ Builder 5 a potem 6. Az wyladowalem przy PHP i
    pisze uzywajac PSPada :)

    Celowo mieszam tu jezyki i narzedzia do pisania kodu. Dlaczego?
    Zastanawiam sie, co wybrac, co by nie bylo na starcie przestarzale. Nie
    ukrywam, ze Builder podobal mi sie chyba najbardziej - ze wzgledu na
    wygode i prostote obslugi. Nie musialem sie meczyc z ustawianiem
    obiektow/kontrolek, czy czego tam. Moglem "wyklikac" interfejs i
    spokojnie zajac sie kodem. A przy obecnych ilosciach RAMu, pojemnosciach
    HDD i szybkosciach CPU, nie widze koniecznosci pisania w asemblerze,
    zeby tylko kod byl maksymalnie okrojony z niepotrzebnych rzeczy. Uwazam,
    ze narzedzia typu rozbudowanego IDE sa bardzo pomocne. Niestety, jak
    widze, BCB zbyt przyszlosciowy nie jest. Chyba nie jest juz w ogole
    rozwijany...?
    Czym warto sie teraz zajac, co nie byloby skazane na naturalna smierc w
    ciagu kilku lat? Myslalem o C# w jakims Visual Studio, ale nie wiem, czy
    mam racje.

    Sprobuje sprecyzowac: samego jezyka jestem w stanie sie nauczyc. Chodzi
    mi raczej o pakiet "jezyk+srodowisko", ktory bylby wygodny w uzyciu i
    byl w miare "zywym" projektem.

    A... zapomnialem wspomniec, ze chodzi mi raczej o pisanie aplikacji
    Windowsowych. Javy i tak jestem zmuszony sie w koncu nauczyc, wiec
    chcialem cos oprocz tego :)

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [ "...yet the blood of the wicked shall flow like a river." ]

  • 2. Data: 2009-02-24 10:43:10
    Temat: Re: [filozoficzno-teoretyczne] W czym pisac?
    Od: "Wiktor Zychla" <u...@n...com.eu>

    > A... zapomnialem wspomniec, ze chodzi mi raczej o pisanie aplikacji
    > Windowsowych. Javy i tak jestem zmuszony sie w koncu nauczyc, wiec

    w ogóle się nie zastanawiaj, tylko idź w kierunku C# + .NET. innych, równie
    wpływowych technologii w ciągu najbliższych lat prawdopodobnie nie należy
    się spodziewać - można co najwyżej oczekiwać dalszej ewolucji .NET i
    zajmowania kolejnych obszarów technologicznych.

    Wiktor Zychla

  • 3. Data: 2009-02-24 10:47:17
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@n...home.pl>

    WRonX pisze:
    > ze narzedzia typu rozbudowanego IDE sa bardzo pomocne. Niestety, jak
    > widze, BCB zbyt przyszlosciowy nie jest. Chyba nie jest juz w ogole
    > rozwijany...?

    Gdzie Ty siedziałeś ostatnie lata? W Bieszczadach ;)
    http://www.codegear.pl/cbuilder/

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    --
    SoftSYSTEM
    www.soft-system.pl

  • 4. Data: 2009-02-24 11:05:00
    Od: yacoll <y...@n...poczta.onet.pl>

    Wiktor Zychla pisze:

> [...]
    > nie należy się spodziewać - można co najwyżej oczekiwać dalszej ewolucji
    > .NET i zajmowania kolejnych obszarów technologicznych.

    Witam!

    Czy moglbys podac jakies argumenty przemawiajace za Twoja teza? Innymi
    slowy: dlaczego .NET a nie JEE?

    Pozdrawiam!

    --
    yacoll
    $> cd /pub

  • 5. Data: 2009-02-24 12:36:12
    Od: A.L. <a...@z...com>

    On Tue, 24 Feb 2009 11:12:45 +0100, WRonX <w...@-...net>
    wrote:

> [...]
    >program", bo choc wiem, ze niektore jezyki/technologie bardziej sie
    >nadaja do niektorych rozwiazan, mam bardziej ogolne pytanie.

    Najlepiej zmienic zawod. Programowanie to w ogole zajecie do d...

    A.L.

  • 6. Data: 2009-02-24 13:29:52
    Od: WRonX <w...@-...net>

    Przemyslaw Osmanski pisze:

    > Gdzie Ty siedziałeś ostatnie lata? W Bieszczadach ;)
    > http://www.codegear.pl/cbuilder/

    WHOA! No dobra, przyznaje sie, na Mazurach :)

    Bede sie musial zainteresowac tym projektem. Czy toto ma szanse przebic
    mozliwosci C# w .NET :)

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2009-02-24 13:59:04
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@n...home.pl>

    WRonX pisze:

    > WHOA! No dobra, przyznaje sie, na Mazurach :)
    >
    > Bede sie musial zainteresowac tym projektem. Czy toto ma szanse przebic
    > mozliwosci C# w .NET :)

    Jest natywne dla Win32 i dla mnie to jest wystarczającą przebitką, choc
    sam uzywam Delphi :)

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    --
    SoftSYSTEM
    www.soft-system.pl

  • 8. Data: 2009-02-24 19:08:13
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Przemyslaw Osmanski wrote:
    > http://www.codegear.pl/cbuilder/

    Poprawili już kompilator od wersji 6? Ciągle pamiętam stada #ifdef
    CPPBUILDER #error "not supported" #endif w paru biblitekach silnie
    korzystających z modern c++.

  • 9. Data: 2009-02-25 07:45:01
    Od: "Wiktor Zychla" <u...@n...com.eu>

    > Czy moglbys podac jakies argumenty przemawiajace za Twoja teza? Innymi
    > slowy: dlaczego .NET a nie JEE?

    nie potrzebuję nawet żadnych argumentów, wystarczy mi cytat:

  • 10. Data: 2009-02-25 07:54:07
    Temat: Re: W czym pisac?
    Od: pachu <W...@g...com>

    On 24 Lut, 11:12, WRonX <w...@-...net> wrote:

    > Sprobuje sprecyzowac: samego jezyka jestem w stanie sie nauczyc. Chodzi
    > mi raczej o pakiet "jezyk+srodowisko", ktory bylby wygodny w uzyciu i
    > byl w miare "zywym" projektem.

    Qt + Boost + Visual Studio C++ 2008 EE

    --
    pachu