  • 1. Data: 2009-02-24 10:33:56
    Temat: podejscie obiektowe przy rysowaniu obiektow
    Od: Radoslaw Jocz <r...@g...pl>

    Witam

    Pisze sobie aplikacje w skrocie mowiac
    poczatkowo startuje parser ktory tworzy na wyjsciu liste obiektow
    w pewnym momencie istnieje potrzeba ich graficznej reprezentacji.
    Obiekty dziedzicza po klasie bazowej.

    Poczatkowo uzywalem klasy pomocniczej i kilku metod statycznych do ich
    rysowania jednak podczas refactoringu stwierdzilem
    ze nie ma sensu juz dluzej traktowac ich jako zwykle struktury danych
    tylko jako obiekty ktore same siebie rysuja,
    czyli wiaze sie to z implelentacja metod bezposrednio w klasach.

    Mysle ze takie podejscie jest lepsze szczegolnie przy rozbudowie
    programu, jednak zawsze uwazam zeby zbytnio nie przesadzac z obiektowoscia.

  • 2. Data: 2009-02-27 14:47:02
    Temat: Re: podejscie obiektowe przy rysowaniu obiektow
    Od: "adamos" <a...@o...pl>

    > Mysle ze takie podejscie jest lepsze szczegolnie przy rozbudowie programu,
    > jednak zawsze uwazam zeby zbytnio nie przesadzac z obiektowoscia.

    polecam zastosowac obiektowy wzorzec kompozyt - idealny do tego typu zadan

  • 3. Data: 2009-02-27 15:15:02
    Od: "Wiktor Zychla" <u...@n...com.eu>

    > polecam zastosowac obiektowy wzorzec kompozyt - idealny do tego typu zadan

    do organizacji hierarchii samej sturktury obiektów - jak najbardziej
    kompozyt.

    natomiast do separacji algorytmu rysującego od szczegółów tej struktury -
    wzorzec visitor.

    Wiktor Zychla

  • 4. Data: 2009-02-28 09:52:39
    Od: Radoslaw Jocz <r...@g...pl>

    > do organizacji hierarchii samej sturktury obiektów - jak najbardziej
    > kompozyt.
    >
    > natomiast do separacji algorytmu rysującego od szczegółów tej struktury
    > - wzorzec visitor.

    ten wzorzec >visitor< przypomina mi implementacje zdarzen w Javie

    generalnie mam juz kompozyt ktory prawdopodobnie rozbuduje do czegos
    podobnego jak visitor

  • 5. Data: 2009-02-28 11:05:17
    Od: Radoslaw Jocz <r...@g...pl>

    > generalnie mam juz kompozyt ktory prawdopodobnie rozbuduje do czegos
    > podobnego jak visitor

    prawde mowiac to nawet kompozytu nie potrzebuje
    bo mam strukture liniowa, tylko
    ewentualna rozbudowe w kierunku visitora

    public interface Entry {
    public void draw(Graphics g, ViewportCfg cfg);
    }

    ----

    public class ... implements Entry { ... }

    ----

    while (list.hasMoreElements()) {
    entry = list.nextElement()
    entry.draw(g, cfg);