  • 1. Data: 2010-03-15 14:12:38
    Temat: focus mk2 1600 benzyna - warto?
    Od: "P." <g...@o...pl>

    Witam
    Co sądzicie o silniku 1.6 100 lub 115 KM (benzyna) focusa (mk2) - czy to
    bardzo paliwożerne jednostki? Jak spisują się w mieście?

    pozdr.
    P.

  • 2. Data: 2010-03-15 14:35:45
    Temat: Re: focus mk2 1600 benzyna - warto?
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-03-15 14:12, P. pisze:
    > Witam
    > Co sądzicie o silniku 1.6 100 lub 115 KM (benzyna) focusa (mk2) - czy to
    > bardzo paliwożerne jednostki? Jak spisują się w mieście?
    100KM to zdecydowanie za mało jak na tą budę. Spalanie po DC (duuuużo
    korków) w granicach 10.5-11.5l (zależnie czy bardzo zimno czy bardzo
    gorąco i klima działa). Sama klima (bardzo wydajna) powoduje wyraźnie
    odczuwalny spadek mocy. Długie biegi robią swoje. Albo kręcisz do 4-5k
    obrotów albo ruszasz jak nie przymierzając kapelusz w Skodzie:) To też
    wpływa na spalanie. Autko jako takie bardzo fajne, wygodne i dobrze się
    prowadzi, ale szukaj większego silnika. Na trasie da się zejść do 7l/100
    km, ale na miasto zdecydowanie odradzam. Żeby nie było że jeżdżę i
    narzekam: to moje służbowe auto, więc spalanie to dla mnie statystyka
    póki co, a innych zalet ma sporo. Prywatnie jednak puściłby mnie z torbami.
    --
    MZ

  • 3. Data: 2010-03-15 15:14:22
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > korków) w granicach 10.5-11.5l (zależnie czy bardzo zimno czy bardzo
    > gorąco i klima działa).

    wyjmij cegle z buta, tyle to pala 2.0, no chyba ze jezdzisz non stop w
    korkach, lub na bardzo krotkich odcinkach ciagle na ssaniu

  • 4. Data: 2010-03-15 15:18:36
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "P." <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Co sądzicie o silniku 1.6 100 lub 115 KM (benzyna) focusa (mk2) - czy to
    > bardzo paliwożerne jednostki? Jak spisują się w mieście?

    miasto miastu nierowne

    wszystko zalezy od tego jak dlugie odcinki pokonujesz jednorazowo, jak duzo
    stoisz w korkach itd

    generalnie jesli odcinki rozsadne i ilosci korkow tez, to w okolicach 9
    powinienes sie zmiescie, w wakacje, jak cieplej, i ruch troche mniejszy,
    mozna zejsc do 8, zima blizej 10

    w trasie mozna zejsc ponizej 7, mi udalo sie na trasie
    warszawa-lubin-warszawa, 4 dorosle osoby w srodku zejsc do 6,3

    nie jest to rakieta, ale tez nie jest zolw

  • 5. Data: 2010-03-15 16:59:09
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-03-15 14:12, P. pisze:
    > Witam
    > Co s?dzicie o silniku 1.6 100 lub 115 KM (benzyna) focusa (mk2) - czy to
    > bardzo paliwo?erne jednostki? Jak spisuj? si? w mie?cie?
    >
    > pozdr.
    > P.

    Tendencyjnie:
    http://tnij.org/f6xw

    HINT: Moje spostrzezenia po 700km trasie Focusem MK2 1.6 2007r

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

  • 6. Data: 2010-03-15 19:41:37
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-03-15 16:59, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:
    > Tendencyjnie:
    > http://tnij.org/f6xw
    >
    > HINT: Moje spostrzezenia po 700km trasie Focusem MK2 1.6 2007r

    Bardzo tendencyjne. Akurat do większości rzeczy (regulacja fotela,
    widoczność w lusterkach, zawieszeniu i wyposażeniu) w ogóle się nie ma
    jak przyczepić. To miękkie, rodzinne auto z dużą ilością miejsca i
    bardzo przyzwoitą ergonomią. Z silnikiem 2.0 powinno być całkiem
    przyjemne. Zastanawiam się jak widziałeś zagłówki z tyłu w lusterku, bo
    jeśli nie ma pasażerów to się je po prostu wsuwa w oparcia tylnej
    kanapy. No ale jak ktoś się chce postarać to i w drewnianym kościele
    cegłą dostanie:)
    --
    MZ

  • 7. Data: 2010-03-15 19:50:31
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-03-15 15:14, szerszen pisze:

    > wyjmij cegle z buta, tyle to pala 2.0, no chyba ze jezdzisz non stop w
    > korkach, lub na bardzo krotkich odcinkach ciagle na ssaniu

    Napisałem wyraźnie - DC. Stała trasa około 20km (Mokotów-Wola) w jedną
    stronę + czasami jakieś dodatki po klientach. Dziennie wychodzi około
    40-70 km. Komputer tyle pokazuje i nie chce pokazać mniej i trzeba to
    uczciwie wziąć na klatę. Zresztą większość moich kolegów (mamy flotę
    Focusów w firmie) ma podobne wyniki więc coś chyba jest na rzeczy.
    Poprzedni model Focus I 1.6 palił mi na tej trasie między 8 i 9l, więc
    niestety czuć że nowa Foka jest dociążona.
    --
    MZ

  • 8. Data: 2010-03-15 21:26:05
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-03-15 19:41, MZ pisze:

> [...]
    > jeśli nie ma pasażerów to się je po prostu wsuwa w oparcia tylnej
    > kanapy. No ale jak ktoś się chce postarać to i w drewnianym kościele

    Opisane w calym watku. Co do zaglowkow - mam w Cytrynie i jesli juz
    spojrze w lusterko wewnetrzne, to te zaglowki w ogole mi nie
    przeszkadzaja, choc chowane nie sa. O wygodzie nie bede dyskutowal,
    jezdzilem wygodniejszymi autami, a teraz odczucie mam wypaczone przez
    hydropneumatyka.

  • 9. Data: 2010-03-16 07:36:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Poprzedni model Focus I 1.6 palił mi na tej trasie między 8 i 9l, więc
    > niestety czuć że nowa Foka jest dociążona.

    chyba ze tak, ja latam wlasnie jedynka, nie przypuszczalem ze bdzie taka
    roznica i d tego na minus