  • 1. Data: 2010-10-06 18:06:02
    Temat: format numeru komórkowego w USA
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Mam numer do pewnej znajomej osoby z USA, podany właściwie tak "na
    wszelki wypadek" - Internet daje możliwość szybkiego (i darmowego)
    kontaktu, więc nie było potrzeby z niego korzystać. Jednak teraz, w
    dobie VoIP i Skype... Zastanawiam się "z której strony" ugryźć ten
    numer. W Polsce wszystko jasne - na początku ewentualnie +48 a potem
    dziewięć cyfr.
    Jednak ten o którym mowa wygląda trochę inaczej, więc istnieje szansa,
    że mogłem go źle zapisać. Na początku 12, a potem dziewięć kolejnych
    cyfr. Ta jedynka na początku mogłaby oznaczać kierunkowy do USA (+1, 001
    gdy dzwonimy ze stacjonarnego). Dwójka w takim wypadku byłaby częścią
    numeru. Czy w takim razie numery komórkowe w Stanach mają dziesięć cyfr?
    A może mają jedenaście i +1 mam dopiero dodać przed tą dwunastką?

  • 2. Data: 2010-10-06 18:18:53
    Temat: Re: format numeru komórkowego w USA
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

> [...]
    > cyfr?
    > A może mają jedenaście i +1 mam dopiero dodać przed tą dwunastką?

    Wszystko się zgadza. Numer jest (w sumie) 10-cyfrowy, albowiem 3 cyfry
    "kierunku" i 7 cyfr numeru telefonu. Nie wiem, ile jest numerów już
    scalonych, ale załóżmy stan obecny.
    Piszesz, że na początku 12... a potem coś w typie xx xxx xxxx? Owszem,
    np. Waszyngton, ma kierunek 206, zatem przykłaowy numer, to 206 555
    6128, to jest 10 cyfr, z kodem kraju na początku, czyli +1, daje to cyfr
    11.

    --
    ((o))
    ((+))

  • 3. Data: 2010-10-06 18:23:42
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:4cacbda2$1@news.home.net.pl...
    (...)
> [...]
    > np. Waszyngton, ma kierunek 206, zatem przykłaowy numer, to 206 555
    > 6128, to jest 10 cyfr, z kodem kraju na początku, czyli +1, daje to

    A tak w ogóle, to w prosty sposób ichniejszego numeru komórczanego od
    stacjonarkowego nie odróżnisz.
    Nawet u nas... wielu ludzi mocno się dziwi, jak na hasło "numer
    komórkowy" podaję im telefon w Sferii, niekiedy dopiero orzeczenie
    "Trzymam właśnie ten telefon w ręce" (i aparat Sferii na widoku) trochę
    ośmiela do dalszych ruchów. Czyli nawet my w .pl mamy namiastkę :)
    Nie wiem, jak z telefonami CDMA410 firmy Nordisk Polska... Nigdzie nie
    udało mi się ich zobaczyć, strona tej firmy jest więcej, niż żałosna.

    --
    ((o))
    ((+))

  • 4. Data: 2010-10-06 18:33:31
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-10-06 20:18, Araneus Diadematus pisze:

    > Wszystko się zgadza. Numer jest (w sumie) 10-cyfrowy, albowiem 3 cyfry
    > "kierunku" i 7 cyfr numeru telefonu. Nie wiem, ile jest numerów już
    > scalonych, ale załóżmy stan obecny.

    A dodajmy jeszcze, że jedynka na początku to tzw. escape code, czyli
    odpowiednik naszego byłego zera przed numerem. USA i Kanada, to jedyne
    kraje, gdzie numer krajowy wygląda tak samo, jak międzynarodowy ;-)

    A wracając do meritum, jeżeli masz w sumie 11 cyfr z jedynką na
    początku, to dorzucasz na początku dwa zera i dzwonisz z Polski (czy
    poprzez skajpa).

  • 5. Data: 2010-10-14 10:38:58
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > A dodajmy jeszcze, że jedynka na początku to tzw. escape code, czyli
    > odpowiednik naszego byłego zera przed numerem. USA i Kanada, to jedyne
    > kraje, gdzie numer krajowy wygląda tak samo, jak międzynarodowy ;-)

    Otóż to - poniżej przykład. Dostałem właśnie spama (dyplomy
    uniwersyteckie) o treści jak niżej.

    Never liked to attend university and that's why you just quit it?
    [...]
    We can help you get any university diploma much faster without doing
    anything.
    Just call us through one of the telephone numbers:
    Inside USA.: 1-718-989-5740
    Outside USA.: +1-718-989-5740.
    [...]

    Z tym, że chyba zamiast "Outside USA" powinno być raczej "Outside NANP
    countries". Przecież chyba z Bermudów czy innej Kanady dzwoni się do USA
    przez 1 a nie +1 (co by się rozwijało na 011-1).

    Przemek