  • 1. Data: 2010-10-06 07:15:53
    Temat: Netia -LLU
    Od: "Miroslaw Dobrzanski" <sq6qq (at) poczta dot onet dot pl>

    Witam!
    Od jakiegoś czasu mam wszystkie usługi od Netii na "pętli lokalnej".
    Co do jakości usług jak dla mnie "szarego żuczka" wszystko jest OK.
    Ale że jestem trochę dociekliwy prosiłbym grupowiczów o wyjaśnienie jak to
    jest podłączone (koncentrator?), może jakieś linki gdzie mógłbym coś
    poczytać na ten temat?
    Na lini TP moje "ucho" było przyzwyczajone do tonu sygnału wołania który
    generowała centrala wywoływana (docelowa). Często telefonuję do US i UK, a
    jak sami wiecie tam te sygnały są inne, szczególnie ten brytyjski. Natomiast
    teraz cały sygnał wołania generuje mi "koncentrator". Pomyślałem... że się
    czepiam, najważniejsze że można uzyskać połączenie... :-)
    Najbardziej to mnie w tym denerwuje...
    Wybieram nr do Play (użytkownik ma wył. tel. bez poczty głosowej), w
    słuchawce słyszę zajętość, dzwoniąc z innych sieci zawsze jest jakiś
    komunikat "abonent jest poza zasięgiem...." itp.
    Inna sytuacja...
    Wybieram nr do sieci TP... zajęty... zajęty... Wybieram ten nr z komórki...
    "nie ma takiego nr".... wporządku, coś przynajmniej wiem...
    Proszę napisać czy mam składać jakąś pisemną reklamację do Netii, bo z
    konsultantami to szkoda gadać, "bo takie są ustawienia i już..."
    Czy też Netia to jakieś dziadostwo... ?

    --
    Mirek
    on the air as SQ6QQ

  • 2. Data: 2010-10-06 07:48:00
    Temat: Re: Netia -LLU
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Proszę napisać czy mam składać jakąś pisemną reklamację do Netii, bo z
    > konsultantami to szkoda gadać, "bo takie są ustawienia i już..."

    temat jest chyba szarostrefowy
    nie wiem, czy zla sygnalizacje mozna podciagnac pod "niewlasciwe wykonanie
    uslugi telekomunikacyjnej"

    > Czy też Netia to jakieś dziadostwo... ?

    najwidoczniej wciaz sie ucza
    moze napisz do prezesa netii i opisz dokladnie problem ?

  • 3. Data: 2010-10-06 09:09:26
    Od: mmm1 <m...@g...com>

    Jeżeli jesteś na LLU pełnym - to telefon jest VOIPem
    - telefon musiałeś podłączyć pod modem ?

    pozdr
    mb

  • 4. Data: 2010-10-06 11:06:46
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 6 Paź, 09:15, "Miroslaw Dobrzanski" pisze...
> [...]
    > Proszę napisać czy mam składać jakąś pisemną reklamację do Netii, bo z
    > konsultantami to szkoda gadać, "bo takie są ustawienia i już..."

    Ten typ tak ma. To substytut telefonu z przypadłościami j/w i wieloma
    innymi,
    które nie każdy użytkownik zauważa.

    Ircys

  • 5. Data: 2010-10-06 11:52:10
    Od: "Miroslaw Dobrzanski" <sq6qq (at) poczta dot onet dot pl>

    Użytkownik "mmm1"napisał w wiadomości
    Jeżeli jesteś na LLU pełnym - to telefon jest VOIPem
    - telefon musiałeś podłączyć pod modem ?
    =======================================
    Nie podłączałęm tel. pod "modem", pewnego dnia znienił mi się ton sygnału w
    słuchawce i tyle, na lini jest jeszcze ADSL.
    Ot... cały w tym sęk, żeby przejmować najwięcej lini z TP, nie do końca
    poprawnie konfigurując ustawienia własnej sieci...
    Ciekaw jestem czy abonenci Netii podłączeni na ich liniach bezpośrednio do
    centrali mają takie problemy?

    --
    Mirek

  • 6. Data: 2010-10-06 13:18:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    brum napisał:

    > temat jest chyba szarostrefowy
    > nie wiem, czy zla sygnalizacje mozna podciagnac pod "niewlasciwe
    > wykonanie uslugi telekomunikacyjnej"

    Myślę, że można. A nawet jak nie można, to trzeba.

    > najwidoczniej wciaz sie ucza
    > moze napisz do prezesa netii i opisz dokladnie problem ?

    Potrzebowłem niedawno numeru stacjonarnego (głównie do połączeń
    przychodzących). Ponieważ zauważyłem na rynku nowego operatora,
    co to z nim wcześniej nie miałem do czynienia, a który wygląda
    obiecująco, więc postanowiłem sprawdzić. Zapłaciłem za dziesięć
    lat z góry i rozpocząłem testy. Szybko się okazało, że jak dzwonię
    z komórki Ery, to przeważnie się dodzwaniam, ale czasem jest
    sygnał zajętości, a czasem -- o zgrozo -- komunikat "nie ma takiego
    numeru".

    Interweniowałem (pisemnie, mailowo) u operatora. Sprawę potraktowali
    poważnie, szybko udało nam się wspólnie wyeliminować pierwszy błąd
    (zajętość). W sprawie drugiego błędu dało się ustalić, że wywołania
    w ogóle nie dochodzą do sieci operatora, więc kto inny kłamie w sprawie
    nieistnienia mojego numeru. Rozmowy z Ery operator dostaje tranzytem
    z TPSA -- tyle mi jeszcze powiedzieli. Zatem winny musi być któryś
    z tych dwóch.

    Złożyłem reklamacje w Erze -- bo mogłem, to mój operator, a z TPSA
    nie mam nic do czynienia, więc nie mogłem. Zajęli się od razu, ale
    widać było, że mało poważnie. Coś chyba marudzili jak zwykle, że
    rozwiązanie wymaga czasu i dali sobie na to tydzień. Ale chyba nic
    nie robili, wychodząc z założenia, że może samo się naprawi. Jak się
    nie poprawiło, to wysłałem skargę do UKE. Odpowiedzieli natychmiast
    i zapowiedzieli interwencję. I jak zapowiedzieli, tak chyba zrobili.
    Bo wszystko świetnie działa już trzeci miesiąc.

    Morał z tego taki: interweniować gdzie się tylko da. I obok tego moje
    zdziwienie, że operator sam wcześniej nie sprawdził i nie interweniował
    w UKE.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2010-10-06 14:18:39
    Od: "Miroslaw Dobrzanski" <sq6qq (at) poczta dot onet dot pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    > brum napisał:

    > Myślę, że można. A nawet jak nie można, to trzeba.
    ===============
    Dokładnie Jarku...
    Napiszę pisemną reklamację, jeśli dział techniczny Netii coś "ściemni" to
    wtedy do "wyższych przełożonych" można napisać, na koniec zostaje UKE.
    Czuję się oszukiwany przez Netię, daje mi sygnał zajętości zamiast
    odpowiednich komunikatów. Telefonując pod jakiś wyłączony tymczasowo nr kom.
    mam myśleć że on jest zajęty... :-D

    --
    Mirek
    on the air as SQ6QQ

  • 8. Data: 2010-10-06 15:07:05
    Od: a...@p...pl

    > Telefonując pod jakiś wyłączony tymczasowo nr kom.
    >mam myśleć że on jest zajęty... :-D

    a ja mam ciekawy przypadek. Dzwonie z komorki Plus na 399xxxxx (voip
    Neofon TP) a bramka z jakis powodow (wylaczona, brak sieci......) i
    dostaje na komorce komunikat, ze. abonent jest poza zasiegiem!!!

    Jakby nie patrzac, to rzeczywiscie jest poza zasiegiem...ze nie da sie
    do niego dodzwonic, ale komunikat troche mylacy, bo to by sugerowalo
    na komorke!!!

    Dzwoniac z Plusa na Freeconet voip (tez wylogowany telefon) dostaje 3
    bipniecia.

    Dzwoniac z Neofon TP na Freeconet - dostaje: twoja rozmowa nie moze
    byc teraz zrealizowana....

    Mysle, ze jest to radosna interpretacja operatorow na podstawie
    jakiejs tam sygnalizacji lub jest braku pelnej. Mysle, ze powinno tym
    sie jakos zajac UKE i probowac zrobic z tym porzadek.

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2010-10-06 15:32:54
    Od: "Miroslaw Dobrzanski" <sq6qq (at) poczta dot onet dot pl>

    Użytkownik <adresss napisał w wiadomości

    > Mysle, ze jest to radosna interpretacja operatorow na podstawie
    > jakiejs tam sygnalizacji lub jest braku pelnej. Mysle, ze powinno tym
    > sie jakos zajac UKE i probowac zrobic z tym porzadek.
    =================================
    W końcu powinni zrobić jakiś "standard" a tu każdy "rzepkę..."
    Korzystam też z freeconet, z telareny, mimo że to voip to sygnał "wołania"
    słychać z docelowej wywoływanej centrali... i to mi się podoba... :-)

    --
    Mirek
    on the air as SQ6QQ

  • 10. Data: 2010-10-06 15:43:36
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-10-06 09:48, brum pisze:

    > temat jest chyba szarostrefowy
    > nie wiem, czy zla sygnalizacje mozna podciagnac pod "niewlasciwe wykonanie
    > uslugi telekomunikacyjnej"

    Teoretycznie przekazywanie komunikatów głosowych nie musi być stosowane
    (w każdym razie nie dokopałem się do żadnego przepisu). Z jednym
    wyjątkiem, zamieszczonym w ustawie :-)

    Art. 131 ust. 4. Podmiot, który uzyskał przydział numeracji, jest
    obowiązany do zapewnienia bezpłatnej, automatycznej informacji słownej,
    o wprowadzonych zmianach numeracji, o których mowa w ust. 1-3, dostępnej
    pod poprzednimi numerami, przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy.

    Wystarczy znaleźć jeden przykład :-)