  • 11. Data: 2014-10-29 12:27:58
    Temat: Re: fotografowanie w museum cd
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Oct 2014, T...@s...in.the.world wrote:

    > E tam, zaraz tam 'rozstawianie'.
    > To nie byl statyw typu kinowego, a lekki statyw.

    Jasne.
    Ale tu działa mechanizm "dasz palec, urwą rękę".
    Więc pewnie dlatego działa "nie i koniec", a IMVHO statyw i lampa
    podpadają pod "uzasadniony przypadek" i trudno podważyć taki
    zakaz.

    > A Muzeum Narodowym w Warszawie, nawet w weekendy tlumow nie ma.
    > Czesto sie jest samemu na sali.
    > W takiej sytuacji statyw nie utrudnia bardziej niz stojacy w pustej sali
    > czlowiek.

    No fotkę byś sobie strzelił, ze zwiedzającymi, a tu statyw w kadrze,
    znajomi będą pytali "na zawodach foto byłeś?" ;P

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2014-10-29 12:47:38
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <m2qif4$ibg$1@news.icm.edu.pl>, Marek <p...@s...com>
    wrote:

    > Właśnie o to chciałem spytać - czy w PL rozróżnia się monopod od statywu
    > - czy jak wiele aspektów życia, robi się pod górkę gdzie tylko się da...

    E, nie zrozumiales.
    To ja jeszcze raz.
    Rzecz w tym ze w Polsce na statyw trojnozny uzywa sie ogolnej nazwy -
    statyw.
    A w rzeczonych krajach anglojezycznych powszechnie uzywane jest slowo
    'tripod'.
    --
    TA

  • 13. Data: 2014-10-29 12:55:12
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <Pine.WNT.4.64.1410291225400.3668@quad>,

    > No fotkę byś sobie strzelił, ze zwiedzającymi, a tu statyw w kadrze,
    > znajomi będą pytali "na zawodach foto byłeś?" ;P

    Przeciez ja tam sie nie rozstawialem ze statywami, lampami i blendami.
    Powtarzam - mialem tylko jeden lekki statyw.
    I zrobienie zdjecia w tamtych warunkach to kilka sekund.
    Wiec, powtarzam, zrobienie zdjecia ze statywu, nie zajmuje wiecej czasu
    ci nie przeszkadza wiecej niz normalne zwiedzanie.
    Na dodatek - powtarzam - tam tlumow nie bylo.
    Wrecz przeciwnie.
    Moze zapoznaj sie raz jeszcze z opisem sytuacji.
    Zreszta, moje prestensje dotycza czegos innego - braku informacji, braku
    wyszkolenia pracownikow, braku uzasadnienia decyzji.
    --
    TA

  • 14. Data: 2014-10-29 13:26:37
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-29 11:21, T...@s...in.the.world pisze:

    > Widze z nie zrozumiales opisu wydarzenia, gdzie dosc precyzyjnie
    > opisalem co robilem.
    > Jakos mnie to nie dziwi.
    > Uaktualniam kfa, bo nie mam czasu na dyskusje z przyglupami.

    Noo, tylko tak się składa, że gdzie się nie pojawisz, to ciebie traktują
    jak przygłupa, pod Belwederem, w muzeum, na forum Pentaksa...

    --
    marcin

  • 15. Data: 2014-10-29 15:07:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "XX YY" napisał w wiadomości
    >jako zwiedzajacy czulbym niesmak , gdyby jakis facet ze statywem w
    >reku i aparatem na szyi wyklocal sie z pracownikami o jakies tam
    >zarzadzenie.
    >Zwyczajnie wchodzisz , pytasz sie czy mozna, jesli nie to zdjec nie
    >zrobsz ze statywu , jesli mozna to robisz spoko i bezstresowo.
    >moze lepiej nie wchodzic do muzeow ze sloma w butach ?

    Ale to muzeum Narodowe, to i przepisy powinny obowiazywac narodowe, a
    nie jakies tam widzimisie obslugi :-)

    Ogloszosze w odpowiednim miejscu, wydane na podstawie ustawy ... :-)

    J.

  • 16. Data: 2014-10-29 17:05:31
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-29 o 12:47, T...@s...in.the.world pisze:

> [...]
    > statyw.
    > A w rzeczonych krajach anglojezycznych powszechnie uzywane jest slowo

    Nooo... zrozumiałem raczej prawidłowo. W związku z w/w kwestią
    leksykalną, w polskich muzeach nie można stosować monopodów (więc w
    mojej interpretacji "mamy pod górkę" bo nikomu się nie chce dopisywać w
    regulaminach muzealnych, że chodzi o statywy trójnożne i zabrania się
    wszelakich bo łatwiej zakazywać totalnie). Czy źle to zrozumiałem?

    Natomiast w anglojęzycznych problemu nie ma bo statyw trójnożny ma swoją
    nazwę (tripod) a jednonożny inną (monopod).

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 17. Data: 2014-10-29 18:44:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    .atman.pl...

    > Co wg was mozna z tym zrobic?

    Nic. Pytasz panią, czy masz się czuć ujęty obywatelsko przez nią, a jak
    tak, to niech wzywa Policję i wydaje Cie jako sprawcę przestępstwa /
    wykroczenia - tylko jakiego? Albo niech idzie precz, bo Ty wezwiesz
    Policję, że jakaś "idiotka" Cię napastuje i złośliwie niepokoi. Nie
    zdarzyło mi się, by wezwano Policję, lub bym to ja musiał wezwać. Regulamin
    nie może naruszać praw osób trzecich chyba, że istnieje ku temu delegacja
    ustawowa. Teraz, post factum, zostaje Ci napisać pismo z prośbą o wskazanie
    podstawy prawnej takiego absurdalnego zarządzenia. Bo jest absurdalne,
    bowiem nie widzę jego sensu - chyba, że ustawiony na statywie aparat
    przeszkadzał innym zwiedzającym albo zagrażał w inny sposób bezpieczeństwu
    (drogi ewakuacyjne itp.)

  • 18. Data: 2014-10-30 02:00:16
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <m2r38d$he9$1@news.icm.edu.pl>, Marek <p...@s...com>
    wrote:

> [...]
    >
    > Natomiast w anglojęzycznych problemu nie ma bo statyw trójnożny ma swoją
    > nazwę (tripod) a jednonożny inną (monopod).

    A, ok. Dobrze zrozumiales.
    --
    TA

  • 19. Data: 2014-10-30 02:04:03
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <5450f4b5$0$12638$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale to muzeum Narodowe, to i przepisy powinny obowiazywac narodowe, a
    > nie jakies tam widzimisie obslugi :-)
    >
    > Ogloszosze w odpowiednim miejscu, wydane na podstawie ustawy ... :-)
    >
    > J.

    Dokladnie.
    Na dodatek ten troll ixigrek nie potrafi czytac ze zrozumieniem postow
    na ktore odpowiada, bo dokladnie opisalem sytuacje i nie wygladala ona
    tak, jak on tutaj konfabuluje.
    I to ze on chodzi z aparatem na szyi i ze sloma w butach to nie znaczy
    ze wszyscy ini tak maja.
    --
    TA

  • 20. Data: 2014-10-30 02:12:59
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <545128df$0$18072$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > nie może naruszać praw osób trzecich chyba, że istnieje ku temu delegacja

    Wiesz, rzecz w tym, ze oni (bo w pewnym momencie byly dwie czy trzy
    panie plus dwoch straznikow) nie rozumieli moich obiekcji.
    Dla nich sprawa byla jasna - nie mozna ze statywem, bo tak.
    'Nie mamy panskiego plaszcza i co pan nam zrobisz'
    Zreszta nie sadze zeby wezwani funkcjonariusze policji mieli
    jakiekolwiek pojecie o prawie, znaczy w tym zakresie.
    Ci sprzed Belwederu (poltora roku temu) rozumowali w bardzo podobny
    sposob.

    >Teraz, post factum, zostaje Ci napisać pismo z prośbą o wskazanie
    > podstawy prawnej takiego absurdalnego zarządzenia.

    Juz do nich wczoraj napisalem.

    > Bo jest absurdalne,
    > bowiem nie widzę jego sensu - chyba, że ustawiony na statywie aparat
    > przeszkadzał innym zwiedzającym albo zagrażał w inny sposób bezpieczeństwu
    > (drogi ewakuacyjne itp.)

    Bez jaj. Postawienie statywu i zrobienia zdjecia zajmuje max. minute.
    Tyle mniej wiecej co zrobienie zdjecia bez statywu.
    I, jak pisalem - ruchu tam duzego nie ma.
    --
    TA