  • 11. Data: 2012-03-28 14:52:48
    Temat: Re: g.w..ne formularze
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Wed, 28 Mar 2012 13:47:12 +0200, gierrro wrote:

    > Ale ja mam na myśli inny przypadek.
    >
    > Dlaczego raz wpisane hasło ma się czyścić, jeśli np. nie zaznaczyłem
    > jakiegoś tam zapoznania się z regulaminem? Bo na ogół się czyści. Po
    > prostu mi ręce opadają. "Na wszelki wypadek niech powpisuje wszystko
    > jeszcze raz". :)

    Nie wiem, wyłapanie takich błędów powinno odbywać się jeszcze przed
    submitem, javascriptowo, tak czy siak.

    > Problem w tym, że to jest większość, czyli jakaś głupia moda a nie
    > pojedyncze przypadki.

    Podejrzewam, że chodzi tutaj też o bezpieczeństwo. Gdyby hasło miało być
    wpisane w formularzu, musiałoby się pojawić w kodzie strony. A to już jest
    niebezpieczne. Publiczny komputer, ktoś robi "wstecz" itp. Hasła nie
    powinny być przesyłane plain textem, nie powinny w ogóle się nigdzie
    "pojawiać" poza pamięcią zaadresowaną przez przeglądarkę, a połączenie
    zawsze powinno być szyfrowane.

    Nigdy też się nad tym nie zastanawiałem ale może to przeglądarki
    automatyznie czyszczą inputy typu password.

    --
    M.G.

  • 12. Data: 2012-03-29 01:26:36
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    [8<]
    > captcha to captcha, ma zabezpieczać przed botami, więc musi się zmieniać by
    > boty nie próbowały sobie pomóc atakiem typu brute force albo się uczyć.

    Jeżeli on ją dobrze wpisał, to po co ma drugi raz udowadniać że nie jest
    botem? Poza tym zwalanie na użytkownika swojej roboty jest nieładne -
    http://sblam.com/

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 13. Data: 2012-03-29 08:27:51
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Thu, 29 Mar 2012 01:26:36 +0200, Paweł Piskorz wrote:

    > [8<]
    >
    > Jeżeli on ją dobrze wpisał, to po co ma drugi raz udowadniać że nie jest
    > botem?

    A wiadomo, że to on? Tylko po sesji wiadomo, a tę spammer piszący bota może
    zasymulować, z dokładnością do ciasteczka. Z drugiej strony - co to za
    spam, który wypełni formularz tylko raz...

    > Poza tym zwalanie na użytkownika swojej roboty jest nieładne -
    > http://sblam.com/

    Jasne. Ale póki co musimy żyć z kapciem :-)

    --
    M.G.

  • 14. Data: 2012-03-29 13:07:00
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2012-03-29 08:27, M.G. pisze:

    > A wiadomo, że to on?

    Po poprawnym wpisaniu kapcia zapisujesz sobie że dany token* (nie ten
    który dostałeś, ale ten który mu teraz wstawisz) już wpisał poprawnie
    kapcia.

    > Tylko po sesji wiadomo, a tę spammer piszący bota może
    > zasymulować, z dokładnością do ciasteczka.

    Symulowanie sesji nic mu nie da, nawet jakby ją ukradł i się pod niego
    podszył to jeszcze musiałby ukraść/podglądnąć odpowiedź na POSTa którego
    użytkownik właśnie wysłał.

    * token który wykorzystujesz do zapobiegania
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Cross-site_request_forg
    ery

    --
    message[autor="PablO"]::after {