  • 1. Data: 2012-02-15 06:43:37
    Temat: gdzie poczytać o parametrach adsl?
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    Witam,
    próbuję coś znaleźć, ale nie widziałem nigdzie tego przedstawionego tak
    'dla laika'. Otóż moje parametry dsl są następujące:

    Downstream Upstream

    SNR Margin: 7.7 4.8 db
    Line Attenuation:32.0 17.3 db
    Data Rate: 12447 1140 kbps
    POWER: 0.0 12.3 dbm
    CRC: 3387 0

    Chciałbym poczytać co te parametry oznaczają i jakie są dobre a jakie
    nie, ogólnie internet chodzi mi dobrze i nie mam z nim problemów, choć
    przy zamawianiu ledwo ich ubłagałem o 10Mbps - chcieli mi podłączyć max
    6Mbps, udało mi się ich przekonać do 10 (na downlinku mi nie zależało,
    ale uplink w 10Mbps jest 2x wyższy niż w 6Mbps). Wszystko chodzi jednak
    stabilnie, połączenia nie są zrywane, jednak z tego co czytałem to SNR
    mam dość niski, pozostałę wartości to nawet nie wiem czy dobre czy złe.
    Aha! modulację wyświetla mi ADSL2 PLUS

    Lukasz

  • 2. Data: 2012-02-15 21:03:09
    Temat: Re: gdzie poczytać o parametrach adsl?
    Od: "B.G" <z...@w...com.eu>

    Dnia 15-02-2012 o 07:43:37 Lukasz <w...@b...net.pl>
    napisał(a):

    > próbuję coś znaleźć, ale nie widziałem nigdzie tego przedstawionego tak
    > 'dla laika'.

    Poszukaj lepiej :)

    > Downstream Upstream
    >
    > SNR Margin: 7.7 4.8 db
    > Line Attenuation:32.0 17.3 db
    > Data Rate: 12447 1140 kbps
    > POWER: 0.0 12.3 dbm
    > CRC: 3387 0

    Masz dobrą (chodź nie krótką) linię.
    Nie dziwię się że nie chcieli Ci za bardzo włączyć wajchy na 10Mb/s.
    Większość klientów nie czyta umów (lub czyta bez zrozumienia) i gdy ktoś
    "wyciąga" powiedzmy 8Mb/s (na opcji do_10Mb/s) to lubi rzucać mięsem w
    infolinię operatora, zarzucając nie spełnianie warunków umowy.

    > jednak z tego co czytałem to SNR mam dość niski

    SNR jest dobry jak na 10Mb/s. (szczególnie przy takim tłumieniu) Gdyby
    taki SNR był przy 2Mb/s - to byłoby kiepsko.

    > pozostałę wartości to nawet nie wiem czy dobre czy złe.

    Wyglądają ok - przy założeniu że masz (wg tłumienia) jakieś ok. 2,5-3km
    linii.

    > Aha! modulację wyświetla mi ADSL2 PLUS

    Tak musi być przy prędkości >8Mb/s.

    --
    B.G

  • 3. Data: 2012-02-16 08:11:14
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-02-15 22:03, B.G pisze:
> [...]
    > "wyciąga" powiedzmy 8Mb/s (na opcji do_10Mb/s) to lubi rzucać mięsem w
    > infolinię operatora, zarzucając nie spełnianie warunków umowy.

    spodziewałem się że właśnie dlatego, przy czym ja wychodziłem z
    założenia że jak nawet to łącze nie wyciągnie 10/1 i będę miał tylko
    6/1, to mogę zapłacić te 5zł więcej za 2x większy uplink (standardowo
    6M/512k)

    > Wyglądają ok - przy założeniu że masz (wg tłumienia) jakieś ok. 2,5-3km
    > linii.

    z tego co pamiętam 2,135km, ale najgorsza część linii chyba jest u mnie
    w domu, prowizoryczne połączenia bo sprzęt nie stoi jeszcze w miejscu
    docelowym...

    Lukasz

  • 4. Data: 2012-02-16 10:48:25
    Od: "B.G" <z...@w...com.eu>

    Dnia 16-02-2012 o 09:11:14 Lukasz <w...@b...net.pl>
    napisał(a):

    > z tego co pamiętam 2,135km, ale najgorsza część linii chyba jest u mnie
    > w domu, prowizoryczne połączenia bo sprzęt nie stoi jeszcze w miejscu
    > docelowym...

    Wyeliminuj z instalacji złe kable; kable telekom to są skrętki - żadne
    płaskie badziewia.
    Zreorganizuj schemat instalacji tak aby w miejscu podziału linii
    modem/telefony dać tylko jeden filtr i za nim wszystkie ewentualne aparaty
    telefoniczne. Chodzi o uniknięcie odgałęzień linii (dla szerokiego pasma)
    od końca których sygnały się odbijają.
    Miejsca połączeń zrób pewne/trwałe; na czymś sensownym np. na
    szybkozłączkach UY.

    -----------------------------------------------{mode
    m}
    | |
    | |
    | |
    | |
    {filtr} {filtr}
    | |
    | |
    {telefon} {telefon}

    [źle]

    -----------------------------------------------{mode
    m}
    |*
    {filtr}

    |--------------
    | |
    | |
    {telefon} {telefon}

    * - jak najkrótszy odcinek

    [dobrze]

    --
    B.G

  • 5. Data: 2012-02-16 12:50:45
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-02-16 11:48, B.G pisze:

> [...]
    > szerokiego pasma) od końca których sygnały się odbijają.
    > Miejsca połączeń zrób pewne/trwałe; na czymś sensownym np. na

    dzięki za pomoc, instalację w domu miałem starą, przedłużyłem sobie 'na
    szybko', docelowo linia będzie szła do szafy rack w całkiem innym
    miejscu domu, dlatego też niespecjalnie dbałem o tymczasowe okablowanie.
    Rozumiem że 10Mbps to max jaki wyciągnę na mojej linii przez najbliższe
    kilka lat? :)

    Lukasz

  • 6. Data: 2012-02-16 17:18:58
    Od: a...@g...com.pl

    Lukasz wrote:

> [...]
    > miejscu domu, dlatego też niespecjalnie dbałem o tymczasowe okablowanie.
    > Rozumiem że 10Mbps to max jaki wyciągnę na mojej linii przez najbliższe

    No chyba ze jakies cuda wymysla , fizyki nieda sie oszukac