  • 1. Data: 2012-02-13 21:51:54
    Temat: patent Panasonica
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    przegladajac dzis strone tp.pl natknalem sie na telefon

    http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/telefon_domowy/t
    elefony_modemy/tel_bezprz/?_prod=701216

    Panasonic KX-TG6611PD to bezprzewodowy aparat DECT o doskonałej
    ergonomii, dzięki której użytkowanie aparatu jest proste i przyjemne.
    Telefon został wyposażony w opatentowany przez Panasonic system
    awaryjnego zasilania, który pozwala na wykonywanie połączeń bez
    zasilania z gniazdka prądowego, nawet przez kilka godzin. ....

    cena 141 zl z dostawa do domu

    Ciekawi mnie ten telefon na czym ten "patent" Panasonica polega? Czy
    to jest jakis super kondensator w zasilaniu czy tez moze jakis
    akumulator w srodku umiescili.

    Prawda jest, ze telefon dect lepiej dziala jak ma zasilanie i juz sie
    pare razy tak zlozylo, ze pradu nie byla i telefon przestawal
    dzialac....Krok w dobrym kierunku. Oczywiscie mozna byloby tez zrobic
    maly zasilacz buforowy, taki jak nie ma pradu z sieci, to telefon
    pracuje na zasilaniu akumulatora (ale takie cos nalezaloby sobie kupic
    lub zrobic) a to dodatkowy koszt.

    Moze ktos wie jaki to patent Panasonic zastosowal w tym telefonie?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2012-02-13 22:03:56
    Temat: Re: patent Panasonica
    Od: nadir <n...@h...org>

    Nie wiem co to za patent, ale strzelam, że jakiś akumulator jest w
    bazie, a sama baza jest doładowywana z linii telefonicznej?

  • 3. Data: 2012-02-13 22:42:33
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 13 Feb 2012 23:03:56 +0100, nadir <n...@h...org> wrote:

    >Nie wiem co to za patent, ale strzelam, że jakiś akumulator jest w
    >bazie, a sama baza jest doładowywana z linii telefonicznej?

    >W razie przerwy w zasilaniu sieciowym (230V), słuchawka umieszczona na
    >bazie pozwala na używanie telefonu przez pewien czas. Baza korzysta z
    >energii zgromadzonej w naładowanych akumulatorach słuchawki umożliwiając
    >wykonywanie i odbieranie połączeń oraz korzystanie z innych zalogowanych
    >słuchawek.

    czyli odkladasz sluchawke na baze i teraz baza zasila sie ze
    sluchawki.....no ale rozmawiac i chodzic po mieszkaniu to juz sie nie
    da, no chyba ze ten prad ze sluchawki podlaczysz na kabelku....do bazy
    do stykow ladowania. A wystarczyloby zaprojektowac baze z koszyczkiem
    na akumulatorki AA i jak nie ma pradu, to wlasnie z nich czerpac
    zasilanie do modulu DECT.

    Jednym slowe da sie zadzwonic, tylko co to za dzwonienie z morda przy
    bazie. Rzeczywiscie patent jak cholera. Teraz widac, kto rejestruje
    patenty (i mozna opatentowac takie gowno).

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2012-02-14 11:23:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Nie wiem kto napisal
    > czyli odkladasz sluchawke na baze i teraz baza zasila sie ze
    > sluchawki.....no ale rozmawiac i chodzic po mieszkaniu to juz sie nie
    > da,

    Juz mniejsza o chodzenie, jest powodz to mozesz nie chodzic.
    Ale ergonomia uzywania sluchawki w bazie hest naprawde wielka :-)

    No i czy baza zdazy nas powiadomic ze zasilanie wyszlo, gdy jestesmy od
    niej z daleka.

    > Jednym slowe da sie zadzwonic, tylko co to za dzwonienie z morda przy
    > bazie. Rzeczywiscie patent jak cholera. Teraz widac, kto rejestruje
    > patenty (i mozna opatentowac takie gowno).

    Akurat w tym przypadku to nie wiem o co zarzut - pomysl to jakis jest,
    nowatorski, urzad jest od rejestrowania, a potem od wydawania patentow.
    I niech sobie wydaje, co to kogo obchodzi ze taki g* pomysl bedzie
    opatentowany - i tak nie ma sensu go stosowac.

    A swoja droga ... to zasilania z linii w trybie rozmowy powinno chyba
    wystarczyc na obsluge radia, ba, moze to nawet mniej niz zwykla sluchawka
    mocy potrzebuje.
    Gorzej z trybem czuwania. No ale dzwonek tez moze troche mocy pobrac.

    J.