  • 21. Data: 2010-02-21 09:10:51
    Temat: Re: generator na 240MHz
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dariusz,

    Sunday, February 21, 2010, 12:55:55 AM, you wrote:

    > TTL-owy i CMOS-owy. Jest sporo rozwiązań Schmitta bez nasycenia (opamp z
    > dodatnim sprzężeniem, CML...

    Ale poczytałeś do końca? "Mogę sobie wyobrazić realizację
    scaloną ale w układzie dość odległym od Schmitta - bez pracy w
    nasyceniu."

    OPAMP z dodatnim sprzężeniem zwrotnym, jeśli nie ma w strukturze
    zabezpieczeń przed wchodzeniem w nasycenie (diody kolektor-baza), jak
    najbardziej w nasyceniu będzie pracował.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2010-02-21 15:08:27
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > 5 harmoniczna: 1.2 GHz a to dopiero drugi prążek po podstawowym dla
    > symetrycznego prostokąta...

    Fakt, kiedyś nawet sobie zrobiłem generator wzorcowy 1 MHz na ttl,
    przydawało się do skalowania odbiorników.
    SP6STZ

  • 23. Data: 2010-02-21 16:41:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello SP6STZ,

    Sunday, February 21, 2010, 4:08:27 PM, you wrote:

    > Fakt, kiedyś nawet sobie zrobiłem generator wzorcowy 1 MHz na ttl,

    Ale do tego dodawało się 74121, żeby parzyste harmoniczne też
    generować...

    > przydawało się do skalowania odbiorników.

    Też :) Jako znaczniki do wobulatora również.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl