  • 1. Data: 2010-01-09 22:42:05
    Temat: generator pradotworczy
    Od: "Pab_lo" <n...@p...pl>

    witam

    Wpadl w moje lapy niemaly generator pradotworczy - 17 kW. Zdecydowalem, ze
    uzyje go do awaryjnego zasilania domu. Niestety po podlaczeniu generatora w
    calej chalupie zarowki tradycyjne pala sie widocznie slabiej i przymruguja.
    Wszystkie urzadzenia elektroniczne wlaczaja sie i na oko pracuja poprawnie.

    Czy na taki stan rzeczy pomoze np autotransformator? Czy moze potrzeba cos
    bardziej zaawansowanego ?
    Jaka polecacie automatyke do podlaczenia tego calego ustrojstwa do domowej
    rozdzielni?

    Picasso

  • 2. Data: 2010-01-09 23:14:29
    Temat: Re: generator pradotworczy
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > przymruguja.
    > Czy na taki stan rzeczy pomoze np autotransformator? Czy moze potrzeba cos

    Spotkałem się z generatorami do zasilania urządzeń elektronicznych.
    Dokładniej szukałem generatora do zasilania falowników i są takie
    produkowane.
    Nie pamiętam jak nazywała się ta opcja w tych generatorach.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2010-01-09 23:25:10
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Pab_lo" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uzyje go do awaryjnego zasilania domu. Niestety po podlaczeniu generatora
    > w calej chalupie zarowki tradycyjne pala sie widocznie slabiej i

    A obroty masz właściwe???

    > Wszystkie urzadzenia elektroniczne wlaczaja sie i na oko pracuja
    > poprawnie.

    Woltomierz + częstościomierz do ręki i pomierzyć czy aby nie masz 160V/30Hz
    zamiast 230V/50Hz.

    > Czy na taki stan rzeczy pomoze np autotransformator? Czy moze potrzeba cos
    > bardziej zaawansowanego ?

    Zapewne pomoże regulacja i doprowadzenie do porządku parametrów pracy
    generatora.

    > Jaka polecacie automatyke do podlaczenia tego calego ustrojstwa do domowej
    > rozdzielni?

    Formalnie to układ musisz mieć zatwierdzony przez dostawcę energii (ZE) by
    zagwarantować że twa automatyka w zadnych warunkach nie poda zasilania do
    sieci ZE.

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 4. Data: 2010-01-10 09:58:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 9 Jan 2010 23:42:05 +0100, Pab_lo napisał(a):

    > Niestety po podlaczeniu generatora w
    > calej chalupie zarowki tradycyjne pala sie widocznie slabiej i przymruguja.

    IMO każdy generator 17kW musi mieć fabrycznie oprzyrządowanie i automatykę.
    Weź elektryka i każ mu wszystko ponaprawiać (tablicówka jest teraz
    śmiesznie tania), sam raczej nie dasz rady.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2010-01-10 10:40:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 9 Jan 2010 23:42:05 +0100, Pab_lo wrote:
> [...]
    >Wszystkie urzadzenia elektroniczne wlaczaja sie i na oko pracuja poprawnie.

    Zarowkami sie nie przejmuj - przeciez wkrotce zastapisz swietlowkami
    :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-01-10 11:04:01
    Od: PIOTR SP5FCI <s...@g...pl>

    W dniu 2010-01-10 00:25, Jd. pisze:
> [...]
    > zagwarantować że twa automatyka w zadnych warunkach nie poda zasilania do

    najpierw pomiary, potem regulacja,a co do automatyki to zależy czy
    chcesz mieć odpalone z automatu czy też z ręki

    2 wariant zwykły przełącznik sieć -0- agregat

    1 wariant trochę automatyki potrzeba SZR itp

    PB

  • 7. Data: 2010-01-10 12:23:21
    Od: "Pab_lo" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Jd." <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A obroty masz właściwe???
    > Woltomierz + częstościomierz do ręki i pomierzyć czy aby nie masz
    > 160V/30Hz zamiast 230V/50Hz.

    No wlasnie - pod obciazeniem bylo ok 195 V na wszystkich fazach. W momencie
    kiedy wlaczala sie lodowka napiecie spadalo do 190 V aby po chwili wyrownac
    spowrotem do 195. Podkrecilem obroty i jest teraz 230 i spada do min 220.
    Niepokoi mnie tylko to, ze sruba regulacji jest teraz wkrecona na max - cos
    mi tu nie gra.

    > Formalnie to układ musisz mieć zatwierdzony przez dostawcę energii (ZE)
    > by zagwarantować że twa automatyka w zadnych warunkach nie poda zasilania
    > do sieci ZE.

    To znaczy, ze kazdy automat musi byc indywidualnie zatwierdzony czy
    okreslony model ?

    Picasso

  • 8. Data: 2010-01-10 12:27:56
    Od: "Pab_lo" <n...@p...pl>

    Użytkownik "PIOTR SP5FCI" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > najpierw pomiary, potem regulacja,a co do automatyki to zależy czy chcesz
    > mieć odpalone z automatu czy też z ręki
    > 2 wariant zwykły przełącznik sieć -0- agregat
    > 1 wariant trochę automatyki potrzeba SZR itp

    Na poczatek automat przelaczajacy - siec/agregat.
    Docelowo mysle o pelnej automatyce, ale najpierw musze przerobic ssanie z
    reczngo na atomatyczne. To jest benzynowy agregat i bez ssania praktycznie
    nie odpala.

    Picasso

  • 9. Data: 2010-01-10 12:31:50
    Od: "Pab_lo" <n...@p...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Zarowkami sie nie przejmuj - przeciez wkrotce zastapisz swietlowkami
    > :-)

    No wlasnie, kompaktowe dzialaly dobrze. Serwerownia cala pracowala ok, tylko
    plazmy przy 190 V wylaczaly sie w stan czuwania. Dziwne, ze UPSy nie zaczely
    piszczec.

    Picasso

  • 10. Data: 2010-01-10 12:35:21
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

> [...]
    > spowrotem do 195. Podkrecilem obroty i jest teraz 230 i spada do min 220.
    > Niepokoi mnie tylko to, ze sruba regulacji jest teraz wkrecona na max -

    Zapewne był projektowany na napięcie 220V .
    Obecnie jest 230 V i dlatego może to być koniec zakresu regulacji.
    Pzdr