  • 1. Data: 2010-01-09 15:35:10
    Temat: płytka z większym uC do "wbudowania" w urzadzenie.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam akurat potrzebę zbudowania czegos na niewielkim procesorze (ARM7)
    ale o wiekszej niz normalnie pamięci RAM. Potrzebuje około 1MB (bufor
    ramki wiekszego wyswietlacza, miejsce na pamieciożerne obliczenia, etc).

    Poniewaz wymagam niewielkiej ilości peryferiów (SPI/UART/USB)
    zastanawiam się nad zrobieniem czegoś takiego od razu w postaci małego
    modułu wciskanego "na szpilkach" do docelowej płytki z reszta logiki (co
    mocno uprości mi PCB). Skoro mam to miec wymienne, to może od razu
    zaprojektowac na zapas (więcej ram, prędkości, itd).

    Zanim jednak coś takiego zaczne projektować wole zapytać czy ktos może
    mi polecić gotowca, który spelnia założenia:

    1) ARM9 (w ostateczności7) lub MIPS
    2) rozmiary nie większe niż pare cm/pare cm
    3) brak gotowych gniazd USB/Ethernet (wyprowadzic i tak musze je później
    na płyte czolową, wole w postaci szpilek)
    4) wyprowadzone USB/SPI/UART(y)/JTAG/Ethernet i jakies GPIO
    5) RAM nie mniejszy niż pare MB (idealnie ~16MB)
    6) Flash nie mniejszy niz 1MB
    7) miło, gdyby pociągnęło Linuxa

    Główny parametr: cena.

    Swoją drogą zadowolić mogę się nawet projektem, byc może byłbym w stanie
    troche go zmodyfikować na wlasne potrzeby zamiast szyć od zera.

    Czy ktos ma cos pod ręka co można polecić?

  • 2. Data: 2010-01-09 18:13:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały ma akurat potrzebę zbudowania czegos na niewielkim
    procesorze (ARM7):

> [...]
    > troche go zmodyfikować na wlasne potrzeby zamiast szyć od zera.
    >
    > Czy ktos ma cos pod ręka co można polecić?

    Ja użyłem (w ilości około 10 sztuk) czegoś, co się nazywa FOX Board
    (http://www.acmesystems.it/). Coś koło 150 euro za sztukę (nie wiem
    czy to dobra wartość parametru), ale sprzęt bardzo miły w użyciu --
    ze złączami USB i ethernet wlutowanymi w niewielką płytę. I jeszcze
    z drugą płytą z modułem GSM i kartą SD. Ale mnie to akurat odpowiadało.
    To było ze dwa lata temu, teraz widzę mają nowe rzeczy. Na przykład
    "Netus G20 is a 4x4cm Linux ready core engine based on the new ARM9"
    za 69 euro. To może być też fajne.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2010-01-09 18:56:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:
    > Ja użyłem (w ilości około 10 sztuk) czegoś, co się nazywa FOX Board
    > (http://www.acmesystems.it/).

    Niestety wlasnie przez to że ma wlutowane w płytkę duze złacza
    kompletnie mnie nie interesuje.

    Ja szukam _samej płytki_ z wyprowadzonymi złaczami najlepiej w formie
    szpilek (żadnych gniazd). Chodzi o to, żeby mając taki jeden modulik móc
    go stosować "tu i tam" w projektach gdzie czasem mam jakis front i
    niekoniecznie z dziurami akurat w układzie jaki mi proponowal producent
    tej płytki. Niestety jest ogromna ilość płytek z wlutowanymi złaczami i
    masa wypasów a nie potrafie znaleźc takich tylko ze szpilkami.

    W ostateczności zapewne sprobuje zrobić coś wlasnego, ale doświadczen
    dużych z arm9 nie mam, a prędkości wystepujące tam na magistralach są
    troche spore.

    PS. Nie, wymontowanie, wylutowanie złacz usb/ethernet nie wchodzi w grę.

  • 4. Data: 2010-01-09 18:59:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > Niestety wlasnie przez to że ma wlutowane w płytkę duze złacza
    > kompletnie mnie nie interesuje.

    No to trzeba było nie wycinać, tylko czytać dalej. Czasem się to
    bardziej opłaca niż pisanie (choćby poniższych dziewięciu linijek,
    kompletnie nieinteresujących).

  • 5. Data: 2010-01-09 19:23:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:
    > No to trzeba było nie wycinać, tylko czytać dalej. Czasem się to
    > bardziej opłaca niż pisanie (choćby poniższych dziewięciu linijek,
    > kompletnie nieinteresujących).

    Pomimo ponownego parokrotnego przeczytania dalej nijak nie widze w tej
    miniaturowej płytce kompletnego ethernetu. Mam na mysli netus G20. PHY
    jest _chyba_ dopiero na tej większej ze złączami. Więc modulik nie jest
    kompletny, choć rozsądny jak nic innego nie będzie.

    Oczywiście mogę sobie PHY sam wlutowań w moją bazę, ale właśnie o to
    chodzi żeby nie.

    Czy aby to maleństwo nie wymaga osobnego modulu trzymającego sekwecje
    zasilania cpu? Mam na mysli to:
    http://foxg20.acmesystems.it/doku.php?id=products:ne
    tusps1

  • 6. Data: 2010-01-09 19:57:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > chodzi żeby nie.
    >
    > Czy aby to maleństwo nie wymaga osobnego modulu trzymającego sekwecje

    http://netus.acmesystems.it/doku.php?id=:start

    Tutaj piszą, że modulik ma ethernet. W szczegółową dokumentację się nie
    zagłębiałem (ani nie zastanawiałem się ile z tego ethernetu ma być na
    płycie, a ile nie -- w każdym razie obsługa ethernetu jest w chipie).
    Na pierwszy rzut oka widzę, że nowe rozwiązanie polega na tym, że cały
    "mainboard" jest na płytce 4x4cm, a ta siedzi na większej z gniazdami
    i niewielką ilością krzemu. W tym co kupowałem wcześniej jest jedna
    nierozdzielna płytka z CPU i złączami, wielkości tej dużej płytki
    (a u mnie ona siedzi na jeszcze większej, z modułem GSM). Natomiast to
    co ważne, to moje doświadczenia wskazują, że to porządny produkt. I od
    strony hardware i software. Kompiluje się skrośnie programy pod linuksem
    na PC, a potem wrzuca obraz systemu (również z poziomu serwera WWW tej
    płytki). Oczywiście można również modyfikować system po kawałku, jak
    każdego innego linuksa.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2010-01-09 20:25:36
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > troche go zmodyfikować na wlasne potrzeby zamiast szyć od zera.
    >
    > Czy ktos ma cos pod ręka co można polecić?

    Może taki moduł:
    http://www.shop.kristech.eu/product_info.php?cPath=8
    6&products_id=247

    tutaj jest razem z płytą bazową:
    http://www.shop.kristech.eu/product_info.php?cPath=8
    6&products_id=248

  • 8. Data: 2010-01-09 20:29:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:
    > Tutaj piszą, że modulik ma ethernet. W szczegółową dokumentację się nie
    > zagłębiałem

    No popatrz, a wystarczyło czytac. <zlosliwy mode=on>Czasem się to
    bardziej opłaca niż pisanie<zlosliwy mode=off>. NesusG20 _wymaga_
    specjalnego zasilania zapewniającego sekwecja wstawania napięć, wynika
    to ze schematu tego cuda. Ta duża płytka bazowa ma ten modulik PS1
    zaszyty na pokladzie i niewidoczny. Przez co może się wydawać, że
    podpinasz 5V i ten maluch bangla.

    > Na pierwszy rzut oka widzę, że nowe rozwiązanie polega na tym, że cały
    > "mainboard" jest na płytce 4x4cm, a ta siedzi na większej z gniazdami
    > i niewielką ilością krzemu.

    Sek w tym, ze połowa ethernetu jest poza mainboard. Ale jeszcze większy
    sek z powodu tego zasilania w osobnym module.

    Mam więc system jednoplytkowego komputera 4x4cm z dodatkowymi elementami
    niezbednymi do pracy. OK, ale może jest coś bardziej ok.

    > Oczywiście można również modyfikować system po kawałku, jak
    > każdego innego linuksa.

    Chyba to dotyczy każdego uC z MMU który pociągnie Linuxa.

  • 9. Data: 2010-01-09 20:36:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Elektrolot wrote:
    > Może taki moduł:
    > http://www.shop.kristech.eu/product_info.php?cPath=8
    6&products_id=247

    Wygląda rozsądnie, acz nie wydaje mi się zeby na pokładzie był etehrnet
    PHY a z dokumentacji i rozpiski sygnałów nie doszukalem się takiego info.

  • 10. Data: 2010-01-09 20:47:13
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    Sebastian Biały pisze:
    6&products_id=247

    > Wygląda rozsądnie, acz nie wydaje mi się zeby na pokładzie był etehrnet
    > PHY a z dokumentacji i rozpiski sygnałów nie doszukalem się takiego info.

    Nie ma ethernet PHY. Ale skoro i tak będziesz robił płytę bazową to zawsze można
    dołożyć.