  • 11. Data: 2010-01-10 13:17:19
    Temat: Re: generator pradotworczy
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Jan 2010 13:31:50 +0100, Pab_lo wrote:
    >Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    >No wlasnie, kompaktowe dzialaly dobrze. Serwerownia cala pracowala ok, tylko
    >plazmy przy 190 V wylaczaly sie w stan czuwania. Dziwne, ze UPSy nie zaczely
    >piszczec.

    Dziwne.

    A jakie masz UPS ?
    Moze jakies porzadne online, i 190V im tez wystarczy ?

    J.

  • 12. Data: 2010-01-10 14:53:40
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Pab_lo" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > No wlasnie - pod obciazeniem bylo ok 195 V na wszystkich fazach. W
    > momencie kiedy wlaczala sie lodowka napiecie spadalo do 190 V aby po
    > chwili wyrownac spowrotem do 195. Podkrecilem obroty i jest teraz 230 i
    > spada do min 220. Niepokoi mnie tylko to, ze sruba regulacji jest teraz
    > wkrecona na max - cos mi tu nie gra.

    Obroty regulujesz do czestotliwości (50Hz). Jeśli generator nie trzyma
    napięcia to coś masz w nim skopane.

    > To znaczy, ze kazdy automat musi byc indywidualnie zatwierdzony czy
    > okreslony model ?

    W warunkach europejskich taki automat jest zbudowany z konkretnych aparatów
    elektrycznych i raczej nie jest "gotowcem".
    Prosisz o warunki, na tej podstawie uprawniony elektryk robi projekt, potem
    instalacja i heja...
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 13. Data: 2010-01-10 15:55:53
    Od: "Pab_lo" <n...@p...pl>

    > Dziwne.
    > A jakie masz UPS ?
    > Moze jakies porzadne online, i 190V im tez wystarczy ?

    Wlasnie sprawdzilem - faktycznie onlinowe i z ukladem korekcji obnizonego
    napiecia. Porzadne sprzety - Compaq
    R6000.

    Picasso

  • 14. Data: 2010-01-10 17:57:49
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Pab_lo wrote:

    > Podkrecilem obroty i jest teraz 230 i spada do min 220.

    A częstotliwość masz dobrą?
    Regulacja obrotów skutkuje zmianą częstotliwości i napięcia, regulacja
    prądu wzbudzenia zmienia tylko napięcie (o ile obroty nie spadną pod
    obciążeniem).

    Mirek.

  • 15. Data: 2010-01-10 20:34:49
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    Pab_lo pisze:

    > To znaczy, ze kazdy automat musi byc indywidualnie zatwierdzony czy
    > okreslony model ?

    Automatyka SZR musi spełniać normę PN ­EN 60947­6­1:2006 (Aparatura
    rozdzielcza i sterownicza niskonapięciowa. Część 6­-1: Łączniki
    wielozadaniowe. Automatyczne urządzenia przełączające)

    W zależności od zakładu energetycznego trzeba różne formy zapewnienia,
    że wszystko jest OK.
    Dla Vatenfalla np. wystarczy schemat urządzenia i zabezpieczenia przed
    "zasilaniem sieci energetycznej z agregatu" potwierdzony przez
    uprawnionego elektryka na specjalnym formularzu. Papiery składa się w
    punkcie obsługi klienta po montażu i finito.

    <prywata>
    Produkuję takie urządzenia SZR, również (a w zasadzie głównie) różne
    nietypowe wykonania.
    http://www.fims.pl/SZR-A2.html

    Jeśli byłaby potrzeba - polecam się.
    </prywata>