  • 1. Data: 2010-03-25 13:10:47
    Temat: bramka Nokia 22 a sms'y
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    czy jest tu ktos, kto jest w temacie, jak za pomoca komputera i
    jakiegos programu odbierac (i wysylac) sms'y za posrednictwem tej
    bramki? (nokia 22).

    Mam w bramce karte SIM (prepaid) i chcialbym skorzystac z darmowych
    sms (bo teraz leza odlogiem), jak i moc odebrac sms (np. z
    kodem/haslem jednorazowym do zalogowania sie do systemu WWW
    operatora).

    Bramka ma port RS-232 i obsluguje koment Hayes'a (AT). Czy jest jakis
    program, ktory wykorzysta te komendu i za ich posrednictwem
    odbierze/nada sms? Wiem, ze wraz z bramka oryginalnie byl program Data
    Suite, ale czy tam byla funkcjonalnosc obslugi smsow?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-03-26 13:15:36
    Temat: Re: bramka Nokia 22 a sms'y
    Od: Gryzon <r...@g...com>

    On 25 Mar, 14:10, a...@p...pl wrote:
> [...]
    > odbierze/nada sms? Wiem, ze wraz z bramka oryginalnie byl program Data
    > Suite, ale czy tam byla funkcjonalnosc obslugi smsow?

    Piszesz o porcie RS-232 i komendach AT, nic więcej nie potrzebujesz
    aby odbierać i wysyłać smsy, niestety możliwe że będzie się to odbywać
    za pomocą formatu PSD który jest bardzo upierdliwy i nad którym
    właśnie walczę. Wracając do tematu to powinieneś zaopatrzyć się
    oprogramowanie do komunikacji po RS-232 w zależności o systemu
    operacyjnego który używasz będzie to HyperTerminal (Windows) lub
    minicom (Linux). Jak masz już wszystko połączone to zabierasz się za
    dokumentacje komend AT i wszystko powinno dać się zrobić.

  • 3. Data: 2010-03-26 16:40:10
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 26 Mar 2010 06:15:36 -0700 (PDT), Gryzon
    <r...@g...com> wrote:

> [...]
    >minicom (Linux). Jak masz już wszystko połączone to zabierasz się za
    >dokumentacje komend AT i wszystko powinno dać się zrobić.

    Gryzon,

    wiem, ze moglbym rzezbic, ale szukam jakiegos gotowego programiku,
    ktory ukrywa przed uzytkownikiem te komenty, a na wierzchu jest
    okienko a w nim pola numer i tresc i wyslij, a przy odbiorze od kogo i
    tresc.

    A ty piszesz wlasnie taki program?

    --
    ThinkXtra